Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
24. marca 2021, 9:30
Čas čítania 4:46
Viktor Kniš

Nechceme byť ako Zomri. Možno si ľudia vďaka nám dajú pozor na to, čo čítajú, hovoria administrátori Osrate News

NEWS
Uložiť Uložené

Vznikli len pred pár mesiacmi, na Instagrame ich sleduje už viac ako 55-tisíc ľudí.

Dalo by sa povedať, že trh s meme je na Slovensku presýtený, s dobrým nápadom sa však preraziť dá. Dôkazom sú administrátori instagramového profilu Osrate News, ktorí prerábajú titulky online portálov. Nie je to však ich jediný cieľ, v skutočnosti trénujú pozornosť svojich sledovateľov. 

„Možno sme aj dobrým príkladom, prečo by si ľudia mali dávať pozor na to, čo čítajú. V dnešnej dobe fake news je to obzvlášť dôležité. My sme to však poňali takouto vtipnou formou, určite nechceme šíriť nejaké hoaxy a nepravdy,“ povedali pre Refresher administrátori. 

A kto vlastne sú? „Autormi Osrate News sú dvaja, ako by povedal Rytmus, gadžovci. Martin sa snažil vyštudovať vysokú školu, ale bol príliš sprostý, tak dnes tvorí Osrate News a popritom robí marketing. Adam zase študuje na vysokej škole života v Sabinove. Odbor závisí od sezóny, aktuálne je odborníkom na riešenie koaličnej krízy a na účinnosť vakcín,“ odpovedajú s nadhľadom správcovia stránky, ktorí v príspevkoch odkazujú práve na mestá z východu Slovenska. 

Odporúčané
Instagramový profil zverejňuje fotky, ktoré inde neuvidíš: Cigániková v plavkách, radovánky aj súkromný život politikov Instagramový profil zverejňuje fotky, ktoré inde neuvidíš: Cigániková v plavkách, radovánky aj súkromný život politikov 24. januára 2021, 14:30

„Niekto by možno povedal, že si z miest na východe Slovenska robíme srandu, ale ten, kto v nich žije, vie, že ich v podstate ešte chválime,“ hovoria administrátori Osrate News. 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Osratenews (@osratenews)

V tomto článku si prečítaš:
  • Prečo je jedným z hlavných podkladov na meme obrázky instagramový profil Refresheru.
  • Prečo nechcú byť ako Zomri.
  • Z akého dôvodu sa snažia nevyjadrovať cez vtipné obrázky svoj názor a sú rovnako kritickí ku všetkým politikom.
  • Aké komerčné spolupráce administrátori odmietli.
  • Ako prebiehala spolupráca medzi Rybou Košice a Osrate News.

Admini Osrate News: „Musíme uznať, že na Instagrame Refresheru je materiál asi najlepší“

Osrate News si často robia žarty z obyvateľov východného Slovenska a podporujú známe stereotypy o alkohole, fyzickej práci či „demotivácii“ obyvateľstva. Často prerábajú aj aktuálne správy, vždy však spôsobom, aby bolo jasné, že ide o humor a satiru, nie o dezinformácie alebo hoaxy postavené na reálnom základe. Majú šťastie aj na divákov, ktorí si uvedomujú, že profil sledujú pre zábavu, nie preto, aby si čítali reálne spravodajstvo.  

„My sme to videli ako možnosť preraziť s niečím fresh, čo nie je úplne konvenčné meme. Samozrejme, veľa meme stránok z času na čas upravilo nejakú správu a pridali to, takže nejdeme hovoriť, že sme našli Ameriku, ale nikto sa tomu nevenoval poriadne,“ prezradili Refresheru administrátori. 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Osratenews (@osratenews)

Prerábajú najmä príspevky zo stránok, ktoré majú ľudia na očiach a dokážu si porovnať ich upravenú vtipnú verziu s originálom. Jedným z najčastejších podkladov pre meme Osrate News sú aj instagramové príspevky Refresheru. Administrátori zdôrazňujú, že cieľom nie je diskreditácia. „Musíme uznať, že u vás je ten materiál asi najlepší,“ dodávajú admini s tým, že sa zameriavajú na profily s väčším dosahom a takých na slovenskom Instagrame nie je veľa.

„Hlavne je veľmi príjemné zmiasť niekoho, kto si len tak scrolluje Instagram a zrazu na neho vybafne nejaká somarina, ktorá vyzerá reálne, a hneď kontroluje, či sme to nepridali my,“ vysvetlili správcovia 55-tisícového profilu.  

Odporúčané
Ako sa to nerobí podľa Bad Influence: Cibulková na Maldivách, Attila Végh s robotickým vysávačom a „investorka“ Aless Ako sa to nerobí podľa Bad Influence: Cibulková na Maldivách, Attila Végh s robotickým vysávačom a „investorka“ Aless 28. februára 2021, 9:30

Robíme príspevky o ĽSNS aj o iných stranách, ale nechceme byť Zomri 2.0

Obsah, ktorý prerábajú, si vraj vyberajú najmä podľa prvého pocitu, netlačia však na pílu, keď to práve nejde. Dokonca sa dostávajú do situácií, keď je samotný obsah príspevku natoľko bizarný, že sa to už tragickejšie poňať nedá. „Naopak, existujú situácie, keď niečo vidíme a našupu nám napadne päť rôznych prerábok. Tak vtedy nie je o čom.“

