Po nedávno odhalenom e-trone GT príde z Ingolstadtu tento rok ďalší čisto elektrický počin.
Po tom, ako nemecký automobilový koncern VW Group predstavil rôzne elektromobily postavené na platforme MEB (ID.3/4, Enyaq či Born), prichádza na rad Audi. Automobilka predstavuje nový model Q4 e-tron. S rozmermi 4 590 x 1 865 x 1 613 milimetrov novinka vypĺňa medzeru medzi Q3 a Q5. Ide o súrodenca VW ID.4, respektíve Škody Enyaq.
V tomto momente nám výrobca ukazuje zatiaľ len zakamuflovaný exteriér, pozornosť však upriamuje aj na kokpit. Ten totiž Audi ponúka už v produkčnej podobe. Má chladný technokratický štýl, ktorý miestami vsádza až na futuristicky vyzerajúce prvky. Medzi ne patrí nový 4-ramenný volant so zaujímavým tvarovaním. Centrom palubovky je nová 11,6" dotyková obrazovka (v základe 10,1"), zatiaľ čo pred vodičom sú štandardne 10,25" digitálne budíky.
Pod fyzickým panelom klimatizácie sa nachádza vystupujúca konzola. Na nej je nový volič prevodovky a dotykový otočný ovládač hlasitosti. Novinkou pre Audi je rozmerný head-up displej s prvkami rozšírenej reality – po vzore koncernových modelov ID.3/4 a Enyaq iV už aj Q4 e-tron dokáže vodičovi premietať navigačné pokyny v rozšírenej realite pred vozidlom.
Silnou stránkou nového elektromobilu má byť vnútorná priestrannosť. Vzhľadom na priestorovo jednoduchšiu konštrukciu pohonu ponúkne kokpit vzdušnosť o triedu väčších modelov. Poznávacím znakom elektrického Q4 je vyššia stavba karosérie cez akumulátory umiestnené v podlahe – druhý rad sedadiel, ktorý je delený v pomere 40 : 20 : 40, je teda až o 7 centimetrov vyššie než ten predný. Batožinový priestor má objem 520 litrov.
Od novinky si Audi veľa sľubuje, pretože modelom tejto triedy sa stále veľmi darí. Technické parametre nateraz nepoznáme, dá sa však predpokladať, že pôjde o techniku zhodnú so spomínanými koncernovými súrodencami. Väčší e-tron a e-tron Sportback totiž stojí na inej platforme (MLB evo odvodená od Q5) a inak to nie je ani v prípade nového e-tronu GT (J1 od Porsche Taycan).