Médiá mali možnosť zahrať si dva levely z hry a boli z nich nadšení. Hra však nebude mať multiplayer
Pred dvomi dňami sa konalo State of Play, zároveň však Naughty Dog usporiadalo v Los Angeles Media Event pre The Last of Us Part II. vybraní žurnalisti a herní novinári si mohli zahrať takmer 3 hodiny hry v dvoch leveloch. Jeden bol otvorenejší, na predmestí Seattlu, druhý počas úvodných hodín hry, kedy Ellie s Dinou skúmajú okolie Jacksonu.
Všetci sa zhodujú, že ide o nesmierne ambiciózny titul. Oveľa väčší, než v prípade prvého dielu. Prostredia sú značne rozšírenejšie a otvorenejšie. Nielen to, Autori sa zamerali aj na obohatenie gameplayu po vertikálnej stránke. Ellie tak môže vojsť do väčšiny budov a prekvapiť tak nepriateľov z každej možnej strany. Tí ju však nasledujú úplne všade, k čomu im dopomáhajú psy.
Správne, veľkou novinkou v pokračovaní je prítomnosť psov. Tie sú schopné vystopovať Ellie kdekoľvek sa pohne. Na ľahších obtiažnostiach bude k dispozícií, podobne ako v jednotke, mód naslúchania. Hráč tak môže objaviť nepriateľov spoza stien a naplánovať si tak postup. A práve vtedy bude môcť vidieť stopu svojho pachu, ktorý psy zachytia a pomaly ho nasledujú, až kým ťa neobjavia. Žiadne nekonečné kempenie s lukom a šípmi teda nehrozí (ak šípom rozbijete nepriateľovi hlavu a nezlomíte ho, môžete si ho z neho zase vytiahnuť).
Psov nebude možné zabiť z blízkosti v stealthe. Hráča hneď vycítia, a tak ich budeš musieť buď ignorovať, zabiť z diaľky alebo využiť luk. V každom prípade, zabíjať psy nebude nič príjemné, o čom ťa presvedčia aj ich majitelia. Akonáhle jedného z nich zabiješ, jeho majiteľ k nemu pribehne a začne ho „oplakávať“. Na druhej strane, ak zabiješ prvého človeka, pes sa k nemu pritúli a začne byť smutný.
Okrem psov nám štúdio predstavilo aj nový typ clickera – Shamblera. Vydávajú toxický plyn a pri zničení vybuchujú. Sú však pomalší, no znesú viac útokov a sú rýchli.
Podobne ako v DLC Left Behind, dvojka ponúkne možnosti nalákať nepriateľov k infikovaným a zbaviť sa tak oboch frakcií. V základnej hre striedali strety s nepriateľmi strety s clickermi a inými, nikdy nie naraz. Hráč tak bude môcť pristúpiť k hre takticky. Nepriateľov je ale viac, čo je vzhľadom na zväčšenie oblastí logické.
Podobne ako v jednotke, aj tu je hráč nútený byť v pohybe, aj keď sa na to tentoraz kladie oveľa väčší dôraz. Skupinky nepriateľov sú koordinovanejšie, viac spolu komunikujú, využívajú psov a snažia sa Ellie obkľúčiť. AI je oproti jednotke úplne prekopaná, takže sa treba pripraviť na nový prístup k stealthu a combatu ako takému.
Pár detailov:
- Ellie môže craftovať tlmiče pre zbrane
- Každé zranenie negatívne ovplyvňuje jej fyzičku aj iné faktory
- Dôležitou novinkou je možnosť ľahnúť si. Je tak možné skryť sa vo vysokej tráve a útočiť/plížiť sa odtiaľ
- Hra má tlačítko určené špeciálne na vyhýbanie útokom
- Ellie má stále svoj nôž, neláme sa tak ako v jednotke Joelovi
Netreba sa báť, že by šlo o celkom inú hru. TLoU 2 sa údajne hrá podobne ako jednotka. Akurát ide o upgrade v každom smere. Hra vychádza exkluzívne na PS4 21. februára 2020 s českými titulkami. Titul však nebude mať multiplayer, a to napriek tomu, že nám to vývojári niekoľkokrát sľubovali. Je možné, že sa ho dočkáme neskôr.