Produkcia bude obmedzená len na jeden rok.
Ešte koncom minulého roka nám BMW v rámci ochutnávky poodhalilo svoje najvýkonnejšie sériové auto v histórii, no a dnešným dňom ho spoznávame oficiálne v plnej kráse. Nové BMW M5 CS sa stáva nielen úplným vrcholom modelového radu 5 ale aj divízie M. Ide pritom o vôbec prvý model M5 v histórii, ktorý prichádza v špeciálnej edícii s dodatkom CS (Clubsport).
Pod jeho kapotou je dvakrát preplňovaný 4,4-litrový osemvalec, ktorý ale nemá 600 (M5), ani 625 (M5 Competition), ale až 635 koní, teda 467 kW a 750 Nm. 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá posiela silu na všetky štyri kolesá. Na výber pritom je nielen nastavenie 4WD, 4WD Sport ale aj režim 2WD, kedy sa o pohon starajú výhradné zadné kolesá.

Čím sa ale M5 CS líši od "bežnej" M5-ky sú ďalej rýchlostné parametre. Novinka dokáže akcelerovať z 0 na 100 km/h za rovné 3 sekundy (!), na dvestovku sa katapultuje za 10,3 sekundy. Okrem skutočnosti, že M5 CS je najvýkonnejšie M-ko v histórii, je aj vôbec najrýchlejším BMW súčasnosti.
To je celkom paradox, keďže nejde o športiak v pravom slova zmysle, ale o veľký 4-dverový sedan vyššej strednej triedy. Maximálna rýchlosť je 305 km/h, BMW pritom tvrdí, že táto hodnota je výsledkom elektrického obmedzovača. CS-ko je zároveň o citeľných 70 kilogramov ľahšie než M5 Competition, s váhou 1825 kilogramov v základnej konfigurácii ale i tak nejde o žiadne pierko.

Za úbytkom hmotnosti sú nové časti karosérie vyrobené z karbónom vystužených plastov – kapota, predný splitter, kryty spätných zrkadiel či zadný spojler. 23 kilogramov ušetrili špecifické karbón-keramické brzdy a nejedno kilečko zhodili aj športové M Carbon škrupinové sedačky. Interiér už je výhradne 4-miestny, pretože zadnú lavicu nahradili dve osobitné športové sedadlá.

Podvozok vychádza z variantu Competition, bol ale ešte viac prispôsobený okruhových radovánkam, zároveň došlo k ďalšiemu zníženiu o 5 milimetrov. Poznávacím znakom novinky sú nielen karbónové doplnky, ale aj detaily karosérie lakované v špecifickej bronzovej farbe – maska chladiča, 20" kované disky či detail za predným blatníkom. Predné laserové svetlá dostali žltý odtieň denného svietenia čím BMW odkazuje na pretekárske vozidlá.

Povestné ľadvinky majú jedinečnú štruktúru, zatiaľ čo štandardné karbón-keramické brzdy netypické červené strmene. Červená farba sa nasťahovala aj do kokpitu, kde okrem povestných červených tlačidiel M1 a M2 na volante, červené prvky nájdeme aj na spomínaných sedadlách. Pádla pod volantom sú väčšie, zatiaľ čo veniec volantu je obtiahnutý Alcantarou.
Súčasťou štandardnej výbavy je športový výfukový systém z nerezovej ocele, obutie zastrešujú špičkové pneumatiky Pirelli P Zero Corsa. Novú M5-ku CS si BMW cení na čiastku minimálne 180-tisíc €, prvé kusy sa na trh pritom dostanú už začiatkom jari. Automobilka síce uvádza, že pôjde o limitovanú sériu, o počte kusov sa ale nezmienila. V zmysle tradície sa ale dá opäť predpokladať, že limitom nebude počet vyrobených exemplárov ale časové obdobie – zákulisné správy hovoria o produkcii, ktorá bude obmedzená len jeden rok.