Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 19. 11. 2019 meniny má Alžbeta

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Móda
5
Viktor Kniš
1. júl 2019, 16:31

140 influencerov a televízna reklama, ktorú videlo 3,5 milióna Slovákov. Bola masívna kampaň AboutYou s odstupom času efektívna?

Prečítaj si o pozadí kampane AboutYou.

Viktor Kniš
1. júl 2019, 16:31
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
5
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Na jeden večer ovládli celý slovenský Instagram, zaplavila ich kritika aj výsmech zo strany nezúčastnených a minuli stovky tisíc eur. Spustenie AboutYou sprevádzal veľký boom, čo sa v dnešnej dobe pravdepodobne považuje za moderné. 

 

Podľa štatistík zasiahli televízne spoty 75 % obyvateľstva nad 12 rokov na Slovensku, v prvých desiatich dňoch ich bolo odvysielaných skoro 1 000. Súčasťou platenej spolupráce bolo aj 140 známych osobností, štvrtina s viac ako 100-tisíc sledovateľmi. 

 

V tomto článku si prečítaš:
  • Pohľad marketingových odborníkov na masívnu kampaň AboutYou
  • Štatistiky a čísla týkajúce sa zásahu verejnosti televíziou
  • Koľko zarobili influenceri za spoluprácu s AboutYou
  • Čo všetko museli známe osobnosti splniť 
  • Čo sa stalo pár minút po tom, ako bol obchod oficiálne spustený
  • Ako hodnotí vstupné senior projekt manažérka AboutYou
  • Prečo je minuloročné spustenie v Česku považované za obrovské fiasko
  • Čo sme sa vďaka AboutYou naučili o influenceroch 

 

„V televízii AboutYou nakúpil, čo sa dalo – silou spotovej komunikácie sa vyrovnal najväčším hráčom. Išlo však o krátky výbuch. Ak bolo cieľom dostať sa do povedomia ľudí, tak to na 100% dosiahol, bohužiaľ bez akéhokoľvek cielenia a optimalizácie,“ komentuje s odstupom času kampaň slovenská mediálna agentúra Starmedia na svojom blogu, kde tému komplexne zhodnotili a pridali aj prehľadné infografiky z dielne Starmedia Data Science.

 

Skoro všetci mikro aj makro influenceri zo Slovenska sa stretli na jednom veľkom evente v bratislavskej Refinery Gallery, kde bolo ich povinnosťou prejsť sa po červenom koberci, rozdať rozhovory médiám a presne o deviatej sledovateľom ukázať, že sa spúšťa nový e-shop. 

  

About You: Kampaň za milióny, ktorá polarizuje Slovensko aj známe osobnosti. Čo nás naučila?


Čo je AboutYou? 

Retailový predajca populárnych športových aj módnych značiek oblečenia, obuvi a doplnkov patriaci pod nemeckú Otto Group, ktorá je v súčasnosti jednou z najväčších spoločností elektronického obchodu na svete. Pôsobí približne v 20 krajinách a ak si spomínaš na hrubé katalógy ako Bonprix alebo OTTO, tak za tými stojí rovnaká materská spoločnosť. 

 

AboutYou má ambíciu obsadiť pozíciu pomaly krachujúceho Zootu. Na oficiálnej stránke sľubuje rýchle doručenie, možnosť vrátenia alebo výmeny tovaru po viacerých mesiacoch a snahu aktívne nasledovať svetové trendy. 

 

V praxi na stránke kúpiš bežne dostupné produkty v rôznych cenových kategóriách, ktoré sú porovnateľné s konkurenčnými retailermi združujúcimi veľa brandov. 

Otravnejší ako Alzák

„Štvrtého júna to bude o tebe.“ Tento jednoduchý claim na nás vybiehal v reklamách v televízii, v rádiu, v printových časopisoch aj na banneroch na uliciach a cieľom bolo vzbudiť zvedavosť. Všetko sa malo znásobiť 24 hodín pred spustením na Instagrame vďaka hudobníkom, youtuberom, modelkám, športovcom aj blogerkám.

