Pri tejto príležitosti vznikne špeciálna edícia Final 12, vyrobená v symbolickom počte len 12 exemplárov.
Keď v roku 2019 ohlásila automobilka Mercedes-Benz koniec slávneho dvanásťvalca, bola svojho času paradoxne prvá z nemeckej prémiovej trojky, ktorá sa tak rozhodla spraviť. V porovnaní s Audi či BMW práve výrobca zo Stuttgartu písal s agregátmi V12 najrozsiahlejšiu históriu, pretože tento technický klenot nemontoval len do svojej luxusnej limuzíny, ale aj do tried SL, S kupé/kabriolet či G.
Z týchto modelov sa síce 6-litrový motor už naozaj vytratil, no vďaka aktuálnej triede S je to však nakoniec práve Mercedes-Benz, ktorý ako jediný zo spomínanej trojice značiek dvanásťvalec v súčasnosti ešte ponúka.
Hoci ohlásil jeho koniec ako prvý, z portfólia sa ešte skôr vytratil pri Audi aj BMW – verzia A8 W12 sa s príchodom novej generácie nakoniec do ponuky nedostala vôbec (i keď ohlásená bola), zatiaľ čo aktuálnu generáciu dvanásťvalcového M760Li už v Európe minimálne rok nekúpiš.
Ako sa dozvedáme najnovšie, čoskoro už takéto výnimočné BMW nebude možné kúpiť ani v USA, kde sa verzia M760Li po istom čase opätovne vrátila do ponuky. Samotné BMW totiž práve oznámilo definitívny koniec tohto 6,6-litrového motora V12.
K výrobe vôbec posledného vidlicového dvanásťvalca od BMW dôjde v júli, keď automobilka chystá ukončiť jeho výrobu. Stane sa tak presne 35 rokov po tom, ako začala v Mníchove dvanásťvalce produkovať. Koniec slávnej kapitoly zavŕši špeciálna edícia Final 12, ktorá vznikne v symbolickom počte len 12 exemplárov. Všetky budú určené výhradne pre americký trh, pretože už len tam sa spomínané M760Li predáva.
Automobilka zatiaľ nezverejnila oficiálne fotografie finálnej edície, informuje len o tom, že podstatou špecialitky budú plakety V12, špecifické 20" disky a čierne piano dekóry.
Predpokladá sa pritom, že po stránke výbavy pôjde o tie najdrahšie kúsky, ktoré majú poslúžiť ako veľká bodka za slávnym obdobím. Všetkých 12 kusov pritom automobilka ponúkne výlučne majiteľom, ktorí sú držiteľmi jedného z predošlých dvanásťvalcových radov 7. Cenové relácie nepoznáme, dvakrát preplňovaný 6,6-litrový motor však ponúkne naďalej 449 kW/610 koní.