Aj keď sú zatvorení, stále musia vymýšľať niečo nové.
Momentálna situácia je náročná pre každého z nás. Veľmi silno ju na vlastnej koži pociťujú aj majitelia malých obľúbených podnikov. Tí museli kvôli pandemickým opatreniam svoje prevádzky buď zavrieť alebo fungovať v obmedzenom režime.
Majitelia sa nestihli vyhrabať ani zo strát spôsobených prvou vlnou a ich ťažká situácia pokračuje naďalej. Na to, aby prežili sa musia obracať oveľa viac ako v minulosti a neustále vymýšľať atraktívne ponuky pre zákazníkov. Kreativite sa medze nekladú a je len na nich, ako sa odlíšia od konkurencie a čo poskytnú svojim zákazníkom.
O tom, ako sa snažia v dnešnej dobe pretlačiť, a tak si zabezpečiť aspoň minimálne príjmy sme sa porozprávali s troma majiteľmi podnikov. Všetci sa zhodli na jednom, aj v tejto ťažkej situácií: „Oko predáva!“. Preto sa snažia ešte viac a hľadajú spôsoby, aby ich produkty vyzerali vábne, aj keď ich svojim zákazníkom doručujú balené. Prípadne, aby zaujali kreatívnym a jednoduchým spôsobom donášky.
- Čo je pre majiteľov v tejto dobe najťažšie
- Na čo všetko musia myslieť pred tým, než spustia donášku
- Čo im pomáha počas pandémie najviac, aby sa dostali do povedomia ľudí
- Akým kreatívnym spôsobom začala kaviareň ponúkať drinky počas lock downu
- Aký je rozdiel v dopyte po donáške medzi podnikom, ktorý rozvážal jedlo už aj počas prvej vlny a medzi takým, ktorý nie
Správny podnik sa musí prispôsobiť situácii
Lukáš a Tomáš sú dvaja bratia, ktorí si len nedávno otvorili menší bar v Nových Zámkoch. Pandémia im však úplne zmenila plány konceptu, akým sa od otvorenia svojho podniku chceli uberať. „Naša vízia pri otváraní baru bola tá, že spojíme bar so street foodom. Pandémia nám však skrížila cesty a preto sme museli improvizovať. S bratom sme si sadli a riešili sme tri varianty: buď pôjdeme cestou osobného odberu, rozvozu alebo zavrieme,“ povedal nám hneď na úvod Tomáš, jeden z majiteľov.
Podľa jeho slov, ich zákazníci vedia v akej situácií sa obaja ocitli. „Keď sme začali riešiť podnik, táto situácia sa črtala len v Číne a nikto netušil, že sa to dostane aj k nám a keď aj hej, tak nie v takejto forme. Doba je aká je, my máme podnik na pleciach a všetky naše peniaze sme investovali práve do neho. Prežívame zo dňa na deň a nakoľko sa podniku nechceme vzdať ,vybrali sme si tretiu variantu - rozvoz,“ dodal Tomáš.
Obaja priznali, že improvizácia, ktorou sa vybrali, bola pre nich zo začiatku ťažko zvládnuteľná.
Nebyť pandémie, rozvoz by rozhodne neriešili. „Bolo to všetko narýchlo a bolo to náročné. Sme malá prevádzka a báli sme sa, či s ním budú naši zákazníci spokojní," pripojil sa do konverzácie druhý majiteľ prevádzky, Tomáš. Podľa jeho slov si majiteľ môže lusknúť prstom, že chce urobiť rozvoz a na druhý deň ho má. To je však tá jednoduchá časť. Komplikácie podľa Lukáša robí celý ten proces okolo toho. „Najťažšie je, dostať sa do povedomia ľudí, že rozvoz máme. To
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Čo je pre majiteľov najťažšie v tejto dobe
- Na čo všetko musí majiteľ myslieť pred tým, ako založí donášku pre svoj podnik
- Čo majiteľom pomáha počas pandémie najviac, aby sa dostali do povedomia ľudí
- Akým kreatívnym spôsobom začala kaviareň ponúkať drinky počas lock downu
- Aký je rozdiel v dopyte po donáške medzi podnikom, ktorý rozvážal jedlo už aj počas
- prvej vlny a medzi takým, ktorý nie