Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
21. decembra 2020 o 10:25
Čas čítania 1:02
Martin Mičuda

Taliani postavili svojrázny počin. Kríženec pick-upu a limuzíny s výkonom 710 koní ide do výroby

Taliani postavili svojrázny počin. Kríženec pick-upu a limuzíny s výkonom 710 koní ide do výroby
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.aznompalladium.com/en/home-palladium-en/#pressarea" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">aznompalladium.com</a>
TECH
Uložiť Uložené

Palladium je luxusná limuzína určenú aj do terénu.

Už v lete nám malá talianska firma Aznom Automotive ukázala naozaj svojrázny počin. Spoločnosť, ktorá je známa individuálnou úpravou iných áut totiž predstavila tentokrát svoj vlastný výtvor pod názvom Palladium. Ide o kríženca pick-upu a luxusnej limuzíny, teda akýsi SUV-sedan. Už na prvý pohľad je tak jasné, že nič podobné na trhu momentálne nenájdeš.

Palladium stojí na základoch amerického pick-upu Ram 1500, navonok to ale nie je absolútne badať. Opulentné tvary si navrhla samotná značka, čoho výsledkom je netradične strihnutá karoséria, ktorá kombinuje prvky veľkého SUV s líniou strechy pripomínajúcou sedany, prípade kupé. Aznom Automotive uvádza, že ide o luxusnú limuzínu určenú aj do terénu. 

Taliani postavili svojrázy počin. Kríženec pick-upu a limuzíny s výkonom 710 koní ide do výroby
Zdroj: www.aznompalladium.com

Majestátny exteriér disponuje rozmernou, prakticky kolmou maskou a úzkou LED-kovou svetelnou technikou v rohoch. Po B-čkový stĺpik je Palladium viac-menej normálne, za zadným párom dverí ale nasleduje netypicky klesajúca strecha a nízka zadná časť. Tam zaujmú špecificky prepojené koncové svetlá. 

V porovnaní s RAM-om je novinka o 3 centimetre znížená, má výkonnú brzdovú sústavu Brembo so 408-milimetrovými kotúčmi vpredu a 380 mm vzadu. V interiéri už trochu badať príbuznosť s americkým pick-upom (najmä pri pohľade na palubovku), Taliani ale siahli po podstatne luxusnejšom stvárnení. Podstatný je totiž zadný salónik, kde sú výhradne dve pohodlné kreslá. Vnútrajšok je pritom potiahnutý kožou s početným prešívaním.

Odporúčané
Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová 4. októbra 2020 o 18:40

Pod masívnou prednou kapotou bije 5,7-litrové americké srdce. Osemvalec s dvojicou turbodúchadiel BorgWarner disponuje výkonom až 522 kW / 710 koní a 950 Nm. Poháňané sú všetky štyri kolesá prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky. Maximálna rýchlosť je síce obmedzená na 210 km/h, akceleráciu z 0 na 100 km/h však tento kolos zvládne len za 4,5 sekundy.


Cenové relácie zatiaľ nepoznáme, Aznom Automotive to ale myslí vážne. Plánuje vyrobiť presne 10 exemplárov.

Domov
Zdieľať
Diskusia