Ani kúpé, ani kabriolet. Targa nie niečo medzi.
Už je to viac než rok a pol, čo nám Porsche predstavilo úplne novú, v poradí 8. generáciu slávneho modelu 911. Spoznávame viaceré odvodené výkonnostné varianty, doteraz však platilo, že k dispozícii boli len 2 karosárske verzie – kupé a kabriolet. V týchto hodinách nám ale nemecká automobilka servíruje tretieho člena do partie, ikonické vyhotovenie Targa.
Ide o vyhotovenie, ktoré kombinuje prvky kupé aj kabrioletu dokopy. Podstatou novinky je tak opäť pomerne komplikovaný a zároveň naozaj nevídaný systém skladacej strechy a povestného rámu za sedadlami. Zovňajšok verzie 911 Targa ide ruka v ruke s aktuálnym dizajnovým smerovaním značky, od klasického kupé a kabrioletu sa tak odlišuje len riešením strechy.
Ochranný rám je štandardne strieborný, za príplatok je ale možné siahnuť po čiernej farbe. Aj najnovšia generácia sa vzadu pýši rozmerným a špecificky zahnutým sklom, ktoré dotvára jedinečný look. Celá tá jedinečnosť spočíva v elektrickom mechanizme, ktorý v priebehu 19 sekúnd dokáže zadné okno odsunúť a umožniť tak látkovú strechu vyložiť, respektíve zložiť
Porsche 911 Targa sa na trh dostáva v dvoch výkonnostných verziách, ktorých spoločným znakom je dvakrát preplňovaný boxer, pohon oboch náprav a 8-stupňová dvojspojková prevodovka. Základom je 911 Targa 4 s výkonom 283 kW / 385 koní a 450 Nm, zatiaľ čo silnejší variant 911 Targa 4S má 331 kW / 450 koní a 530 Nm. Zaujímavosťou však je, že bez príplatku je možné siahnuť po novej 7-stupňovej manuálnej prevodovke.
Súčasťou štandardnej výbavy je aktívne zavesenie PASM, nechýba ale ani režim Wet – senzory umiestnené v predných podbehoch dokážu rozoznať mokrú vozovku a automaticky vodičovi odporučiť aktivovať režim pre jazdu za mokrých podmienok. Zvyšné prvky výbavy sú takmer identické s obyčajnými variantmi. Cenu zatiaľ nepoznáme, na trh sa ale novinka dostane v júni.