Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 27. 7. 2021 meniny má Božena

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Dnes populárne články
Starostovi obce pri Bratislave rozbili okná na aute. Dôvodom má byť to, že nedovolil developerovi stavať Starostovi obce pri Bratislave rozbili okná na aute. Dôvodom má…
Raperka Sima pridala na Instagram fotku, kde jej otec dáva ako malej pusu. Sociálna sieť jej za to dala shadowban Raperka Sima pridala na Instagram fotku, kde jej otec dáva ako…
Taxikár z Bratislavy: Keď niekedy pôjdete Boltom a uvidíte cenu 2,90 €, zamyslite sa, čo je za tým. Zdierajú vodičov (Rozhovor) Taxikár z Bratislavy: Keď niekedy pôjdete Boltom a uvidíte cenu…
Mia Khalifa sa rozvádza a je znovu slobodná. Zahltili ju nechutné sexuálne návrhy od fanúšikov, ktorých musí húfne blokovať Mia Khalifa sa rozvádza a je znovu slobodná. Zahltili ju…
Vášnivý sex už v prvej polhodine. Too Hot To Handle na brazílsky spôsob je ako swingers párty poháňaná frustráciou Vášnivý sex už v prvej polhodine. Too Hot To Handle na brazílsky…
Ženy sa tešia vedľajšiemu účinku vakcíny proti koronavírusu. Po Comirnaty sa im vraj zväčšili prsia Ženy sa tešia vedľajšiemu účinku vakcíny proti koronavírusu. Po…
Refresher - Rozhovory

Antonín Tripes: Vývoj mojej hry bol ťažší ako Witcher 3. O bugoch vieme aj rok pred vydaním, no nestíhame ich opraviť (Rozhovor)

Tvorca animácií pre Zaklínača 3 nám prezradil, ako to funguje vo videohernom priemysle a ako si sami dokázali zafinancovať a vytvoriť vlastnú hru.

Dominik Vetrák
2. apríl 2021, 14:30 Čas čítania: 12:41
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Refresher - Rozhovory
0
Dominik Vetrák
2. apríl 2021, 14:30
Čas čítania: 12:41

Antonín Tripes: Vývoj mojej hry bol ťažší ako Witcher 3. O bugoch vieme aj rok pred vydaním, no nestíhame ich opraviť (Rozhovor)

Tvorca animácií pre Zaklínača 3 nám prezradil, ako to funguje vo videohernom priemysle a ako si sami dokázali zafinancovať a vytvoriť vlastnú hru.

Dominik Vetrák
2. apríl 2021, 14:30
Čas čítania: 12:41
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok

Antonín Tripes je český videoherný vývojár s bohatou praxou. Začínal vytváraním 2D animácií, pracoval ako freelancer a neskôr sa dostal do rôznych herných štúdií, ako napríklad Vatra Games či PUBG Corporation. Vrcholom jeho kariéry z hľadiska zamestnávateľa je nepochybne takmer ročná práca pre poľské štúdio CD Projekt Red (ďalej CDPR) stojace za Zaklínačom a Cyberpunkom 2077. 

 

Okrem Zaklínača 3 pracoval aj na Quantum Break, novej hre od tvorcov PUBG s názvom Prologue, Angry Birds Go a má za sebou aj vývoj vlastnej hry. Spoločne so svojimi kolegami zo štúdia Contra Concept, ktoré spoluzaložil, vytvoril Rocket Boots Maniu. Titul si môžeš zahrať v Early Accesse na Steame. 

 

 

Do CD Projekt Red si nastúpil, aby si pracoval na mobilnej hre Witcher Battle Arena. Hneď nato si sa však dostal aj k vývoju Witchera 3 z pozície animátora. Ako si sa k nim dostal a prečo ťa hneď stiahli k tejto hre? 

Vtedy som hľadal nejaký spôsob, ako sa niekam kariérne posunúť. Spravil som teda pohovor v CDPR a oni mi dali na výber: buď budem pracovať na mobilnej hre Witcher Mobile Arena a budem mať na starosti úplne celú animáciu, kde si všetko urobím podľa seba, alebo sa stanem jedným z animátorov na Witcher 3: The Wild Hunt.

 

Pre mňa boli omnoho dôležitejšie skúsenosti než mať v portfóliu titul Zaklínača. Zobral som teda prácu na mobilnej hre, na ktorej som pracoval tri mesiace. Vedeniu sa veľmi páčilo, ako som ten projekt posunul. Po tých troch mesiacoch teda za mnou prišiel Adam Badowski, ktorý je doteraz hlavou štúdia, a ponúkol mi prácu na hlavnej postave – Geraltovi. Chceli, aby som pomohol s jeho pohybom. 

