Facelift sa týka všetkých verzií – kupé, kabriolet aj Gran Coupé.
Modelový rad 8 automobilka BMW oživila v roku 2020, čím sa na trhu objavil nástupca jednej z najväčších automobilových legiend. Nová pýcha z Mníchova bola vzkriesená po takmer 20 rokoch a za ostatné roky prišla na scénu hneď v niekoľkých karosárskych vyhotoveniach – okrem tradičného 2-dverového kupé (GT) a otvorenej verzie kabriolet aj ako 4-dverové Gran Coupé.
Samozrejme, okrem „klasických“ motorických verzií približne rok po odhalení uzreli svetlo sveta aj odvodené vrcholné varianty M8 (Competition).
V zmysle nedávnych upútaviek napokon v uplynulých hodinách došlo ku kompletnej modernizácii celého osmičkového portfólia. Avšak čuduj sa svete, hoci rad 8 naďalej patrí medzi najpôvabnejšie vozidlá a de facto ani nepotreboval žiadne nutné vylepšenia, zmien v rámci modernizácie je aj tak až prekvapivo málo.
Dokonca z vizuálnej stránky je takmer nemožné facelift odlíšiť od doterajšieho vyhotovenia. Okrem naozaj drobných kozmetických úprav v otvoroch predného nárazníka je prakticky jedinou badateľnejšou zmenou iná výplň ľadviniek – po novom sú vertikálne lamely zdvojené a môžu byť podsvietené.
Na kontroverzne vyzerajúcu masku teda, našťastie, zabudni, BMW naozaj len jemne oprášilo veľmi atraktívne a stále moderné tvary. Nezmenila sa dokonca ani grafika svetiel či riešenie koncoviek výfukov. Nové sú však odtiene karosérie, kryty spätných zrkadiel a tvary diskov kolies. To isté platí aj pre vrcholné verzie M8, kde sú dokonca aj spomínané otvory v nárazníku identické s tými doterajšími.
V interiéri sú zmeny tiež len minimálne. Okrem nových typov čalúnenia a farebných konfigurácií sú relevantné novinky iba dve – sedadlá a stredový displej. V rámci voliteľnej výbavy je totiž možné odteraz siahnuť po škrupinových športových sedadlách s karbónovým rámom, aké poznáme napríklad z nových generácií M3 a M4.
Zatiaľ čo grafika ani veľkosť digitálnych budíkov sa nemení (naďalej 12,3" riešenie), predošlý centrálny displej s uhlopriečkou vo veľkosti 10,25" strieda modernejšie a väčšie, až 12,3" riešenie.
Technika sa nemení. V ponuke sú naďalej 3 konvenčné verzie (840d, 840i a M850i) a napokon 2 športové vyhotovenia (M8 a M8 Competition) z divízie BMW M. Okrem základného variantu 840i je štandardom vždy pohon xDrive, ktorý pri modeloch M8 v rámci systému M xDrive podporuje úplne odpojenie náhonu na predné kolesá.
O sprevodovanie sa stará výlučne 8-stupňová automatická prevodovka. Výkonnostné parametre sa nemenia, jedine naftový trojliter si vďaka mild-hybridnej technológii prilepšil o pár koní:
- 840d – 3.0 R6, 250 kW/340 k a 680 Nm, z 0 na 100 km/h za 4,9 s
- 840i – 3.0 R6, 245 kW/333 k a 500 Nm, z 0 na 100 km/h za 4,9 s
- M850i – 4.4 V8, 390 kW/530 k a 750 Nm, z 0 na 100 km/h za 3,7 s
- M8 – 4.4 V8, 441 kW/600 k a 750 Nm, z 0 na 100 km/h za 3,3 s
- M8 Competition – 4.4 V8, 460 kW/625 k a 750 Nm, z 0 na 100 km/h za 3,2 s