Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
26. januára 2022 o 15:30
Čas čítania 1:48
Martin Mičuda

BMW radu 8 prešlo modernizáciou, pýcha automobilky však po nej vyzerá takmer rovnako

BMW radu 8 prešlo modernizáciou, pýcha automobilky však po nej vyzerá takmer rovnako
Zdroj: BMW
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY BMW
Uložiť Uložené

Facelift sa týka všetkých verzií – kupé, kabriolet aj Gran Coupé.

Modelový rad 8 automobilka BMW oživila v roku 2020, čím sa na trhu objavil nástupca jednej z najväčších automobilových legiend. Nová pýcha z Mníchova bola vzkriesená po takmer 20 rokoch a za ostatné roky prišla na scénu hneď v niekoľkých karosárskych vyhotoveniach – okrem tradičného 2-dverového kupé (GT) a otvorenej verzie kabriolet aj ako 4-dverové Gran Coupé.

Samozrejme, okrem „klasických“ motorických verzií približne rok po odhalení uzreli svetlo sveta aj odvodené vrcholné varianty M8 (Competition).

Odporúčané
Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné 2. januára 2022 o 9:30

V zmysle nedávnych upútaviek napokon v uplynulých hodinách došlo ku kompletnej modernizácii celého osmičkového portfólia. Avšak čuduj sa svete, hoci rad 8 naďalej patrí medzi najpôvabnejšie vozidlá a de facto ani nepotreboval žiadne nutné vylepšenia, zmien v rámci modernizácie je aj tak až prekvapivo málo.

Dokonca z vizuálnej stránky je takmer nemožné facelift odlíšiť od doterajšieho vyhotovenia. Okrem naozaj drobných kozmetických úprav v otvoroch predného nárazníka je prakticky jedinou badateľnejšou zmenou iná výplň ľadviniek – po novom sú vertikálne lamely zdvojené a môžu byť podsvietené.

BMW, rad 8, M8,
Zdroj: BMW

Na kontroverzne vyzerajúcu masku teda, našťastie, zabudni, BMW naozaj len jemne oprášilo veľmi atraktívne a stále moderné tvary. Nezmenila sa dokonca ani grafika svetiel či riešenie koncoviek výfukov. Nové sú však odtiene karosérie, kryty spätných zrkadiel a tvary diskov kolies. To isté platí aj pre vrcholné verzie M8, kde sú dokonca aj spomínané otvory v nárazníku identické s tými doterajšími.  

Odporúčané
Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou 26. októbra 2021 o 9:30

V interiéri sú zmeny tiež len minimálne. Okrem nových typov čalúnenia a farebných konfigurácií sú relevantné novinky iba dve – sedadlá a stredový displej. V rámci voliteľnej výbavy je totiž možné odteraz siahnuť po škrupinových športových sedadlách s karbónovým rámom, aké poznáme napríklad z nových generácií M3 a M4.

Zatiaľ čo grafika ani veľkosť digitálnych budíkov sa nemení (naďalej 12,3" riešenie), predošlý centrálny displej s uhlopriečkou vo veľkosti 10,25" strieda modernejšie a väčšie, až 12,3" riešenie.

BMW, rad 8, M8,
Zdroj: BMW

Technika sa nemení. V ponuke sú naďalej 3 konvenčné verzie (840d, 840i a M850i) a napokon 2 športové vyhotovenia (M8 a M8 Competition) z divízie BMW M. Okrem základného variantu 840i je štandardom vždy pohon xDrive, ktorý pri modeloch M8 v rámci systému M xDrive podporuje úplne odpojenie náhonu na predné kolesá.

O sprevodovanie sa stará výlučne 8-stupňová automatická prevodovka. Výkonnostné parametre sa nemenia, jedine naftový trojliter si vďaka mild-hybridnej technológii prilepšil o pár koní:

  • 840d – 3.0 R6, 250 kW/340 k a 680 Nm, z 0 na 100 km/h za 4,9 s
  • 840i – 3.0 R6, 245 kW/333 k a 500 Nm, z 0 na 100 km/h za 4,9 s
  • M850i – 4.4 V8, 390 kW/530 k a 750 Nm, z 0 na 100 km/h za 3,7 s
  • M8 – 4.4 V8, 441 kW/600 k a 750 Nm, z 0 na 100 km/h za 3,3 s
  • M8 Competition – 4.4 V8, 460 kW/625 k a 750 Nm, z 0 na 100 km/h za 3,2 s
BMW, rad 8, M8,BMW, rad 8, M8,BMW, rad 8, M8,BMW, rad 8, M8,
Zobraziť galériu
(22)
Domov
Zdieľať
Diskusia