Riaditeľ divízie Volkswagen Autonomy vyjadril nemalé pochybnosti, či sa vôbec niekedy dočkáme autonómneho vozidla 5. úrovne.
Okrem stále prísnejších emisných limitov, ktoré výrobcom zviazali ruky, je posledné roky poprednou témou automobilového priemyslu aj autonómna jazda. V súčasnosti už takmer každé nové vozidlo na našom trhu, aj v základnej výbave, disponuje rôznymi asistenčnými systémami, ktoré viac či menej pomáhajú vodičovi.
Už len to, že vozidlo je vybavené napríklad tempomatom znamená, že podlieha istej automatizácii, ktorá bola pred pár rokmi len fikciou. Ba čo viac, medzičasom sa tak sprísnili bezpečnostné normy na nové vozidlá, že do tradičného hviezdičkového hodnotenia vrámci crash testov NCAP výraznou mierou vstupujú aj body za príslušné asistenčné systémy. Inými slovami, ak nie je napríklad vozidlo vybavené asistentom pre sledovanie jazdných pruhov, automaticky stráca nárok na plný zisk 5 hviezdičiek.