Prešla siedmimi pohovormi, kým ju prijali do Facebooku. Zuzana je prvou Slovenkou, ktorá sa stará o tradičné značky na česko-slovenskom trhu.
Fenoménu sociálnych sietí sa v dnešnej dobe vyhne len málokto. Drvivá väčšina ľudí aspoň raz denne navštívi jednu z najsilnejších aplikácií na svete, ktorá je tu už 15 rokov a svoj profil si na nej vytvorilo milióny užívateľov.
Reč je o Facebooku a ak by niekto namietal, že ten je už dávno „mŕtvy“, Zuzana Zahorová ho vyvedie z omylu. Je prvou Slovenkou, ktorú Facebook najal, aby sa starala o tradičné značky na česko-slovenskom trhu.
Väčšinu času pracuje vo Varšave, no počas stretnutí v Bratislave si našla čas aj na nás. Okrem iného sme sa s ňou rozprávali aj o agresívnych komentáristoch, o prístupe Marka Zuckerberga a o tom, ako sa dá bojovať proti kyberšikane.
V rozhovore sa dozvieš:
- Čo je jej náplňou práce
- Či hľadajú viac Slovákov a kto má šancu sa tam dostať
- Koľko ľudí je zamestnaných vo Facebooku po celom svete
- Prečo Facebook nie je mŕtvy
- Aké je vedenie na čele s Markom Zuckerbergom a či ho už niekedy stretla
- Ako Facebook bojuje s kyberšikanou
- Kto je na Slovensku dobrým influencerom
- Prečo sú používatelia občas agresívni
Sympatická ryšavka, ktorá sa objavuje vo vlogoch Sajfu a Veroniky, pracuje vo Facebooku, bloguje o influenceroch. Môžem ťa tak predstaviť?
Áno, popis zatiaľ sedí. (smiech)
Čo ma najviac zaujalo je fakt, že si dostala job vo Facebooku a prešla si siedmimi pohovormi. Každého zamestnanca si vyberajú tak dôkladne?
Sedem pohovorov je štandard, nie je to preto, že by som im pripadala podozrivá. Facebook si veľmi precízne vyberá ľudí, ktorých zamestná.
Prvýkrát v histórii najal Facebook niekoho, kto sa stará o tradičné značky na česko-slovenskom trhu.
Ako si sa tam dostala?
Pracovala som v mediálnych agentúrach v Londýne, neskôr som sa presunula do pražskej pobočky. Facebook bol pre nás jeden z kľúčových partnerov, s ktorým sme pracovali na našich klientoch.
S mojimi terajšími kolegami som teda už v minulosti úzko spolupracovala, a keď hľadali posilu na český trh, odporučili ma do výberového konania. Tam niekde sa začalo niekoľko-kolové pohovorovanie.
Pracuješ vo Varšave a staráš sa o celý česko-slovenský trh. Čo presne je tvojou náplňou práce?
Snažím sa strategicky pomáhať slovenským a českým firmám používať naše platformy tým najlepším možným spôsobom. V zásade som konzultant pre veľké značky, ktorý sa snaží radiť klientom, ako čo najefektívnejšie komunikovať so zákazníkmi na Facebooku a Instagrame.
V celom Facebooku pracuje asi 35 000 ľudí a neustále to rastie.
Doteraz sa vo Facebooku o česko-slovenských klientov nikto nestaral?
Ale áno, staral. V Dubline sedí skvelý tím ľudí, ktorý sa stará o tzv. digital native klientov, teda klientov, ktorí sú viac e-commercoví a nemajú kamenné obchody. Takisto je tam neustále sa rozrastajúci tím, ktorý pomáha značkám a ich agentúram posúvať svoju komunikáciu na Facebooku na vyšší level.
S týmto tímom úzko spolupracujeme a klienti migrujú medzi nami tak, aby sa im dostalo relevantnej podpory od Facebooku. Vo Varšave sa kolegovia tiež starali v rámci pôsobenia na CEE (stredná a východná Európa) trhoch aj o Českú republiku.
Tentokrát ale Facebook prvýkrát vytvoril pozície, ktoré sa majú špecificky venovať tradičným značkám a agentúram na česko-slovenskom trhu. Ide teda o rozhodne pozitívny signál a väčší záväzok voči nášmu regiónu.
Takže by bolo možné, že by Facebook najal aj viac Slovákov?
Áno, dotyčný sa musí vyznať v biznise a marketingu, avšak veľmi si dávajú záležať na celkovom DNA človeka. Je to banda namakaných ľudí, no neznamená to, že všetci sú odborníci na digitálny marketing. Vyznie to vtipne, ale väčšinou ide o typických jednotkárov a makačov, ktorí vždy išli extra míľu, hľadajú riešenia a nikdy nepovedia, že sa niečo nedá.
Nenazývame sa start-upom, ale veľa z našich princípov je podobných. Firma sa dynamicky vyvíja a preto zamestnanci musia mať „drive”, podnikavého ducha a byť ambiciózni. Okrem profesnej kvalifikácie sú to veľmi zaujímaví a rôznorodí ľudia, majú fascinujúce hobby, pochádzajú z celého spektra backgroundov a majú spoločného menovateľa - stále na sebe s pokorou pracovať.
Markovi záleží na feedbacku od vlastných ľudí. Každý týždeň má v kalifornskej centrále live streamované Q&A, kde odpovedá na otázky svojich zamestnancov z celého sveta.
Vieš presné číslo, koľko ľudí pracuje vo Facebooku po celom svete?
V celom Facebooku pracuje asi 35 000 ľudí a neustále to rastie. Facebook momentálne naberá veľa ľudí na Community Operations, pretože okrem súkromia je obrovskou prioritou to, aby boli Facebook a Instagram bezpečnou a zdravou komunitou, ktorá spája svet a dáva spoločnosti platformu na to, aby mali k sebe bližšie.
S Markom si sa stretla aj osobne?
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Ako vedenie Facebooku komunikuje so svojimi zamestnancami po celom svete
- Čo by sa opýtala Marka Zuckerberga
- Čo zaujímavé sa okrem automatov na nabíjačky nachádza v priestoroch Facebooku
- Koľko je všetkých používateľov na Facebooku
- Ako Facebook bojuje proti ofenzívnym komentárom
- Ktorý slovenský influencer je aj napriek svojmu veku profesionálny