Prvotné správy o ukončení éry dvanásťvalcov zo Stuttgartu sa nenaplnili a esko so šesťlitrom dokonca prichádza aj na Slovensko.
Len pred pár dňami sme ťa informovali, že Mercedes-Benz vskutku prekvapivo prinavrátil kráľovskú motorizáciu do triedy S, no a teraz už vieme, že dvanásťvalcové S 680 vstúpilo aj na náš trh. Áno, vrcholné esko, ktoré vzniklo pod taktovkou divízie Mercedes-Maybach, sa objavilo aj v slovenskom online konfigurátore, a to v dvoch vyhotoveniach. Prvým je variant S 580 s V8 a druhým je spomínané S 680 s V12.
Kým prvý menovaný štartuje s cenovkou od 178 650 eur, predĺžená limuzína so 6-litrovým dvanásťvalcom sa v cenníku odráža od sumy 228 576 eur! Tým sa to však zďaleka nekončí, pretože ako sme sa už stihli nedávno presvedčiť v prípade GLS 600, príplatkové položky nadobúdajú astronomické cenovky. Za rovných 15 000 eur je totiž možné siahnuť po jednom z desiatich dvojfarebných lakovaní karosérie, pričom voliteľné 21" kované disky s mnoholúčovým dizajnom stoja ďalších 6 540 eur.
A to sme sa ešte nedostali do interiéru, kde, ako je už zvykom, Mercedes-Benz, respektíve Mercedes-Maybach za nemalý balík peňazí nekladie medze. Príplatkové čalúnenie kožou v krištáľovobielom vyhotovení stojí 16 200 eur. Ozdobné drevené prvky (vlašský orech) s otvorenými pórmi a hliníkovými prúžkami vyjdú na 3 840 eur. Pokiaľ si praješ zadný ultraluxusný salónik pretaviť do tzv. konfigurácie prvej triedy (dve osobitné kreslá so stredovým panelom), stáť ťa to bude ďalších 5 040 eur.
Takto by sme mohli pokračovať ďalej a s príslušnou konfiguráciou by sme hravo prekonali hranicu 300-tisíc eur. Pripomeňme, že verzia S 680 so spomínaným 6-litrovým dvanásťvalcom má výkon 450 kW/612 koní a 900 Nm. Približne dvaapoltonový kolos, ktorý je oproti klasickej triede S Long dlhší o ďalších 18 centimetrov, pokorí stovku za 4,5 sekundy, maximálku má na úrovni 250 km/h. Zaujímavosťou pritom je, že štandardom je pohon oboch náprav 4Matic, ktorý pre verzie s dvanásťvalcom nebol nikdy k dispozícii.