
Mobilná hra s Harrym Potterom je po pár hodinách nuda, ale pre skalných fanúšikov povinnosť (Recenzia)
Zahrali sme si hru Harry Potter: Wizards Unite, má svoje prednosti aj slabosti.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Mobilná hra Harry Potter: Wizards Unite na štýl Pokémon Go je konečne na svete. Oficiálne spustenie hry bolo naplánované na 21. júna 2019, k dispozícii je teda už vyše týždňa. Za ten čas štúdio Niantic, ktoré stojí za obomi spomínanými hrami, stihlo v čarodejníckom svete opraviť niekoľko fatálnych a aj menej dôležitých bugov.

S recenziou teda prichádzame o niečo neskôr ako zvyčajne, a to v čase, keď je hra už dostatočne optimalizovaná na plynulé hranie. Inými slovami, je hrateľná. Vydali sme sa teda do ulíc s mobilom, aby sme ti dopodrobna ukázali, čo všetko môžeš „zažiť“ v novej hre, od ktorej sa očakávalo, že do sveta čarodejníkov vtiahne milióny hráčov.
Začiatok výrazne pomalší v porovnaní s Pokémon Go
Očakávalo sa, že hra plná mágie a nadprirodzených bytostí bude hitom. Opak sa stal realitou, za prvých 24 hodín si hru zahralo „len“ 400 000 hráčov. Pokémon Go si za rovnaký čas stiahlo neuveriteľných 7,5 milióna ľudí. Rozdiel je teda citeľný. Na Google Play si hru do dnešného hra, 30. júna, momentálne stiahlo vyše 5 miliónov hráčov.
Inštalácia hry prebehla bez problémov a prvé, čo sme museli spraviť, bolo vyplnenie dátumu narodenia. Následne sme narazili na prvý bug. Hra nás upozornila, aby sme ju nehrali za volantom. My sme sa však ešte nachádzali v redakcii, prvý dojem z hry teda nebol pozitívny.

Hrou nás sprevádza samotný Harry Potter a Constance Pickering. Predstavujú základné funkcionality hry a dostávajú nás do deja. Príbeh hry je zasadený do obdobia po porážke obávaného Voldemorta a spomínaní hrdinovia pracujú na Ministerstve mágie. My sme sa taktiež stali zamestnancom ministerstva a pridávame sa do boja proti hrozbe s názvom Calamity.
Čo je Calamity?
V krátkosti a veľmi zjednodušene, postrácali sa predmety a našou úlohou je čo najrýchlejšie všetko nájsť a vrátiť späť. Naším prvým zadaním bolo zachrániť Hagrida a vrátiť ho späť domov. Pomocou jednoduchého kúzla (spravili sme čiaru prstom po displeji) sme ho zachránili a získali prvú odmenu a „nálepku“ Hagrida, ktorá sa uložila do inventára. Prehľadným spôsobom nám následne naši mentori predstavujú herné prostredie.
Spočiatku sme boli mierne dezorientovaní. Na displeji toho bolo veľa a dokým sme sa zoznámili s herným prostredím, prešlo približne 10 minút. V hre máš „knižnicu“, v ktorej nájdeš všetko, čo si doposiaľ objavil, zatiaľ tam máme len Hagrida.

Po dosiahnutí levelu 6 sme si mohli vybrať jednu z troch profesií. My sme si vybrali Aurora (naše kúzla sú účinnejšie proti temným bytostiam, zvieratá nám udeľujú extra poškodenie). Každá profesia má jednu pozitívnu a jednu negatívnu vlastnosť.
Mohli sme si tiež vybrať jednu zo štyroch fakúlt Rokfortskej strednej školy čarodejníckej. Vybrali sme si Slizolin.
Štúdio Niantic sa poučilo z minulosti a nespravilo rovnaké chyby, ako pri pokémonoch. Nechýbajú každodenné úlohy, môžeš si vytvoriť originálny profil, upravovať svoju čarovnú paličku. Máš teda možnosť vyprofilovať svoju postavu tak, ako uznáš za vhodné.