V rámci obsahu majú aj vlastný formát news, ktoré nepreberajú, ale vymýšľajú sami tak, aby bol obsah čo najbizarnejší. „Väčšinou sa snažíme nerobiť len čisto správy, ale keď sa zadarí, tak aj nejaký ten citát, ktorý určite niekomu zmení život. Alebo nejakú legendárnu hlášku. Nechceme to viesť len na vlne news,“ vysvetľujú administrátori s tým, že aj keď už nadpis je sám osebe neuveriteľný, radi prilejú do ohňa a spravia z neho poriadnu „bombu“. „No je zrejmé, že niektoré udalosti to už nepotrebujú,“ dodávajú. 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Osratenews (@osratenews)

Osrate News sa nevyhýbajú ani politickému obsahu, ktorý dlhodobo hýbe Slovenskom. Hovoria, že sa snažia nevyjadrovať svoje sympatie, resp. nesympatie ku konkrétnym subjektom, nechceli by však skĺznuť len do politiky. „Príspevky robíme aj o ĽSNS, ale aj o iných stranách a politikoch. A hlavne cieľom tejto stránky nie je vytvoriť Zomri2.0, nechceme to úplne viesť týmto hlasom, teda smerom,“ vysvetlili administrátori. 

Tvorcovia obsahu modelujú obsah tak, že sa často zameriavajú výhradne na konkrétne mestá východného Slovenska, vďaka čomu sa práve ľudia žijúci v tejto oblasti dokážu ešte viac stotožniť s autentickým obsahom. A tí ostatní majú aspoň potvrdené, že niektoré stereotypy zostávajú v platnosti aj dnes. „Každý z našich aj vašich čitateľov musí uznať fakt, že východ Slovenska je jedno magické miesto, kde je možné fakt všetko a sú tam fakt výborní ľudia. Preto sa venujeme najmä mestám a ľuďom na východe.“ 

Hejterov majú len veľmi málo, keďže ide o špecifický obsah, ktorý nesledujú tí, komu sa zdá prehnaný alebo málo vtipný. „Čo sa týka hejterov, určite nejakí existujú, ale nejak ich zatiaľ neevidujeme. Asi sa boja nášho redaktora Feriho, ktorý by im nadzi*al, haha.“  

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Osratenews (@osratenews)

Neberieme každú spoluprácu, musí to dávať zmysel a musia nám dať voľné ruky

Osrate News majú podobne ako iné úspešné meme stránky aj veľa ponúk na spolupráce s komerčnými firmami. Existujú dva druhy spoločností, ktoré sa chcú spájať s tvorcami vtipných obrázkov na Instagrame – buď progresívne firmy s cieľom osloviť mladšieho diváka so zmyslom pre humor, alebo špekulanti. Administrátori tvrdia, že spoluprácu im už ponúkali aj pochybné firmy. „Boli to špekulanti, čo chceli promovať skupiny na stávky a podobné veci. Toto príliš neceníme (spekulanty nepysat),“ dodávajú s tým, že rozumným spoluprácam sa nebránia. 

Pri spoluprácach chcú mať voľné ruky. Od začiatku sú súčasťou známej slovenskej meme agentúry Mementum.sk, ktorá spolupráce zastrešuje.

A ako taká spolupráca medzi serióznou značkou a Osrate News prebieha? „Pripraví sa viacero návrhov a posiela sa to agentúre, ktorá to posunie ďalej vedeniu firmy. Potom príde feedback, že sa im to buď páči, alebo to chcú prerobiť,“ opisujú v jednoduchosti administrátori. Dodávajú, že meme marketing na Slovensku je v súčasnosti ešte v plienkach. 

„Veľakrát sa stane, že to majitelia firiem úplne nepoberú a chcú to prerábať. Pri firme Ryba Košice to nebolo veľmi komplikované. Je vidno, že sú v nej mladí ľudia, ktorí rozumejú novým trendom,“ upresnili. Reklamu na profile riadne označujú hashtagom #spolupraca. V prípade spoločnosti Ryba Košice išlo o väčšiu kampaň, ktorej súčasťou boli aj ďalšie meme stránky. 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Osratenews (@osratenews)

Osrate News majú za niekoľko mesiacov fungovania viac ako 55-tisíc sledovateľov na Instagrame. Taktiku momentálne nemajú v pláne meniť, chcú byť aktívni a robiť novinárčinu po svojom.

„V nastolenom trende budeme určite pokračovať. Ako povedal jeden známy východniar: Pokym maš cigarety, kur,“ dodávajú s humorom. 

Aj oni si však uvedomujú, že tvorba meme obrázkov je tenký ľad, keďže všetci administrátori musia rátať s tým, že ich raz niektorý z algoritmov sociálnej siete zablokuje. „Do budúcna plánujeme isté veci, ktoré však ešte nebudeme prezrádzať, lebo život humorných stránok na Instagrame je veľmi neistý. Aj nám už zmazali nejaké príspevky a to, že sme tu dnes, neznamená, že budeme aj zajtra. Veríme však, že fanúšikovia Osrate News nezanevrú na kvalitnú novinárčinu a budú nás naďalej označovať pod vašimi príspevkami,“ uzatvárajú administrátori. 

Domov
Zdieľať
Diskusia