Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
28. augusta 2019, 10:39
Čas čítania 0:00
Daniel Mikolášik

32 módnych značiek uzavrelo dohodu o znižovaní vplyvu na životné prostredie. Medzi nimi aj Chanel, H&M či adidas

MÓDA EKOLÓGIA ŽIVOTNÉ PROSTREDIE
Uložiť Uložené

Postupne začínajú myslieť ekologicky aj mnohé luxusné módne domy či fast fashion značky.

Počas stretnutia lídrov krajín G7 vo Francúzsku podpísalo konkrétne 32 módnych značiek a textilných spoločností dohodu s názvom Fashion Pact o znižovaní vplyvu na životné prostredie. Iniciatíva bola vedená najmä obchodníkom Francois-Henri Pinaultom, ktorý stojí na čele francúzskej skupiny Kering. Informuje o tom The Guardian.

Pinaultov konglomerát zastrešuje značky ako Gucci, Yves Saint Laurent či Hermès. O environmentálnej politike módnych značiek rokoval aj s francúzskym prezidentom Emmanuelom Macronom. Ide o významný krok, ktorý mnohí považujú za počiatok zodpovednej a ekologickej tváre módneho priemyslu.

Dohoda 32 módnych spoločností je skutočne širokospektrálna. Ide o luxusné domy, športových gigantov či dokonca aj predajcov rýchlej módy. Nachádzajú sa medzi nimi značky ako adidas, Burberry, Chanel, Hermès, Karl Lagerfeld, Kering, Moncler, Nike, Prada, Puma, Ralph Lauren, Stella McCartney a zastúpcovia fast fashion ako H&M, Zara, Pull & Bear či Bershka.

„Táto dohoda pojednáva o tom, že sme si uvedomili závažnosť environmentálnych problémov 21. storočia a že prostredníctvom kolektívnych akcií a spoločných cieľov za ne prijímame zodpovednosť,“ povedal pre The New York Times Francois-Henri Pinault.

Domov
Zdieľať
Diskusia