Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 28. 10. 2020 meniny má Dobromila

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
4
Martin Mičuda
23. september 2020, 9:47
Čas čítania: 2:03
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Nové BMW M3 a M4 sú tu. Dostali kontroverznú masku a najsilnejší benzínový šesťvalec v histórii značky

Napäťo očakávané novinky z dielne BMW M sú realitou.

Martin Mičuda
23. september 2020, 9:47
Čas čítania: 2:03
Nové BMW M3 a M4 sú tu. Dostali kontroverznú masku a najsilnejší benzínový šesťvalec v histórii značky
Zdroj: bmwgroup.com
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
4
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Nová generácia ikonických športových modelov BMW M3 a M4 Coupé je tu. Autá dostali kontroverzne tvarovanú masku, vďaka čomu sa dozaista automobilka postará o najväčší rozruch tohto roku.

 

Na výšku orientované ľadvinky, alebo ak chceš obličky, so sebou priniesli záplavu komentárov a diskusných kotlov. Pripomeňme však, že BMW sa týmto riešením vracia k dávnejšej minulosti, keď bola vertikálne orientovaná maska poznávacím znakom modelov tejto značky. Nuž, či sa ti to páči alebo nie, je najväčší čas si zvyknúť...

 

Manuál aj automat, voliteľný M xDrive, 480 alebo 510 koní a kontroverzná maska. Nové BMW M3 a M4 sú tu!
Zdroj: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0316649EN/the-new-bmw-m3-sedan-and-bmw-m3-competition-sedan-the-new-bmw-m4-coupé-and-bmw-m4-competition-coupé
NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1355 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VIAC O PREDPLATNOM
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Už od 1.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš čitať aj tieto články
NIO chce odstrániť najväčší nedostatok elektromobilov. Novú a nabitú batériu dostaneš na „čerpačke“ za menej než 3 minútyNIO chce odstrániť najväčší nedostatok elektromobilov. Novú a nabitú batériu dostaneš na „čerpačke“ za menej než 3 minúty
Prekonal som koronavírus. Čo teraz?Prekonal som koronavírus. Čo teraz?
Pánske zvonáče sa vracajú na scénu, či sa ti to páči alebo niePánske zvonáče sa vracajú na scénu, či sa ti to páči alebo nie
VIAC

M-kové modely strednej triedy nikdy nešetria agresivitou, nová generácia však ide ešte ďalej. Môže za to nielen obrovská maska, ale aj veľké postranné otvory na nárazníkoch, prísne full-LED svetlá (voliteľná je laserová technológia), špecificky vyklenutá kapota, vytiahnuté blatníky, rozmerný zadný difúzor či štvorica veľkých koncoviek výfuku s priemerom 10 cm.

 


Okrem toho, zaujímavosťou je aj skutočnosť, že vpredu sú štandardne 18” disky, zatiaľ čo vzadu sú to až 19-ky. Variant Competiton okrem čiernych doplnkov a karbónovej strechy vsádza následne na štandardne 19-ky vpredu, respektíve 20” obutie vzadu.

 

Dizajn verzie sedan (M3 G80) aj kupé (M4 G82) je identický, rozdiel je pochopiteľne len v počte dverí a v zadnej časti, čelné partie majú ale spoločné. BMW zároveň s príchodom noviniek rozširuje portfólio odtieňov karosérie o dva špecifické laky – zelená Isle of Man Green Metalic (doteraz len ako Individual) a limetková – Sao Paolo Yellow.

 

Manuál aj automat, voliteľný M xDrive, 480 alebo 510 koní a kontroverzná maska. Nové BMW M3 a M4 sú tu!
Zdroj: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0316649EN/the-new-bmw-m3-sedan-and-bmw-m3-competition-sedan-the-new-bmw-m4-coupé-and-bmw-m4-competition-coupé

V interiéri si miesto našli štandardne dodávané 12,3” digitálne budíky so superšportovým štýlom – centrom displeja je digitálny rýchlomer a otáčkomer. Kokpit je posiaty športovejšími dekórmi a detailmi, do oka padnú aj športové sedačky, ktoré sa za príplatok môžu zameniť dokonca za škrupinové s karbónovým telom.

 

Pozornému oku neunikli nielen povestné červené tlačidlá M1 a M2 na volante, ale ani stredový panel s novou koženou pákou 8-stupňovej prevodovky M Steptronic, tým to ale nekončí...

 

 

BMW vypočulo prosby a aj napriek tomu, že automatickou prevodovkou bola v minulej generácii osadená drvivá väčšina kúskov M3 a M4 (na väčšine trhov iná možnosť ani nebola), v ponuke noviniek sa naďalej nachádza aj 6-stupňový manuál. Zákazník si pritom môže vybrať nielen prevodovku, ale i výkon šesťvalca a dokonca aj typ pohonu.

 

Manuál aj automat, voliteľný M xDrive, 480 alebo 510 koní a kontroverzná maska. Nové BMW M3 a M4 sú tu!
Zdroj: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0316649EN/the-new-bmw-m3-sedan-and-bmw-m3-competition-sedan-the-new-bmw-m4-coupé-and-bmw-m4-competition-coupé

Srdcom noviniek je podľa predpokladu 3-litrový benzínový radový šesťvalec z modelov X3 M a X4 M, čo značí, že na výber je v dvoch výkonnostných stupňoch. Základný variant počíta s výkonom 353 kW / 480 koní a 550 Nm, vyhotovenie Competition disponuje výkonom až 375 kW / 510 koní a 650 Nm. Verzia Competition tak má pod kapotou najsilnejší benzínový šesťvalec v histórii značky. M3 a M4 pokoria stovku za 4,2 sekundy, silnejšie M3 Competition a M4 Competition túto disciplínu zvládnu za 3,9 sekundy. 

 
6-stupňový manuál je doménou výhradne klasickej verzie, ktorá sa môže pýšiť 8-stupňovým automatom za príplatok. Tak či onak, sila je prenášaná výhradné na zadné kolesá. Naopak, verzia Competiton je k dispozícií výhradne s prevodovkou M Steptronic, ktorá navyše spolupracuje s pohonom M xDrive. Ten je v prípade radu 3 a 4 použitý prvýkrát. Aj tu má 3 režimy - 4WD, 4WD Sport a 2WD, čím robí z modelov M plnokrvné zadnokolky.

 

Pre Competition je štandardom aj zadný aktívny M diferenciál. Sprvoti sa na trhu ukážu „klasické” varianty M3 a M4, modely s dodatkom Competition a pohonom M xDrive prídu v lete 2021. Presné ceny zatiaľ nepoznáme.

 

Zobraziť galériu 18 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: bmwgroup.comFoto: bmwgroup.comNáhľadový obrázok: bmwgroup.com Tagy: BMW, M4, M3, coupe
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
5
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.