K nehode došlo vo vysokej rýchlosti na diaľnici.
Okolo autonómnych, respektíve lepšie povedané automatizovaných režimov sa toho za posledné roky už veľa hovorilo a písalo. Ostatne, len nedávno sme ti priniesli komplexný článok, ktorý naznačil, že autopilot v tom pravom zmysle slova je medzi sériovými automobilmi tak trochu v nedohľadne.
Čudovať sa tomu veľmi nemožno, i keď pravdou je, že v súčasnosti sú už na trhu viaceré veľmi prepracované asistenčné systémy, ktoré viac či menej pomáhajú vodičovi pri vedení vozidla. Aj samotné automobilky posledné mesiace ale tak trochu zaradili spiatočku a pochopili, že hlavne z legislatívneho hľadiska nie sme veľmi na plne autonómne vozidlá pripravení.
Iný pohľad na vec má však automobilka Tesla, ktorá vo svojich elektromobiloch ponúka asistenčný systém s tak trochu nešťastným označením – Autopilot. V porovnaní s automobilkami ako Audi, BMW či Mercedes-Benz nejde o nič zásadne revolučnejšie, i keď samotný názov by mohol naznačovať, že opak je pravdou. Ba čo viac, Elon Musk dlhé roky odmieta LiDAR technológiu a vsádza výhradne na kamery a senzory, ktoré však majú očividne svoje limity.