Na Slovensku sa dá momentálne cez web nakonfigurovať Enyaq za minimálne 45-tisíc €.
Škodovka nám tento rok predstavila prvý, čisto elektrický model, ktorým, ako uvádza, začína novú éru. Medzičasom sme spoznali už aj prvé oficiálne ceny, vrátane tých slovenských. Lacné auto to nie je. Pri tak veľkom SUV s elektrickou technikou a tak veľkou batériou sme však nemohli čakať žiadne ľudové ceny. Na Slovensku tak nový Enyaq iV štartuje s cenovkou od 39 490 €.
Enyaq vyzerá po estetickej stránke mimoriadne atraktívne. Nebyť výhradne elektrickej sústavy, určite by išlo o jednu z najpredávanejších noviniek. Ako tomu bude teraz je otázne. Navyše, pri pohľade na exemplár v úplne základnej výbave elektrická novinka až tak atraktívne vyzerať nemusí.
Štandardom sú totiž "len" 19" disky (Regulus) a základný, nie metalický lak (Modrá Energy). Vo výbave chýba podsvietená maska (Crystal Face s kryštálovým vzhľadom a 130 LED-kami) či adaptívne Matrix-LED svetlomety – súčasťou základnej výbavy sú statické full-LED svetlá s menej zaujímavou grafikou.
Naopak, ako ukazuje online konfigurátor, v interiéri je štandardom doposiaľ najväčší displej od Škody s veľkosťou 13" palcov. Vďaka nemu sa pred vodičom nachádza len 5,3" displej digitálnych budíkov, ktorý zobrazuje výhradne tie najzákladnejšie informácie. Základný Enyaq 60 pritom disponuje len jedným elektromotorom s výkonom 132 kW / 180 koní a 310 Nm. Batéria s kapacitou 62 kWh (využiteľná kapacita 58 kWh) zaručí dojazd 390 kilometrov v zmysle WLTP.
Zaujímavosťou je, že v prípade slovenského konfigurátora aj pri voľbe najzákladnejšej verzie Enyaq 60 za 39 490 € sa automaticky pridajú isté položky voliteľnej výbavy. Odstrániť sa spätne nedajú. Je otázne, či ide len o softvérovú chybu alebo zámer a Škoda úmyselne najprv ponúkne lepšie vybavené kúsky a nie úplný základ, i keď to cena ukáže. Slovenský konfigurátor tak momentálne umožňuje nakonfigurovať Enyaq za minimálne 45-tisíc €.