Oproti „klasickej" triede S v predĺženej verzii Long je vyhotovenie Maybach predĺžené o ďalších 18 centimetrov!
Od uvedenia na trh v roku 2015 bolo celosvetovo vyexpedovaných približne 60-tisíc vozidiel Mercedes-Maybach, ktoré vychádzali z triedy S (W222). Len minulý rok automobilka predala približne 12-tisíc takýchto exemplárov. To sa dá považovať za veľký úspech, a to najmä na trhoch ako Čína, Rusko, Južná Kórea, USA a Nemecko. Nemožno sa teda čudovať skutočnosti, že na novú generáciu nemecký prémiový výrobca upriamuje veľkú pozornosť.
Tú spoznávame práve teraz, pričom aj tentokrát platí, že nový Maybach stojí na základoch aktuálnej generácie triedy S, teda limuzíny s kódovým označením W223. Zásadnou rozdielom je dĺžka novinky – od triedy S vo vyhotovení Long má nový Mercedes-Maybach rázvor náprav dlhší až o 18 centimetrov. Viac ako 5 metrová limuzína má preto dlhšie zadné dvere, dodatočné okno za nimi a o 7 milimetrov vyššiu celkovú výšku.
Ako sa stalo zvykom, základný dizajnový návrh triedy S ako takej ostáva zachovaný, zmeny sú len v detailoch. Vyhotovenie Maybach má inú masku s úzkymi vertikálnymi lištami a s početným chrómovaním, ktoré sa nasťahovalo aj do oblasti nárazníkov. Chrómové prvky ďalej evidujeme v podobe okenných líšt, či na zadnom nárazníku, kde sú zdvojené koncovky výfuku. V ponuke sú veľké 21" disky, a to buď v mnoho-lúčovom alebo plnom vyhotovení.
Všetky tieto pozmenené detaily majú dodať luxusnejší, hodnotnejší a honosnejší podtón. Čerešničkou na torte je možnosť dvojfarebného lakovania, ktoré dodáva ešte exkluzívnejším dojem. Chýbať nemôžu ani logá Maybach na C-stĺpiku, po novom sú však podsvietené. Z „klasickej" triedy S si novinka pochopiteľne preberá aj výsuvné kľučky a revolučný svetelný systém Digital Light – modul s tromi mimoriadne výkonnými LED diódami riadi v každom svetle 1,3 milióna mikrozrkadiel.
Samozrejme, z dlhšieho rázvoru majú profitovať zadný pasažieri, ktorí štandardne získavajú tzv. riaditeľné sedadlá – dve osobitné, mimoriadne pohodlné kreslá, ktoré oddeľuje stredový tune, je možné nakláňať do uhla 43,5°. Operadlo sedadla spolujazdca je možné v rámci balíka na prevádzku so šoférom nakloniť dopredu o 23° z polohy 90°.
Vďaka možnosti nastavenia sedadla v pozdĺžnom smere a možnosti nastavenia výšky sedadla vzniká teda väčší priestor na nohy v oblasti zadných sedadiel. Aby toho nebolo málo, vôbec po prvýkrát môže byť Maybach vybavený elektricky poháňanými komfortnými dverami vzadu. Vďaka tomu možno zadné bočné dvere veľmi jednoducho otvoriť/zatvoriť aj v kopci, či z miesta vodiča – dôležitá funkcia pri prevádzke so šoférom.
Mimoriadne luxusný vnútrajšok zdobí početne zastúpené náladové osvetlenie, ktoré obsahuje celkom 253 svetelných diód. Voliteľný chladiaci box ponúka nastaviteľnú teplotu v rozsahu +1 a +7 °C, zatiaľ čo masážne funkcie so 6 vzduchovými bublinami majú zaručiť ešte intenzívnejší zážitok. Revolučný infotainment MBUX je možné ovládať aj cez zadné rozmerné displeje.
Ak sa pýtaš na zvukový systém, tak Mercedes-Maybach ponúka dokonca 4D priestorový zvuk – audio systém Burmester high-end s 30 reproduktormi, vrátane reproduktorov integrovaných do sedadiel. Pokiaľ ide o bezpečnosť, tak predĺžená verzia ponúka až 18 airbagov.
Vcelku prekvapivo, oficiálna tlačová správa nekomunikuje použité pohonné jednotky.
Mercedes-Maybach ma ale údajne ponúkať 2 verzie – S 580 4Matic a S 650 4Matic. V oboch prípadoch ide mild-hybridnú techniku s 9-stupňovým automatom a pohonom všetkých štyroch kolies. Slabšia verzia sa spolieha na motor 4.0 V8 biturbo, zatiaľ čo silnejší derivát pod kapotou, predsa len, skrýva agregát 6.0 V12 biturbo. Na presné parametre si musíme počkať.