Postupne začínajú myslieť ekologicky aj mnohé luxusné módne domy či fast fashion značky.
Počas stretnutia lídrov krajín G7 vo Francúzsku podpísalo konkrétne 32 módnych značiek a textilných spoločností dohodu s názvom Fashion Pact o znižovaní vplyvu na životné prostredie. Iniciatíva bola vedená najmä obchodníkom Francois-Henri Pinaultom, ktorý stojí na čele francúzskej skupiny Kering. Informuje o tom The Guardian.
Pinaultov konglomerát zastrešuje značky ako Gucci, Yves Saint Laurent či Hermès. O environmentálnej politike módnych značiek rokoval aj s francúzskym prezidentom Emmanuelom Macronom. Ide o významný krok, ktorý mnohí považujú za počiatok zodpovednej a ekologickej tváre módneho priemyslu.
Dohoda 32 módnych spoločností je skutočne širokospektrálna. Ide o luxusné domy, športových gigantov či dokonca aj predajcov rýchlej módy. Nachádzajú sa medzi nimi značky ako adidas, Burberry, Chanel, Hermès, Karl Lagerfeld, Kering, Moncler, Nike, Prada, Puma, Ralph Lauren, Stella McCartney a zastúpcovia fast fashion ako H&M, Zara, Pull & Bear či Bershka.
„Táto dohoda pojednáva o tom, že sme si uvedomili závažnosť environmentálnych problémov 21. storočia a že prostredníctvom kolektívnych akcií a spoločných cieľov za ne prijímame zodpovednosť,“ povedal pre The New York Times Francois-Henri Pinault.
Today we joined 31 other fashion companies to launch commitments on climate, biodiversity and oceans.
— Ralph Lauren (@RalphLauren) August 23, 2019
Learn more about #FashionPact and #RalphLauren’s sustainability journey at https://t.co/Ja6tCRLUVe
#G7Biarritz #DesignTheChange
Photographer: Jean-François Robert / modds pic.twitter.com/2OyoAKcvvz