 

Týždeň pred štartovacou párty AboutYou vyplo svoju stránku a nasadilo na ňu len obrazovku s odpočtom do večera 4. júna a možnosť vyplnenia emailu. Niektorí však mohli ešte predtým produkty objednať, keďže web bol dostupný v predstihu. 

 

Vzhľadom na to, že spustenie na českom trhu prebehlo ešte v minulom roku, pre väčšinu Slovákov už tá úvodná časť, kde malo byť meno značky zahalené rúškom tajomstva, bola zbytočná. Stačilo zadať názov do Googlu. 

 

Ako vníma kampaň Digital Director & CEO spoločnosti samsiDigital Kamil Aujesky? Z dlhodobého hľadiska si zatiaľ nedovolím launchovaciu kampaň hodnotiť ako efektívnu. Bola veľká a mala spraviť haló na celom Slovensku. Teraz je už na AboutYou, aby pravidelne napĺňali očakávania zákazníkov a boli stále na očiach. Jednou výraznou kampaňou neprerazíš dlhodobo. Značka musí pravidelne udržiavať komunikáciu.


About You: Kampaň za milióny, ktorá polarizuje Slovensko aj známe osobnosti. Čo nás naučila?

 

Kampaň síce netrvala dlho, podľa komentárov Slovákov súdime, že minimálne teasingová časť ich viac otravovala ako vzbudzovala záujem. 

 

Agentúra Starmedia na svojom blogu tvrdí, že tento spôsob komunikácie mal pravdepodobne v rámci našej republiky opačný ako žiadaný efekt: „Slovenskí diváci nemajú radi, keď sa im značka takto vpíja pod kožu a vyvoláva to u nich skôr opačnú emóciu ako je potrebné.“

 

Senior projektová manažérka AboutYou Coralie Grau na akcii Seznamu organizovanej pre kreatívky prezradila, že firma pri spustení kampane v Česku a taktiež v ďalších krajinách získala požadovaný dlhodobý efekt. Tvrdí, že sa dostali do povedomia ľudí a vytvorili si subjektívnu dominanciu na trhu vo svojej kategórii. Čísla vychádzajú z analýz AboutYou vo viacerých krajinách. Investície opísala ako „big number.“

 

Grau taktiež prezrádza, že väčšinu kreatívy síce spoločnosť robí v rámci svojich zamestnancov a tímov, pri vstupe na nových trh ale vždy oslovujú agentúry, ktoré poznajú pomery. Tie majú exekutívnu moc a posúvajú postrehy priamo AboutYou v súvislosti s tým, čo by mali a nemali robiť. 

 

140 influencerov a televízna reklama, ktorú videlo 3,5 milióna Slovákov. Bola masívna kampaň s odstupom času efektívna?

 

Podľa údajov zverejnených na blogu Starmedia, ktoré pochádzajú od Kantar Slovakia sa dozvedáme, že AboutYou spot v televízii zasiahol za prvých desať dní 75,6 % obyvateľstva (približne 3,5 milióna ľudí) vo veku nad 12 rokov.

 

Počet odvysielaných reklám na slovenských televíznych obrazovkách sa blížil k tisícke, aj napriek tomu však nešlo o najväčší výtlak na tomto kanáli v rámci slovenských kampaní. V oblasti retailových módnych elektronických obchodov však suverénne áno.

Koľko zarobili influenceri?

Exkluzívny obsah pre predplatiteľov REFRESHER+
od 2,50 € na mesiac
PREDPLATIŤ
Máš už predplatené? Prihlásiť sa
PREČO SI PREDPLATIŤ?

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Koľko zarobili influenceri za spoluprácu s AboutYou
  • Kto si pýtal extra peniaze, keď sa dozvedel, že agentúra je ochotná zaplatiť viac
  • Čo všetko museli známe osobnosti splniť 
  • Čo sa stalo pár minút po tom, ako bol obchod oficiálne spustený
  • Prečo je minuloročné spustenie kampane v Česku považované za obrovské fiasko
  • Čo sme sa vďaka AboutYou naučili o influenceroch 

Tagy: AboutYou
Ohodnoť článok
13
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.