Land Rover Defender vymenil konvenčný motor za elektrický.
Spoločnosť ECD Automotive Design je dobre známa najmä medzi fanúšikmi off-roadovej ikony z dielne Land Rover, keďže sa dlhodobo zaoberá úpravou Defenderov. Aj napriek tomu, že v týchto týždňoch sa k prvým zákazníkom dostáva úplne nová generácia, na pôvodné vyhotovenie nemožno zanevrieť. Ostatne, veľa jeho fanúšikov tvrdí, že novinka už nie je to, čim Defender kedysi bol. Americký konštruktér preto prichádza s ďalšou prestavbou.
Opäť sme svedkami ikonického hranatého tvaru, ktorý je doplnený o nejeden nový detail. V tomto prípade sa ale všetka pozornosť sústredí po kapotu. Kultový vzhľad je totiž jedna vec, pohon druhý, no a práve ten prešiel zásadnou zmenou. Spoločnosť ECD Automotive Design ide očividne ruka v ruke so súčasnými trendmi, a preto konvenčný agregát nahrádza elektrickou sústavou.
Ako prezrádza samotný úpravca, elektromotor a celá elektrická sústava pochádza od Tesly, no a i keď jeho presné špecifikácie nepoznáme, akcelerácia tohto kolosu na stovku by mala trvať pod 6 sekúnd. To je viac než slušná hodnota, najmä ak ide o typ vozidla, ktorého primárnym účelom je návšteva terénu. Američania neprezrádzajú ani cenu, vieme ale to, že v útrobách sa nachádzajú akumulátory s celkovou kapacitou až 100 kWh.
Vďaka tomu je elektrický Defender schopný na jedno nabitie absolvovať vyše 350 kilometrov. Integrovaná elektrická sústava podporuje aj možnosť rýchleho nabíjania. Síce ani v tomto prípade nepoznáme presné informácie, je viac než pravdepodobné, že pôjde o identický systém, akým sa hrdia súčasne Tesly – nechýba možnosť nabíjania na tesláckych staniciach Supercharger, ktoré majú výkon od 150 po 250 kW.
Samozrejme, ako je zvykom, každý zákazník si vie svoj upravený elektrický Defender navrhnúť podľa svojich preferencii. Dôkazom toho sú ručne vyrábané interiérové detaily a čalúnenie podľa vlastného uváženie.