Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
21. januára 2022 o 9:06
Čas čítania 1:14
Martin Mičuda

BMW uzatvára významnú kapitolu. Po 35 rokoch ukončí výrobu slávneho dvanásťvalca

BMW uzatvára významnú kapitolu. Po 35 rokoch ukončí výrobu slávneho dvanásťvalca
Zdroj: BMW
TECH BMW
Uložiť Uložené

Pri tejto príležitosti vznikne špeciálna edícia Final 12, vyrobená v symbolickom počte len 12 exemplárov.

Keď v roku 2019 ohlásila automobilka Mercedes-Benz koniec slávneho dvanásťvalca, bola svojho času paradoxne prvá z nemeckej prémiovej trojky, ktorá sa tak rozhodla spraviť. V porovnaní s Audi či BMW práve výrobca zo Stuttgartu písal s agregátmi V12 najrozsiahlejšiu históriu, pretože tento technický klenot nemontoval len do svojej luxusnej limuzíny, ale aj do tried SL, S kupé/kabriolet či G.

Odporúčané
Kráľ je len jeden. Vyskúšali sme nové S-ko za takmer 200 000 eur Kráľ je len jeden. Vyskúšali sme nové S-ko za takmer 200 000 eur 20. januára 2021 o 14:30

Z týchto modelov sa síce 6-litrový motor už naozaj vytratil, no vďaka aktuálnej triede S je to však nakoniec práve Mercedes-Benz, ktorý ako jediný zo spomínanej trojice značiek dvanásťvalec v súčasnosti ešte ponúka.

Hoci ohlásil jeho koniec ako prvý, z portfólia sa ešte skôr vytratil pri Audi aj BMW – verzia A8 W12 sa s príchodom novej generácie nakoniec do ponuky nedostala vôbec (i keď ohlásená bola), zatiaľ čo aktuálnu generáciu dvanásťvalcového M760Li už v Európe minimálne rok nekúpiš.

Ako sa dozvedáme najnovšie, čoskoro už takéto výnimočné BMW nebude možné kúpiť ani v USA, kde sa verzia M760Li po istom čase opätovne vrátila do ponuky. Samotné BMW totiž práve oznámilo definitívny koniec tohto 6,6-litrového motora V12.

BMW, M760li,
Zdroj: BMW

K výrobe vôbec posledného vidlicového dvanásťvalca od BMW dôjde v júli, keď automobilka chystá ukončiť jeho výrobu. Stane sa tak presne 35 rokov po tom, ako začala v Mníchove dvanásťvalce produkovať. Koniec slávnej kapitoly zavŕši špeciálna edícia Final 12, ktorá vznikne v symbolickom počte len 12 exemplárov. Všetky budú určené výhradne pre americký trh, pretože už len tam sa spomínané M760Li predáva.

Odporúčané
400 koní, ultra-luxus a kontroverzný dizajn. Je nová 7-čka najlepšia limuzína na našom trhu? 400 koní, ultra-luxus a kontroverzný dizajn. Je nová 7-čka najlepšia limuzína na našom trhu? 29. júna 2020 o 14:21

Automobilka zatiaľ nezverejnila oficiálne fotografie finálnej edície, informuje len o tom, že podstatou špecialitky budú plakety V12, špecifické 20" disky a čierne piano dekóry.

Predpokladá sa pritom, že po stránke výbavy pôjde o tie najdrahšie kúsky, ktoré majú poslúžiť ako veľká bodka za slávnym obdobím. Všetkých 12 kusov pritom automobilka ponúkne výlučne majiteľom, ktorí sú držiteľmi jedného z predošlých dvanásťvalcových radov 7. Cenové relácie nepoznáme, dvakrát preplňovaný 6,6-litrový motor však ponúkne naďalej 449 kW/610 koní.

BMW, M760li,BMW, M760li,BMW, M760li,BMW, M760li,
Zobraziť galériu
(9)
Domov
Zdieľať
Diskusia