28. septembra 2019, 19:09
Vl Mi

Vedci dokázali, že na Zemi existuje život minimálne 3,5 miliardy rokov

ZAUJÍMAVOSTI

Skúmali najstaršie horniny Zeme.

Kedy vznikol život? Otázka, ktorá zatiaľ nemá presnú odpoveď. Vedci sa ale neustále snažia zistiť, kedy to asi tak mohlo byť. Pomáhajú im pri tom fosílie, vďaka nim dokážu aspoň čiastočne odhadnúť, ako asi vyzeral vývoj života na našej planéte.

Vedci z austrálskej University of New South Wales prišli so zásadným objavom – mikrobiálny život siahajúci 3,5 miliárd rokov do minulosti. Drobné staroveké fosílie sa nachádzali v najstarších horninách Zeme. S použitím moderných technológií vedci majú dôkaz, že život vznikol miliardy rokov pred človekom. Horniny boli objavené už v 80. rokoch minulého storočia.

"Amazonský prales sú pľúca Zeme" – hlúposť, väčšina kyslíka podľa expertov vzniká inde "Amazonský prales sú pľúca Zeme" – hlúposť, väčšina kyslíka podľa expertov vzniká inde 4. septembra 2019, 9:18

„Je to vzrušujúce. Máme tu konzervované vlákna, ktoré sú zvyškami mikrobiálnych biofilmov,“ uviedol doktor Raphael Baumgartner, líder štúdie. „Neočakávali sme, že sa nám podarí podobný objav.“

Zaujímavosťou je, že na Zemi v minulosti takmer život zanikol. Nedávno sme ťa informovali, že pred dvoma miliardami rokov sa stala našej planéte stala obrovská katastrofa. Vedci sú presvedčení, že neprežilo 80 až 99,5 % organizmov. Otrávili sa kyslíkom. Ten produkovali vtedajšie mikroorganizmy počas fotosyntézy, no zároveň týmto plynom prakticky otrávili takmer všetok ostatný život. Pri vysokých hodnotách a správnom tlaku sa ním otráviš.