Online konfigurátor ti nedovolí napísať ani frázu Black Lives Matter.
Na americkej webstránke Coca-Coly nedávno pribudol konfigurátor, pomocou ktorého si môže zákazník navrhnúť fľašu nápoja s vlastným dizajnom za atraktívnych 6 dolárov. Množstvo potenciálnych objednávateľov fliaš na mieru však na stránke postrehlo nepríjemnú kontroverziu.
Podľa viacerých príspevkov na Twitteri považuje konfigurátor Coca-Coly za neprijateľné aj slová, ktoré nijakým spôsobom ofenzívne nie sú. Naopak, slová, ktoré podľa zdravého rozumu ofenzívne sú, sa na fľašu dajú bez problémov napísať.
Jedným zo slov, ktoré e-shop blokuje, je anglické slovo Palestine – zrejme tak naráža na nepokoje v Palestíne a Izraeli, ktoré v posledných mesiacoch otriasli celým svetom. Absurdné je, že slovo Israel sa na fľašu napísať dá.
Ďalším výrazom, ktorý by si na fľašiach zaslúžil svoje miesto, je Black Lives Matter – ani ten sa však cez „cenzúru“ konfigurátora nedostane. Bez problémov sa však zaobíde slovo nazis, ktoré v preklade z angličtiny znamená „nacisti“.
Konfigurátor neprijme ani výrazy lesbian a trans, so slovom gay však konflikt nemá. V konfigurátore sa navyše dá zvoliť viacero dizajnov etikety, medzi ktorými je okrem mnohých aj dúhový.
V prípade nevhodného výrazu informuje konfigurátor svojho zákazníka pod textovým poľom na vloženie vlastného textu. Podľa chybovej hlášky sú vyššie spomenuté slová „potenciálne ofenzívnymi slovami, obchodnými známkami alebo menami celebrít“.
Svojich zákazníkov však vyzýva, aby v prípade nesúhlasu s chybovou hláškou kontaktovali ich tím na pomoc zákazníkom a chybu nahlásili.