Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
26. apríla 2018, 17:51
Čas čítania 0:00
Jakub Paulík

Film o nevidiacej hrnčiarke z Dubnice nad Váhom sa stal londýnskym festivalovým klenotom. Získa si aj vás?

FILMY A SERIÁLY
Uložiť Uložené

Vizuálne fascinujúci experimentálny projekt od mladého režiséra Maroša Milčíka aktuálne boduje v zahraničí.

Ak ste ešte nepočuli o inšpiratívnom príbehu Soni Zeliskovej z Dubnice nad Váhom, v krátkosti vám prezradíme, v čom spočíva jeho hĺbka. Soni ako 13 ročnej diagnostikovali cukrovku a o ďalších 13 rokov na to prišla po pôrode o zrak.

Život v tme si dovtedy nevedela absolútne predstaviť, no napriek ťažkej skúške osudu sa rozhodla nevzdávať. Našla si svoju cestu, ktorou kráča doteraz – Soňa je známou a úspešnou hrnčiarkou.

Krátkometrážna snímka o ceste tejto mimoriadne silnej osoby bola premietaná na filmových festivalov v Paríže, Berlíne, v New Yorku či v Londýne. Na poslednom z menovaných miest si dokonca odniesla cenu za najlepší film a kameru.

Film o nevidiacej hrnčiarke z Dubnice nad Váhom sa stal londýnskym festivalovým klenotom. Získa si aj vás?
Zdroj: Revers

O réžiu sa postaral Maroš Milčík, hudbu zložil skladateľ Matúš Široký (thriller Kandidát či slovenský Star Wars kraťas One day I'll become) a za kamerou stál Gašper Šnuderl. Ten pri natáčaní použil špeciálnu "Infrared technológiu", ktorá z tohto krátkometrážneho projektu robí (nielen) vizuálne odzbrojujúci zážitok.

Spomínaná technológia funguje na báze zachytávania spektra svetla, ktoré ľudské oko nedokáže zachytiť. Infrared kamera sa dá vhodne využiť najmä pri nočnom natáčaní. Pokiaľ s ňou ale nakrúcate počas bieleho dňa, môžete docieliť pomerne netradičný obraz, neodpovedajúci realite.

Modrá je hnedou či zelená bielou. Práve túto zmenu farieb tvorcovia využili k tomu, aby obraz post-produkčne upravili do čierno-bielej podoby, čím docielili obrátenia množstva farieb. Nebo sa stalo čiernym a listy na stromoch bielymi. Slová však tomto prípade dozaista nestačia. To musíte vidieť sami.

Domov
Zdieľať
Diskusia