Nová generácia športového kupé dostala menší, no dvakrát preplňovaný a výkonnejší šesťvalec.
Keď nám minulý rok Nissan ukázal úplne novú, v poradí už 7. generáciu populárneho kupé, niesla ešte dodatok Proto. Japonská automobilka tak ešte svojho času tvrdila, že ide o koncept, a to aj napriek tomu, že na pohľad malo ísť o sériové vyhotovenie.
Najnovšie sa tieto správy potvrdili, pretože Nissan oficiálne predstavuje produkčné Z. Predpokladané označenie 400 Z napokon neponesie, z názvu sa tak vytráca číselný údaj.
Ten posledné roky reprezentoval objem motora (350 Z – 3,5 V6 a 370 Z – 3,7 V6), no vzhľadom na očakávaný downsizing by asi paradoxne nižšie číslo nevyzeralo dobre. Pod kapotou nového zetka je totiž podľa predošlých správ 3-litrová V šestka, ktorá napokon disponuje výkonom 298 kW/405 koní a krútiacim momentom 475 Nm.
Dvakrát preplňovaný agregát tak vystriedal predošlú atmosféru a doručil značne vyšší výkon. O prenos sily na výhradne zadné kolesá sa stará 6-stupňový manuál, zákazník však má na výber aj 9-stupňový automat.
4 379-milimetrové kupé pritom už na prvý pohľad naznačuje, že Nissan sa snažil držať tradícií. Cieľom japonského tímu bolo postaviť nástupcu v akomsi retroštýle, čím chcela automobilka poukázať na slávnu históriu výborného športiaka. V rôznych detailoch je badať odkaz na jednotlivé modely z minulosti, ako celok však vystupuje veľmi moderne, čo potvrdzuje aj plne ledková svetelná technika s efektnou grafikou.
Predné partie vďaka nárazníku pripomínajú najmä modely 350 Z a 370 Z, nechýba povestná silueta strechy. Grafika predných svetiel má evokovať model 240ZG, no a zadné svetlá sú inšpirované modelom 300 ZX. Nové zetko stojí na 19" diskoch, disponuje dvojfarebnou karosériou a dvojicou oválnych koncoviek výfuku vzadu.
Kokpit dáva jasne najavo, ktorý rok sa píše, i keď ani v interiéri nemožno prehliadnuť typické znaky predošlých modelov. Opäť sme totiž svedkami kombinácie retroštýlu a moderných technológií.
Tie zastupujú najmä 12,3" digitálne budíky, zatiaľ čo uprostred palubovky nájdeme o čosi menší, plne dotykový displej. Po vzore väčšieho modelu GT-R aj tu si môže vodič zobraziť všetky podstatné informácie týkajúce sa techniky priamo na displeji. Japonci údajne významnou mierou zapracovali na podvozkových komponentoch, čo má mať za následok lepšiu ovládateľnosť. V rámci príplatkovej verzie Performance je možné osadiť zadnú nápravu mechanickým samosvorným diferenciálom.
Žiaľ, naplnili sa ani nedávne správy, ktoré naznačovali, že nová generácia Nissanu Z sa už do Európy nedostane. Môžu za to najmä čoraz striktnejšie emisné normy, ktoré jednoducho takému špecifickému modelu v našich končinách neprajú. Vieme, že zetko nie je žiadna masovka, automobilke sa preto neoplatí prechádzať náročnou homologizáciou, ktorá by umožňovala predaj na starom kontinente. Dá sa však predpokladať, že nejeden exemplár sa do našich končín nejakým individuálnym dovozom dostane. Samotný predaj sa spustí v roku 2022.