Dvanásťvalec bude pod kapotou verzie S 680.
S nastolením mimoriadne prísnych emisných nariadení sa najmä v Európe čoraz viac skloňujú pojmy ako hybrid, elektromobil či elektromobilita ako taká. Svedčí o tom aj príval elektrických noviniek, ktoré nás pripravujú na to, čo nás na starom kontinente v nasledujúcich rokoch čaká a určite neminie. Kontrastom k týmto správam je však nová informácia z radov značky Mercedes-Benz, respektíve Mercedes-Maybach.
Ultraluxusná odnož trojcípej hviezdy totiž (zatiaľ) potichu zverejnila detailné fotografie novej vrcholnej limuzíny, vďaka ktorým sa potvrdzuje, že V12 predsa len v tejto automobilke ešte nepovedalo posledné slovo.
Pôvodné fotky z minuloročného predstavenia teraz výrobca doplnil o zábery na plakety označujúce motorickú verziu (respektíve doplnil plakety na staršie fotky) a pohľad pod kapotu. Tam si v zmysle označenia S 680 nájde miesto 6-litrový benzínový dvanásťvalec.
![Mercedes-Maybach, S 680,](https://refstatic.sk/article/0fdcb7f3a5bd79b4e8f8.jpg?is=1200x2000&s=45fc6365e1e20303b1d21cf180f0f2753de382904fded31a09d78fb7ca598d14)
Vrcholný variant V12 tak nakoniec ponesie číslo 680 (pôvodne sa hovorilo o 650) a disponovať bude výkonom na úrovni 450 kW/612 koní. Automobilka dokonca potvrdila aj to, že nový Mercedes-Maybach už aj v dvanásťvalcovom vyhotovení dostane pohon oboch náprav 4Matic. Doteraz bol pohon oboch náprav v prípade akejkoľvek triedy S k dispozícii výhradne pre 6- a 8-valcové verzie.
Mercedes-Benz tak aj napriek predošlým správam predsa len slávny agregát V12 do ponuky opätovne začlení, predpokladáme však, že jeho hlavným útočiskom bude ruský, ázijský, prípadne americký trh. Ak sa dostane S 680 aj do Európy, tak len veľmi okrajovo.
Pripomeňme, že aj nová limuzína Mercedes-Maybach je odvodená od triedy S, akurát v porovnaní s predĺženým variantom Long je dlhšia o ďalších 18 centimetrov. Základná cena verzie S 680 je 217-tisíc €.