 

No a ja som to vzal. Zrazu som získaval skúsenosti a mal som v portfóliu aj obrovský projekt. Keďže som však pracoval na dvoch hrách súčasne, vstával som veľmi skoro. Už o štvrtej-piatej som bol v práci, kde som strávil 16 hodín denne šesť dní v týždni. 

 

Ako dlho si dokázal pracovať v takomto režime?

Asi pol roka. 

 

Nebol si úplne vyšťavený? 

Nastavil som si dobrý režim. V spojení s dobrou životosprávou sa to na ten krátky čas dalo zvládnuť. Navyše ma to strašne bavilo.

 

Pracoval si výhradne na pohyboch Geralta? 

Áno, len na tom.

 

Ako dlho si pracoval čisto na jeho pohyboch, respektíve koľko ľudí sa tomu venovalo? 

To nedokážem presne povedať, pretože som do toho projektu nastupoval v určitej fáze vývoja. Zďaleka som nebol prvý vývojár, ktorý sa to snažil posunúť na vyššiu úroveň. Na animáciách behu som pracoval 3 – 4 mesiace, následne som riešil skákanie a podobne.

 

Ľudia sa teraz snažia na CDPR hádzať špinu. Ja som s nimi takúto zlú skúsenosť nemal.

 

Do CDPR si nastúpil deväť mesiacov pred vydaním hry. Také dôležité animácie by v tej fáze vývoja už mohli mať pripravené vo finálnej vízii. Skúšali teda, či sa nejakému vývojárovi nepodarí tie animácie ešte zlepšiť alebo s nimi vôbec neboli spokojní a hľadali niekoho, kto ich úplne prerobí?Myslím si, že hľadali finálny polish, a teda finálne úpravy a zdokonaľovanie. Mojou hlavnou úlohou teda bolo zaistiť, aby to vyzeralo čo najlepšie. Raz som kvôli tomu donútil manželku, aby behala po zamrznutej lúke. Natočil som si ju a detailne som študoval ten pohyb. 

 

Geraltove animácie si menil aj radikálnym spôsobom alebo to z tvojej strany boli len nejaké doplnkové zlepšenia?

Animáciu som robil celú nanovo a ručne. Konkrétne som prerábal Geraltov beh. Tá postava má totiž tisícky animácií a ja som do toho projektu prichádzal v momente, keď už bolo veľa z nich hotových. Animácia pohybu je však kľúčová, keďže je na obrazovke takmer neprestajne. Stále sleduješ, ako Geralt niekam uteká a pohybuje sa. 

 

Článok pre predplatiteľov REFRESHER+
PRIDAJ SA K PREDPLATITEĽOMUŽ MÁM PREDPLATNÉ: PRIHLÁSIŤ SA
alebo Odomkni 1 článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 95954 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Ako sa vyvíjali animácie pre Geralta.
  • Ktorý druh animácií je najťažší a prečo sú animátori z filmov prekvapení množstvom práce na herných animáciách.
  • Aký má názor na CDPR a ako sa k nemu správali.
  • Aké náročné je financovať a vydať si vlastnú hru na Steame.
  • Čím sú špeciálne motion-capture technológie a aké drahé môže byť toto vybavenie.
  • Ako vznikajú animácie súbojov a prečo aj veľké hry vychádzajú s množstvom technických chýb.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: Antonin Tripes/CDPR
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy refresher
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Dnes populárne články
Starostovi obce pri Bratislave rozbili okná na aute. Dôvodom má byť to, že nedovolil developerovi stavať Starostovi obce pri Bratislave rozbili okná na aute. Dôvodom má byť…
Raperka Sima pridala na Instagram fotku, kde jej otec dáva ako malej pusu. Sociálna sieť jej za to dala shadowban Raperka Sima pridala na Instagram fotku, kde jej otec dáva ako malej…
Taxikár z Bratislavy: Keď niekedy pôjdete Boltom a uvidíte cenu 2,90 €, zamyslite sa, čo je za tým. Zdierajú vodičov (Rozhovor) Taxikár z Bratislavy: Keď niekedy pôjdete Boltom a uvidíte cenu 2,90…
Mia Khalifa sa rozvádza a je znovu slobodná. Zahltili ju nechutné sexuálne návrhy od fanúšikov, ktorých musí húfne blokovať Mia Khalifa sa rozvádza a je znovu slobodná. Zahltili ju nechutné…
Vášnivý sex už v prvej polhodine. Too Hot To Handle na brazílsky spôsob je ako swingers párty poháňaná frustráciou Vášnivý sex už v prvej polhodine. Too Hot To Handle na brazílsky…
Ženy sa tešia vedľajšiemu účinku vakcíny proti koronavírusu. Po Comirnaty sa im vraj zväčšili prsia Ženy sa tešia vedľajšiemu účinku vakcíny proti koronavírusu. Po…
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť