Dôkladne upravená em trojka má svoje výhody priniesť najmä pri jazde na okruhu.
Krátko nato, ako renomovaný úpravca AC Schnitzer upravil štandardné BMW radu 3 a 4, svoju pozornosť presunul na vrcholný variant tejto značky v strednej triede. Do parády si totiž vzal nové M3 Competition, ktoré vylepšil v každom ohľade.
Už i tak dosť výstredný exteriér úpravca doplnil o kompletný karbónový set – predný splitter, aerodynamické nadstavce v nárazníku, na kapote a po stranách, bočné prahy, zadný spojler na okne a veku batožinového priestoru či difúzor.
Všetky dodatočné nadstavce však nie sú len vecou estetiky, majú najmä svoju funkciu. Predný splitter vie vo vysokých rýchlostiach zvýšiť prítlak o 40 kilogramov, zatiaľ čo zadné aerodynamické prvky až o 70 kilogramov. O zníženie hmotnosti sa starajú 20" kované čierne disky obuté do pneumatík s rozmermi 285/30, respektíve 295/30. M3 je navyše ešte dodatočne znížené v prednej časti o 20 milimetrov.
Zmeny, pochopiteľne, nemohli obísť ani srdce novinky, ktorým je 3-litrový radový benzínový šesťvalec. Jeho pôvodný výkon 375 kW/510 koní a 650 Nm vzrástol až na úroveň 434 kW/590 koní a 750 Nm. Upravené sú samotné turbodúchadlá, riadiaca jednotka, chladenie i výfuková sústava. Tá je zakončená po novom karbónovými koncovkami.
Na upravené pohonné ústrojenstvo pritom AC Schnitzer ponúka 4-ročnú záruku. Presné rýchlostné parametre zatiaľ komunikované neboli, je však viac ako isté, že táto em trojka bude rýchlejšia ako v sériovom stave. Tak či onak, podstatou úpravy je ešte viac vycibriť ovládateľnosť a dosiahnuť ešte väčšie zážitky za volantom. Ten je, mimochodom, takisto upravený, má väčšie pádla a nechýba ani aplikácia Alcantary. Cenové relácie nepoznáme.