Známy moderátor a youtuber nám v rozhovore prezradil aj to, kedy ho bulvár poriadne nahneval.
Každý pracovný deň sa prihovára ľuďom z rádia, aktívne svojimi vlogmi prispieva na vlastný YouTube kanál a na Instagrame ho sleduje takmer 300-tisíc ľudí. Reč je o Matejovi „Sajfovi“ Cifrovi, ktorý o spolupráce so značkami nemá núdzu. Je však pre firmy stále prínosom? „Myslím si, že som pre nich väčšou hodnotou, ako som bol dokonca pred rokom," hovorí v úprimnom rozhovore.
- Či je Sajfa pre firmy, s ktorými spolupracuje, stále prínosom
- Koľko zarobil za kampaň About You
- Akú časť jeho príjmu tvoria spolupráce so značkami
- Ako s odstupom času hodnotí rozhovory s kandidátmi na prezidenta
- Kedy sa hneval na bulvár
- Či bude mať jeho dieťa Instagram
- Prečo ukazuje na sociálnych sieťach fotky luxusných áut a drahé oblečenie
- Či sa považuje za materialistu
About You, Rajo, Nebuď Pirát od O2 či Samsung. Kampaní, ktorých si tvárou, je v poslednom období pomerne dosť. Unesie toho značka „Sajfa“ tak veľa?
Teraz to bola zhoda náhod, že sa to všetko nakopilo. Aby sme sa dotkli toho, čo si vymenoval – About You bola jednorazová vec. Ja som tam bol aj v úlohe moderátora a nechal som si zaplatiť za moderovanie tak isto, ako od hociktorého iného klienta. Nabalili mi k tomu ešte výstupy na Instagram a za tie peniaze mi to stálo.
Čo sa týka Samsungu, to je vec, ktorá je dlhodobejšia. Ja už s nimi robím tri roky. Naša spolupráca nie je definovaná tak, že musím dať raz denne story na Instagram alebo raz týždenne post. Už to robíme tak, ako to cítime. Je to ale spolupráca, ktorú si vážim a mám z nej veľkú radosť. A televízny spot Rajo, ktorý na teba vyskakuje, je spred dvoch rokov. Tento rok sme tam dotočili iný koniec na inú príchuť. Toto sú pre mňa veci, ktoré vznikli dávnejšie.
A späť k otázke?
Samozrejme, je otázka, či tých spoluprác nie je príliš veľa. Nemám pocit, že by mi kvôli tomu odchádzali nejakí followeri, ale ani to veľmi nemapujem. V každom prípade sa to vždy snažím robiť tak, aby tá reklama z toho až tak veľmi netrčala.
Myslíš, že si pri takomto objeme spoluprác stále hodnotou pre firmy?
Zatiaľ sa mi zdá, že áno. Myslím si, že som pre nich väčšou hodnotou, ako som bol dokonca pred rokom. Niektorí ľudia si nejakú reklamu všimnú skôr a niektorí si to všimnú neskôr. Musím ale povedať, že je miliarda spoluprác, ktoré som odmietol z dôvodu, že to nechcem úplne preplácať. Hlavne na Instagrame chcem, aby bol o mne a vždy je tam viac vecí, ktoré odmietnem, ako prijmem.
Vráťme sa ešte k About You. Vedel si, že to bude kampaň takýchto rozmerov?
Nie, ale ja neviem, prečo je okolo toho taký ošiaľ. Na Slovensko jednoducho prišiel internetový obchod, ktorý má evidentne rozpočet v stovkách tisícoch eur, ktoré tu minuli. Ja nie som reklamný mág, ale to ich mohlo stáť aj pol milióna.
Aj viac.
Možno aj viac. About You je podľa môjho názoru príklad toho, že je tu miliarda marketérov, ktorí by túžili, aby mali k dispozícii takýto rozpočet. Myslím si, že neexistuje taký klient, ktorý by pri štarte oslovil všetkých raperov, influencerov, youtuberov a každému evidentne zaplatil nejaké peniaze.
Povráva sa, že niektorí youtuberi dostali za fotku na Instagrame honorár v tisíckach eur.
Na sto percent áno.
Dostal si aj ty takto zaplatené?
Na sto percent. Inak by som to nerobil. Pozrime sa na to, ako na online fashion obchod, o ktorom pred mesiacom nikto nevedel a zrazu o tom vedia úplne všetci. S výnimkou môjho svokra, ktorý sa ma pýtal, že čo je to to „jú tú“. (smiech).
Keď sme prišli do Refinery Gallery na uvádzaciu party, boli tam všetci. Kebyže tam vybuchne bomba, zanikne slovenský Instagram a najbližšie dva roky nevyjde rapový album. Áno, zarobili sme si určite v tisíckach eur, ale nevnímam to negatívne.
V poslednej dobe je na internete veľa kampaní postavených na zinscenovaní určitej situácie, ktorá sa v realite vôbec nestala. Cieľom je vyvolať reakcie publika. Je to podľa teba správne?
