S príchodom variantu Coupé sa zároveň do ponuky začleňuje aj športovo strihnutá verzia RS.
Už v čase, keď nám Škoda ukázala úplne nový Enyaq iV, sme sa dozvedeli, že v tesnom závese za čisto elektrickým SUV príde aj štýlovejší derivát so športovejšie tvarovanou zadnou časťou karosérie.
Zástupca čoraz populárnejšieho segmentu vozidiel SUV kupé dostal svojho času pracovný názov Coupé, ktorý sa však nakoniec pretavil aj do reality, pretože český výrobca v uplynulých hodinách predstavil tento derivát práve ako Enyaq Coupé iV.
Ako sa predpokladalo, zmeny sa sústreďujú v zadnej časti. Od B-stĺpika totiž strecha pomaly klesá smerom dozadu až k decentnej odrazovej hrane na konci veka batožinového priestoru. Zaujímavosťou je, že verzia Coupé sa štandardne pýši panoramatickou strechou, ktorej čierne okraje efektne korešpondujú so zadným oknom, kde sa za príplatok môže objaviť dokonca aj stierač.
S príchodom Coupé sa zároveň do ponuky začleňuje aj športovo strihnutý variant RS, ktorý stavia na čiernych doplnkoch balíka Sportline, poznávacím znakom však je stredová lišta v prednom nárazníku navyše a plaketa RS na bokoch karosérie. Enyaq Coupé RS iV sa zároveň štandardne hrdí aj podsvietenou maskou Crystal Face, ktorá združuje 130 svetelných diód.
Štýlovejší, avšak stále praktický
Na výber budú 19 až 21" disky kolies, verzia RS následne zaujme krikľavým odtieňom mamba green, ktorý bude poruke výlučne pre model s plaketami RS. Mimochodom, tie v maske či na veku batožinového priestoru nenájdeš, čím Škoda predsa len dáva nepriamo najavo, že nie je RS ako RS.
Štýlovejšia karoséria so sebou prináša aj zlepšenie aerodynamiky – hodnota súčiniteľa odporu vzduchu cx je len 0,234. Pokiaľ sa pýtaš, či verzia RS bude skôr či neskôr dostupná aj pre klasický Enyaq iV, vedz, že by sa tak malo stať už v priebehu tohto leta.
V kokpite sa zmeny neodohrali. Centrom palubovky je doposiaľ najväčší displej od Škody, ktorého veľkosť je až 13". Vďaka nemu sa pred vodičom nachádza len 5,3" displej digitálnych budíkov, ktorý zobrazuje výhradne tie najzákladnejšie informácie.
Samotný infotainment však prešiel aktualizáciou, ktorá má sľubovať pohotovejšie reakcie. Verzia RS napokon pridáva kontrastné prešívanie a nové športové sedadlá s integrovanými opierkami.
Aj napriek tomu, že zadná časť je značne skosená, aj táto Škoda zaujme svojou variabilitou a priestorovými podmienkami – zadní pasažieri nemajú výrazne utrpieť na úkor dizajnu, zatiaľ čo batožinový priestor má namiesto 585 litrov stále veľmi slušných 570 litrov.
Medzi tradičné simply clever riešenia patrí taška na nabíjacie káble, ochrana nabíjacej zásuvky, stredová konzola s dvomi odkladacími priestormi či povestná škrabka na ľad vo veku batožinového priestoru.
3 verzie, 2 typy pohonu a 1 akumulátor
Ako sa predpokladalo, verzia Coupé bude na našom trhu k dispozícii výhradne s väčším akumulátorom a vyšším výkonom. Štandardom je teda 82 kWh batéria s využiteľnou kapacitou 77 kWh a minimálne 204 koní.
Na výber však je buď pohon zadnej nápravy (80), alebo pohon oboch náprav (80X a RS). Verzia RS má napokon o 5 kW menej, ako sa sprvoti avizovalo, pretože s výkonom 299 koní ide, pochopiteľne, o identickú techniku, s akou prišiel súrodenec Volkswagen ID.4 GTX. Menovite ide o tieto 3 verzie:
- 80 – 150 kW/204 koní, 310 Nm, z 0 na 100 km/h za 8,7 s, maximálka 160 km/h
- 80X – 195 kW/262 koní, 425 Nm, z 0 na 100 km/h za 7,7 s, maximálka 160 km/h
- RS – 220 kW/299 koní, 460 Nm, z 0 na 100 km/h za 6,5 s, maximálka 180 km/h
Pokiaľ ide o nabíjanie, Škoda uvádza, že Enyaq Coupé má podporovať vyšší nabíjací výkon. Klasický variant podporuje maximálne 125 kW nabíjanie, v rámci ktorého je možné dobiť akumulátor z 10 na 80 % za 38 minút. Nové SUV kupé však zvládne až 135 kW, čím sa čas nabíjania skráti o približne 8 minút. V prípade značkového wallboxu s výkonom 11 kW nabíjanie trvá cca 8 hodín. V zmysle metodiky WLTP sa dojazd má pohybovať na úrovni 545 kilometrov.
Oficiálne cenové relácie na Slovensku zatiaľ nepoznáme, predpokladá sa však, že karosársky variant Coupé bude drahší o približne 3-tisíc eur. Prvé kusy môžeme na našich cestách očakávať v priebehu jari.