Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
26. februára 2020 o 14:35
Čas čítania 1:49
Martin Mičuda

Populárny Hyundai i30 získal po veľkom facelifte atraktívnejší zjav, modernejšiu techniku a nové motory

Populárny Hyundai i30 získal po veľkom facelifte atraktívnejší zjav, modernejšiu techniku a nové motory
TECH HYUNDAI
Uložiť Uložené

Zástupca nižšej stednej triedy sa v novom šate ukáže v Ženeve.

Je neodškriepitelmným faktom, že Hyundai posledné roky predvádza veľmi vydarenú modelovú ofenzívu, čo odzrkadľujú i predaje nielen na slovenskom trhu. Zásahom do čierneho sa stala najmä súčasná generácia modelu i30, ktorá zarezonovala medzi laickou i odbornou verejnosťou vo vrcholnom variante N. Po niekoľkých rokoch však nadišiel ten správny čas na modernizáciu, ktorá sa oficiálne ukáže budúci týždeň v Ženeve.

Automobilka nám však už teraz servíruje prvé fotky a informácie. Gro estetických zmien evidujeme v prednej časti, kde si miesto našla širšia maska so zvýrazneným 3D vzorom. Výraznou zmenou prešli čelné full-LED svetlomety, ktoré dostali mimoriadne atraktívnu a modernú grafiku. Vo výsledku tak predné partie zdôrazňujú agilný a zaujímavý postoj modelu nižšej strednej triedy.

Populárny Hyundai i30 získal po veľkom facelifte atraktívnejší zjav, modernejšiu techniku a nové motory
Zdroj: www.hyundai.news


V zadnej časti je 5-dverové i30 vylepšené novým dizajnom nárazníka, ktorý vyvinuli tak, aby zlepšili aerodynamický výkon. Zadné kombinované LED-ky majú rovnako tvar písmena V a dotvárajú symetrický efekt medzi prednou a zadnou časťou vozidla. Do ponuky začlenili nové 16” a 17” disky z ľahkej zliatiny.

Hyundai nám pritom faceliftovanú podobu ukazuje hneď aj vo verzii N Line, ktorý je predzvesťou ostrého N-ka. Na to si musíme ešte nejaký čas počkať. Vzhľadom k optickému balíku N Line ale nie je ťažké si predstaviť aj najsilnejšiu verziu. Dôležité je ale to, že po facelifte je možné balíkom N Line osadit nielen hatchback, Fastback ale už aj kombi.

 
Dôležité vylepšenia neobišli ani interiér. Nový 7” digitálny prístrojový panel nahrádza analógové budíky, zatiaľ čo uprostred palubovky sa objavil až 10,25” veľký, dotykový displej. Plná kompatibilita so službami Android Auto a Apple Car Play je samozrejmosťou. Dizajn interiéru vynoveného modelu i30 prináša, okrem iného, prepracovanejšie detaily a tri nové farby - Pewter Gray, Ebony Brown a Charcoal Grey.

 

Populárny Hyundai i30 získal po veľkom facelifte atraktívnejší zjav, modernejšiu techniku a nové motory
Zdroj: www.hyundai.news

Aby toho nebolo málo, i30-ka prichádza so značne vylepšenou zostavou pohonných jednotiek. Úplnou novinkou je 1,5-litrový DPi benzínový motor s dvojitým vstrekovaním paliva a výkonom 81 kW / 110 koní, ktorý dodávajú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.


Vrcholom benzínovej ponuky je nový 1,5-litrový benzínový motor T-GDI s výkonom 117,5 kW / 160 k, ktorý je štandardne dodávaný so 48 V mild hybridnou technológiou. Základ zastupuje opäť nový benzínový, turbom prepĺňaný motor 1,0 T-GDI s výkonom 88,3 kW / 120 k a s voliteľnou 48 V technológiou. Doteraz bola táto motorizácia dostupná iba so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, od teraz pribudne aj nová 7-stupňová dvojspojková prevodovka.

Odporúčané
Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test) Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test) 3. februára 2020 o 14:25


Prvýkrát je tiež k dispozícii i30-ka so 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou iMT. Technológia iMT odpojí motor od prevodu potom, ako vodič uvoľní plynový pedál. To umožňuje vozidlu vstúpiť do dvoch možných úrovní dojazdu v závislosti od podmienok. Pri prvej úrovni beží motor na voľnobeh. Pri druhej úrovni sa motor dočasne vypne, aby ušetril ešte viac paliva.

V ponuke motorizácií ostáva 1,6-litrový dieselový motor s výkonom 85 kW / 115 k s možnosťou voľby 6-stupňovej manuálnej prevodovky alebo 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. 1,6-litrový dieselový motor s výkonom 100 kW / 136 k teraz Hyundai dodáva so štandardným 48 V mild-hybridným systémom.

Domov
Zdieľať
Diskusia