Záleží od toho, na čo sa chce poukázať. Zoberme si túto situáciu. Desať minút dopredu sa s policajtmi dohodnem, že pôjdeme po diaľnici, ja sa budem točiť, oni ma zastavia a dajú mi pokutu. Cieľom bude upozorniť na to, že sa netreba točiť za volantom. To je podľa môjho názoru dobre zinscenovaná vec, pretože tým upriamujeme pozornosť na niečo, čo môže byť pre ľudí v aute život ohrozujúce.
Teraz opačný príklad. Predstav si inscenáciu, že sa rozchádzam so svojou ženou, v médiách vyjdú o tom články a nakoniec by z toho vzišla reklama na žuvačky, pretože ona má rada modré a ja mám rád zelené. Nakoniec by sme vlastne ostali spolu. Toto by bola blbosť.
Takáto kampaň musí mať dobrý dôvod na to, aby som na úvod ľudí v úvodzovkách oklamal, ale aby sa ich pozornosť sústredila na dôležitý odkaz. Nebuď Pirát od O2 nebolo o tom, že choďte všetci do O2, lebo O2 je super. Bolo to o tom, že mobilný operátor ti hovorí, aby si nepoužíval telefón za volantom, pretože to vidí ako trend v spoločnosti. Môže to byť nebezpečné a ja s tým súhlasím.
Tvoria spolupráce so značkami najväčšiu časť tvojho príjmu?
Priznám sa, že to nemám úplne porátané. Rádio je moja srdcová záležitosť, ale čo sa týka príjmu, tak tvorí najmenšiu časť. Napriek tomu som strašne rád, že vo Funrádiu môžem stále byť a majú ma tam radi. Veľkú časť môjho príjmu tvorí moderovanie akcií. Potom do toho prichádzajú aj tieto spolupráce, ktoré sú časovo limitované, ale sú za nimi naozaj slušné peniaze. Ale ak by som to porátal, tak podľa mňa spolupráce na Instagrame a YouTube sú najväčšou časťou môjho príjmu.
Pred prezidentskými voľbami si vo Funrádiu moderoval rozhovory s kandidátmi pod názvom Sajfa vs. Kandidát. Časti s Kotlebom a Harabinom majú na YouTube pol milióna zhliadnutí. Ako sa na ne s odstupom času pozeráš?
To je dobrá otázka. Ja som človek, ktorý sa na všetky svoje pracovné skúsenosti pozerá pozitívne, pretože aj toto ma niekam posunulo. Niekto iný ma videl, vytvorilo mi to mnoho nepriateľov, ale i veľa priateľov. Rozhovory s kandidátmi vôbec nepovažujem za krok vedľa. Ja nemám ambíciu robiť žiadnu politickú talkshow. Mali sme vo Funrádiu ambíciu porozprávať sa s kandidátmi, aby každý videl, čo sú zač. Tu ale treba povedať, že sa s nimi nerozprávalo rádio, my nie sme verejnoprávna inštitúcia. Rozprával som sa s nimi ja, a vniesol som do toho môj pohľad a moje stanovisko.
Niektorí ľudia ti vyčítali, že si nemal na každého kandidáta rovnaký meter.
Áno, nemal. A nemám s tým absolútne žiadny problém. Mne je Zuzana Čaputová sympatická a Marian Kotleba nesympatický. To nemám problém povedať hocikedy. Ja netvrdím, že je to zlý človek, ktorý doma bije svoju ženu, ale jeho názory a pohľad na Slovensko sú protichodné s pohľadmi, ktoré mám ja. Preto si za tým stojím a vôbec mi to neprekáža.
Samozrejme, fanúškovia Kotlebu či Harabina sa mobilizovali a je vidno, že na internete fungujú veľmi intenzívne. Ja opakujem, my nie sme verejnoprávna inštitúcia. My sme si splnili zákonom stanovenú podmienku, že každému môžeme položiť tri otázky. Na odpoveď mali limitovaný čas – to je zákon. Rozhovory umiestnené na internet už regulované nie sú. To bolo čisto v mojej réžii.
Hnevám sa vždy, keď moju ženu niekto označuje ako „Sajfova frajerka“. To mi prekáža a viem, že to extrémne vadí aj jej.
Budeš robiť pred parlamentnými voľbami rozhovory s predsedami politických strán?
Určite. Ak bude tá možnosť a v rádiu si povieme, že poďme do toho, nevidím dôvod, aby sa poslucháč Funrádia nedozvedel o kandidátoch niečo viac. Ja to považujem skôr za prospešné. Keď sme ohlásili, že sa ideme rozprávať s prezidentskými kandidátmi, veľa známych ľudí sa mi ozvalo, že to nemyslíme vážne, aby sme týmto ľuďom dávali priestor. Všetkým do radu som odpovedal, že im priestor dávať budeme. Ale že nemusia mať obavy, lebo to nebude rozhovor o tom, ako vnímajú Slovensko. Môj názor bude cítiť.
Influenceri nám prezradili, že za jeden instagramový post berú 1 500 € a za instagramovú story 500 €, koľko si pýtaš ty?
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Koľko peňazí si vie Sajfa vypýtať za príspevok na Instagrame
- Aké čiastky zarába za moderovanie
- Ako je možné, že ho už tak často nevidíme v televízii
- Kedy si s Veronikou vzájomne hodnotia svoje výkony
- Prečo sa z času na čas nahnevá na bulvár
- Ako kedysi vyzeral ich vzťah s Adelou