Málokto vie, že pod IG prezývkou Pepamack s miliónom sledovateľov sa skrýva Bratislavčanka Petra Macková. Aktuálne žije v Sydney, užíva si nielen pracovné príležitosti, ale i podnebie. Na Slovensku však má stále rodinu, za ktorou sa rada vracia.
Skoro pred 10 rokmi sa mladá Slovenka rozhodla odísť do zahraničia: „Vtedy som rozmýšľala ísť do krajiny, kde sa môžem naučiť angličtinu, a Sydney (Austrália) ma lákalo vzhľadom na prírodu, oceán a počasie.“ Po pár rokoch sa z nej stala influencerka s menom Pepemack so svetovým dosahom.
Petra Macková z Bratislavy má dnes na svojom instagramovom účte milión sledovateľov. Jej influencerská práca pritom nezahŕňa len rôzne spolupráce. „Mala som tú česť a príležitosť byť pozvaná na veľké aj malé eventy rôzneho druhu, kde som spoznala okrem iných influencerov aj niekoľko úžasných kreatívcov, umelcov, športovcov, hercov atď.“ Prezradila nám, že si dokonca píše s modelkou Rosie Huntington.
Že sa pod prezývkou Pepamack skrýva Slovenska, veľa ľudí stále netuší. A aj keď si na Austráliu už takmer dokonale zvykla, vždy sa rada vracia na rodné Slovensko: „Už teraz sa neviem dočkať, kedy sa otvoria austrálske hranice a budem sa môcť prísť pozrieť. Okrem rodiny a kamarátov mi chýbajú iba maličkosti ako slovenské Vianoce, naše tradičné jedlá, prechádzka mestom či lesom...“
- Prečo spolupráca so značkou Swarovski bola podľa Petry katastrofou.
- Prečo niektoré spolupráce prijala a iné odmietla.
- Či sa pozná osobne s modelkou Rosie Huntington.
- Čo si Petra myslí o pochybných influencerských praktikách.
- Aké sú rozdiely medzi prácou influencera na Slovensku a v Austrálii.
- Na čom aktuálne pracuje a na čo sa môžeš v spojitosti s jej menom tešiť.
- Či na Slovensko nezanevrela a čo jej najviac chýba.
- Ako vidí štýl austrálskych, ale i slovenských žien.
Petra sa radí medzi módnu komunitu influencerov. Jej citom pre nadčasovú módu by sa mohli riadiť viacerí. No nezostáva iba pri móde. Je všetko od grafičky, fotografky, stylistky cez konzultantku po kreatívnu riaditeľku. Influencerka pôvodom zo Slovenska spolupracovala so značkami ako Guess, Dior, Tiffany & Co., Georgio Armani, Michael Kors atď. Ako sa jej podarilo preraziť a na čom aktuálne pracuje?
Spolupracovala si s mnohými značkami. Na ktorú spoluprácu spomínaš najradšej?
Každá doterajšia spolupráca ma nadchla, lebo pracujem len so značkami, ktoré sa mi páčia a sú autentické môjmu štýlu či lifestylu. Veľmi rada spomínam na svoje začiatky a prvé spolupráce, kde som sa ešte len všetko učila.
Vďaka ktorej spolupráci sa o teba začali zaujímať zvučné značky a ocitla si sa v influencerskom raji?
Nepamätám si, že by to bolo v dôsledku nejakej spolupráce s určitou značkou, skôr to tak prirodzene samo plynulo, keď som postupne začala pridávať fotky pravidelne a označovala som značky, ktoré som vtedy nosila. Avšak spomínam si na svoju úplne prvú spoluprácu – projekt pre značku Swarovski, ktorý bol fotený v štúdiu s malým tímom ľudí – a doteraz si pamätám každý moment z toho dňa, lebo to bolo úplná katastrofa. (smiech)
Prečo katastrofa?
Myslím si, že som vtedy mala okolo 5-tisíc followerov a nevedela som viac-menej nič o influenceroch. Išlo to cez marketingovú agentúru a oni organizovali priestory aj celý štáb. Ja som dohliadala na to, aby sa fotilo v mojom duchu, s mojím štýlom a hlavne prirodzenosťou. Skončila som s mejkapom ako Kleopatra, s o tri čísla väčšími kvetinovými šatami po zem a umelým pózovaním. Nakoniec sa použili iba fotky z blízkych záberov a s tímom z agentúry sme sa stali veľmi dobrými kamošmi. Dosť mi potom pomohli s mojimi začiatkami.
S influencerstvom prichádza aj zodpovednosť. Svojím príspevkom vieš ovplyvniť milión ľudí po celom svete. Vyberáš si preto len spolupráce so značkami, ktorým veríš a máš ich odskúšané?
Vyberám si spolupráce nielen so značkami, ktoré poznám dlhé roky, ale dávam šancu aj začínajúcim značkám, ktoré majú vysoký potenciál a páči sa mi ich estetika a hodnoty.
Okrem iných influencerov som spoznala aj niekoľko úžasných kreatívcov, umelcov, športovcov, hercov... S Rosie Huntington sme sa nikdy nestretli, ale zopárkrát sme si písali.
Okolo spoluprác si vymýšľaš všetko sama?
Momentálne si manažujem svoje spolupráce sama a veľmi ma baví komunikovať so značkami priamo, či už hovoríme o nových projektoch, alebo o dlhodobých spoluprácach. Denne strávim približne štyri hodiny pri e-mailoch a zvyšok je buď príprava na fotenie, alebo samotné fotenie. Párkrát do mesiaca chodím aj na mítingy, ale popravde povedané, 90 % komunikácie je online.
Influencerstvo je tvoje živobytie. Ak sa môžeme baviť otvorene, koľko peňazí dostaneš za jednu spoluprácu s luxusnou značkou?
Každá spolupráca má iné podmienky a požaduje rozličné množstvo obsahu. Základom je dohodnúť sa, aby boli obe strany spokojné.
Odmietla si nejaké spolupráce?Odmietla som veľa spoluprác a všetky mali rovnaký dôvod – nepáčil sa mi koncept projektu alebo dokonca samotná značka.
Akých inšpiratívnych ľudí si vďaka svojej práci spoznala?
Vďaka sociálnemu životu influencera som mala tú česť a príležitosť byť pozvaná na veľké aj malé eventy rôzneho druhu, kde som spoznala okrem iných influencerov aj niekoľko úžasných kreatívcov, umelcov, športovcov, hercov a tak ďalej.
Na IG ťa sledujú svetové hviezdy, ako napríklad modelka Rosie Huntington. Poznáš sa s ňou osobne alebo si s ňou spolupracovala?
S Rosie sme sa nikdy nestretli, ale zopárkrát sme si písali.
O čom ste si písali?
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Čo si Petra myslí o pochybných influencerských praktikách.
- Aké sú rozdiely medzi prácou influencera na Slovensku a v Austrálii.
- Na čom aktuálne pracuje a na čo sa môžeš v spojitosti s jej menom tešiť.
- Či na Slovensko nezanevrela a čo jej najviac chýba.
- Ako je to s covidom v Austrálii a či sleduje aj dianie na Slovensku.
- Ako vidí štýl austrálskych, ale i slovenských žien.
- Aké mesto je pre influencerku Pepamack najinšpiratívnejšie.
- Aký trend nenávidela, no napokon si ho obľúbila.
- Aktuálne zloženie šatníka módneho guru.