Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
25. júla 2019, 8:57
Čas čítania 0:00
Daniel Mikolášik

Forever 21 čelí škandálu kvôli body-shamingu. Značka rozdávala k objednávkam tyčinky na chudnutie zdarma

MÓDA
Uložiť Uložené

Diskrimináciu ľudí kvôli tomu, že nemajú ideálne telesné miery, by moderná spoločnosť podľa mnohých nemala tolerovať.

Kalifornský odevný fast fashion reťazec Forever 21 má na krku opäť ďalší škandál. Ľudia ho odsudzujú kvôli verejnému body-shamingu, a teda aktu diskriminácie odlišných typov ľudských tiel. Značka totiž k objednávkam z jej oficiálneho internetového obchodu pribaľovala tyčinky na chudnutie zdarma.

Mnohí zákazníci, ktorí darček v podobe limetkovej tyčinky, vhodnej pre diétu s nízkym obsahom sacharidov, od značky Atkins dostali, na internete nešetrili sťažnosťami a vlnou kritiky.

Odporúčané
Navštívili sme fast fashion predajne a hľadali napodobeniny. Zara či Forever 21 stále vykrádajú svetové značky Navštívili sme fast fashion predajne a hľadali napodobeniny. Zara či Forever 21 stále vykrádajú svetové značky 19. júna 2019, 18:31

Myslia si, že ide o veľmi nešťastný marketingový postup, nezohľadňujúci individuálne rozdiely medzi ľuďmi a množstvo takých, ktorí trpia nadváhou zo zdravotných dôvodov sa môže cítiť menejcenne. Je dobré, že zdravé telesné proporcie sa do istej miery považujú za správne a normálne, avšak v tomto prípade to bolo podľa niektorých kritikov prehnané.

Nepriamu diskrimináciu kvôli tomu, že človek nemá ideálne telesné miery, by moderná spoločnosť vraj nemala tolerovať. Ku celému škandálu sa už stihol vyjadriť aj samotný obchodný reťazec.

„Z času na čas sa Forever 21 snaží prekvapiť svojich zákazníkov bezplatnými produktami od značiek tretích strán. Zdravú tyčinku sme poslali každému kupujúcemu prostredníctvom online obchodu, nezávisle od toho, akú veľkosť a kategóriu oblečenia si kupoval. Úprimne sa však ospravedlňujeme všetkým zákazníkom, ktorých sme urazili. Našim zámerom rozhodne nebola diskriminácia odlišnosti,“ tvrdí značka vo svojom prehlásení.

Domov
Zdieľať
Diskusia