Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 2. 12. 2020 meniny má Bibiána

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Šport
7
Viktor Kniš
14. júl 2019, 16:11
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Cyklisti na Tour de France spália 140 000 kalórií za 21 dní. Takto vyzerá ich jedálniček

Priemerný cyklista na Tour de France si musí vyčleniť veľmi veľa času na jedenie.

Viktor Kniš
14. júl 2019, 16:11
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
7
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Podľa We Love Cycling spália cyklisti počas každej etapy Tour de France približne 5 000 až 8 000 kalórii v závislosti od jej náročnosti. Dohromady ide o výdaj vo výške približne 140-tisíc kalórií za 21 dní, ku ktorému je pochopiteľne nevyhnutné prispôsobiť aj jedálniček

 

V minulosti podľa dostupných zdrojov jedli cyklisti veľa pečiva, v súčasnosti je už však stravovanie výrazne sofistikovanejšie a každý jeden športovec zvládne okolo 6 jedál pozostávajúcich zo širokej škály látok obsahujúcich výživu a energiu na náročné niekoľkohodinové etapy.

 

Raňajky sú základ

Je dôležité naštartovať unavený organizmus po náročnom výkone z predošlého dňa, a tak sa približne o 9:00 začína bohatými raňajkami. Sacharidy, kvalitné bielkoviny a zdravé tuky sú ich základom a klasické menu môže mať napríklad zloženie: Miska ovsených vločiek s orechami, veľká omeleta, tri sendviče so syrom a šunkou, 100 g cestovín, jogurt, pol litra ovocného smoothie, pohár jablkovej šťavy a káva. 

 

Preteky väčšinou začínajú na obed, a tak je ešte potrebné približne o 10:30 doplniť energiu ďalším jedlom. Ovocie, energetické tyčinky, veľa vody a káva by mali do štartu etapy o 12:00 stačiť. 

 

Palivo na bicykli 

Ideálne je, keď cyklista nemusí veľa počas pretekov jesť, keďže ho pochopiteľne jedlo v žalúdku môže spomaliť a v tom horšom prípade spôsobiť aj tráviace problémy. Opäť záleží aj od profilu etapy, keďže na tých rovinatých nie je potrebný taký prísun sacharidov. Takto vyzerá zoznam položiek, ktoré spotrebujú športovci počas jazdy na bicykli v prípade náročných kopcovitých etáp:

 

6 energetických tyčiniek, 2 izotonické gély, 2 plechovky kolového nápoja, 6 fliaš drinkov s elektrolytmi, dva ryžové koláče a croissant s marmeládou a šunkou.

 

Zotaveni jedlom

Izotonický nápoj so špeciálnou zmesou sacharidov známy ako Recovery drink, kurací sendvič, ryžový koláč, pol litra ovocného a zeleninového smoothie a dve kávy. Toto všetko musí skonzumovať každý cyklista do dvoch hodín po skončení náročného preteku na Tour de France. Kľúčové sú najmä sacharidy a proteíny, aby sa začali svaly čo najrýchlejšie zotavovať. 

Ďalší výživový balíček v podobe bohatej večere prichádza o 20:00: Veľký hovädzí steak, 150g cestovín, jogurt a veľký šalát alebo pol litra zeleninového džúsu spoločne s ďalšími dvoma kávami.  

 

Tie športovci pravdepodobne pijú aj kvôli tomu, aby zvládli ešte jedno jedlo približne o 23:00. Keďže telo cyklistu spaľuje počas celého dňa veľmi veľa kalórií aj po skončení etapy, je dôležité dopĺňať ich aj neskoro večer. Ideálne sú ľahšie stráviteľné potraviny bohaté na sacharidy, aby si telo vytvorilo zásoby glykogénu.

 

Cyklisti na Tour de France spália 140 000 kalórií za 21 dní. Takto vyzerá ich jedálniček
Zdroj: TASR/AP

 

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: TASR/AP Tagy: tour de france
Ohodnoť článok
32
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.