Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Pondelok 26. 8. 2019 meniny má Samuel

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Móda - Módny seriál
12
Peter Hlavička
8. august 2019, 8:04

Oblečenie na splátky je novým fenoménom internetových predajcov s módou

Áno, už aj e-shopy s oblečením ponúkajú splátkový kalendár.

Peter Hlavička
8. august 2019, 8:04
Oblečenie na splátky je novým fenoménom internetových predajcov s módou
Zdroj: www.afterpay.com
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
12
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Pred dvadsiatimi rokmi sme si nedokázali predstaviť, že oblečenie by sme si mohli kupovať bez odskúšania, no e-shopy a najmä mobilné nakupovanie ovládlo v poslednom období celý svet.

Úpadok kamenných predajní a najmä sortiment, ktorého sa na e-shop zmestí niekoľkonásobne viac ako do bežnej predajne, spôsobil okrem iného aj zásadnú revolúciu v spôsobe platieb, vďaka ktorej už pri sebe takmer nikto nenosí hotovosť. Platobné brány ako PayPal sú tak bežnou súčasťou nášho nakupovania na internete a s príchodom služieb ako Apple resp. Google Pay už pri sebe nemusíš nosiť ani svoju debetnú kartu. 

 

V tomto článku sa dozvieš:
  • Ako funguje nakupovanie oblečenia na splátky
  • Čo sa stane, ak nezaplatíš včas
  • Ktoré e-shopy a značky ponúkajú splátkové kalendáre
  • Kedy sa podobné služby dostanú na Slovensko? 

 

K úspešnému dokončeniu objednávky si tak donedávna potreboval len dostatok eur na svojom účte, no ani to by už onedlho nemuselo byť pravdou. Podľa informácií zo stránky The Motley Fool má aktuálne generácia Y, tzv. millenials v Spojených štátoch kúpnu silu zhruba 6OO miliárd dolárov a do roku 2020 by mali byť schopní míňať dokonca viac než 1,7 bilióna dolárov ($1 700 000 000 000). Dôležité je zároveň dodať, že priemerný milleniál v Spojených Štátoch má voči svojej banke dlh zhruba $45 000, či už kvôli hypotéke na bývanie alebo študentským úverom. 

 

 

Byť v dlhu je tak bežnou súčasťou ich, ale bohužiaľ aj našich životov a niektoré stránky s oblečením sa tak podľa tohto predpokladu rozhodli upraviť spôsob, ktorým budú predávať svoj tovar. Bežné platobné brány, ktoré ti v podstate len prevedú peniaze z karty na účet daného e-shopu tak doplnili o služby ako Afterpay, Quadpay, Affirm alebo Klarna. Tie už sú aktuálne dostupné u viac než 100 000 predajcov po celom svete a svojim zákazníkom ponúkajú možnosť rozložiť si platbu za nakúpený tovar do splátkového kalendára. 

 

Možnosť platby na splátky ponúka svojim zákazníkom v Spojených Štátoch už aj stránka KKW Beauty alebo platforma na reselling tenisiek GOATOblečenie na splátky: Nový fenomén internetových predajcov s módou

Nakúp teraz, zaplať neskôr

Tento systém perfektne dopĺňa životný štýl mladej generácie, ktorá na jednej strane chce všetko a hneď, no pritom často nemá dostatok potrebných financií. Z doposiaľ známych dát je tak najpopulárnejšou voľbou rozloženie platby na 4 splátky, pri ktorých zákazník neplatí žiadne úroky.


Najpopulárnejšou službou, ktorá aktuálne poskytuje na e-shopoch podobné splátkové kalendáre, je Afterpay. Vďaka voľbe "zaplať neskôr" tak u vybraných predajcov stúpli počty objednávok o 20-50 % a zároveň sa znižuje aj počet zákazníkov, ktorí so svojou objednávkou z košíka prešli až k pokladni, no tam objednávku zrušili. Na úspešné objednanie tovaru ti totiž vďaka službe Afterpay stačí napr. len štvrtina celkovej sumy objednávky. 

 

Oblečenie na splátky: Nový fenomén internetových predajcov s módou

Exekútor na krku

Podobné správanie však so sebou nesie aj množstvo rizík, ktoré sú zrejmé už na prvý pohľad.  Pätinu celkových ziskov firmy Afterpay totiž tvoria najmä pokuty, ktoré môže táto služba automaticky stiahnuť z tvojej karty pri oneskorení splátky. Zo strany predajcov má systém rovnako viaceré úskalia, ako napríklad samotný fakt, že na svoje peniaze musí predajca čakať niekoľko mesiacov, aj keď samotný produkt už dávno predal. V porovnaní s bežnou platbou cez kreditnú alebo debetnú kartu je Afterpay dvojnásobne drahší, čo v praxi znamená, že predajca musí pri takejto platbe zaplatiť manipulačný poplatok 4-6 % z celkovej sumy platby. 

 

Oblečenie na splátky: Nový fenomén internetových predajcov s módou

Kedy sa bude dať platiť cez Afterpay aj na Slovensku?

Ani vysoké poplatky však neodradili mnohé renomované firmy a značky, aby svojim zákazníkom vďaka podobným službám umožnili nakupovať na splátkový kalendár. Medzi najznámejšie tak už patrí napr. ASOS, Topshop, Forever 21, Nasty Gal, Urban OutfittersLevi's alebo Acne Studios.

Austrálska spoločnosť Afterpay vznikla v roku 2014 a v rámci Európy sa ňou dá platiť na splátky už vo Švédsku, Nórsku, Fínsku, Dánsku, Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku. Tento rok sa snažila firma expandovať aj do Veľkej Británie, kde sa ale musela vyrovnať s rivalitou konkurenčných firiem a kvôli tomu tak bude na tomto území pravdepodobne vystupovať pod iným menom.

Oficiálny dátum sprístupnenia tejto služby na území Česka alebo Slovenska ešte nie je známy a rovnako to platí aj v prípade ostatných splátkových služieb, ktoré zatiaľ fungujú výhradne na území Spojených štátov. 

Zdroj: l2inc.comNáhľadový obrázok: @ecowarriorprincess/Tublr Tagy: pozička, úver, na splatky, afterpay
Ohodnoť článok
4
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.