Štúdio si dalo pozor aj na to, čo sa im pri Pokémon Go spočiatku vymklo z rúk. Pravidelne upozorňujú hráča na to, aby si pri hraní dával pozor. Keď dosiahneš rýchlosť automobilu, hra ťa upozorní, aby si sa nehral za volantom.
Bugov je stále veľa. Aj po hotfixoch
Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1614 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.
VIAC O PREDPLATNOMPo zoznámení sa s prostredím hry sme sa konečne vybrali na potulky čarodejníckym svetom. Po piatich minútach chôdze sme mali problém s GPS – hra zaznamenávala chybnú polohu. Po reštarte hry všetko fungovalo opäť tak, ako by malo. Treba sa však pripraviť, že chod hry aj po 10 dňoch od spustenia stále nie je stopercentný a hra občas zamrzne, ostane len čierna obrazovka.

Výhodou hry je určite to, že máš stále čo robiť. Po pár metroch sa na mape objavujú okrúhle symboly, odznaky. Keď na ne klikneš, začneš čarovať, aby si získal predmet. Ak spravíš kúzlo dostatočne dobre (prejdeš prstom po displeji po vyznačenej trati), vyhráš a predmet sa vráti na svoje pôvodné miesto, odkiaľ sa stratilo. Za odmenu dostaneš nálepku do svojej „knižnice“ a odmenu v podobe XP.

Môže sa však stať, že v čarovaní zlyháš. Skúsiť to môžeš niekoľkokrát a nám sa v drvivej väčšine podarilo súboj vyhrať. Párkrát sa nám však stalo, že sme zlyhali, v tom prípade sa šanca získať predmet stratí. Odznak z mapy zmizne, musíš nájsť nový.

Na mape nájdeš okrem symbolov aj ingrediencie, z ktorých môžeš vytvoriť elixír a domy, v nich zas získaš energiu a iné užitočné predmety.
Bez energie si viac nezahráš
Aká energia, pýtaš sa? Čarovaním strácaš energiu, ktorú máš znázornenú v dolnom rohu. Keď sa ti minie, môžeš si zakúpiť novú za zlaté mince. Môžeš ju tiež získať navštevovaním niektorých budov na mape alebo plnením denných úloh. Energia je v podstate najdôležitejšia. Ak ju nemáš, nemôžeš ďalej čarovať.
V pravom hornom kúte, keď sa preklikneš do inventára, svieti košík. Ak sa teda v hre už orientuješ a vieš, čo by sa ti zišlo, môžeš si to zakúpiť za reálne peniaze. Na výber máš balíky, ktoré sa menia každé tri dni. Väčšina z nich obsahuje elixíry či energiu na čarovanie.

Keď počas hrania dosiahneš nový míľnik alebo narazíš na novú interakciu, vrátia sa mentori a situáciu opíšu. Miestami to je otravné, a to hlavne zo začiatku. Spočiatku sme rady našich pomocníkov čítali, no po čase sme ich dialógom veľa pozornosti nevenovali.

Začne to byť nuda
Po približne dvoch hodinách je hranie do istej miery stereotyp. Navyše, pomerne často sa začali opakovať predmety, ktoré sme ž v minulosti vrátili späť na miesto, odkiaľ zmizli. Stagnovali sme. Hru mali ozvláštniť boje proti príšerám v špeciálnych budovách (na mape tie suverénne najväčšie), ktoré ti zaručia špeciálne odmeny. Tieto boje však nie sú ničím výnimočné oproti bežným interakciám na mape.
Špeciálnou funkciou bojov zrejme malo byť to, že proti príšerám môžeš bojovať s priateľmi. Keďže však základňa hráčov ani zďaleka nedosahuje rozmery Pokémon Go, spoluhráčov nájdeš len ťažko. Do istej miery je tiež zbytočná funkcia Pridať priatelia, keďže hru takmer nik nehrá.

Hru sme hrali približne tri hodiny. Podarilo sa nám nájsť 49 predmetov, navštívili sme 38 budov a prešli sme 3 kilometre. Proti príšerám v špeciálnej budove sme bojovali trikrát, všetky súboje sme vyhrali. Keď sme dobojovali, neostala nám energia na ďalšie hranie. Mali sme len tri možnosti – kúpiť si zlaté mince za reálne peniaze, ďalej sa prechádzať po meste a navštevovať budovy alebo prestať hrať. Vybrali sme si tretiu možnosť.

Za tri hodiny sme minuli 500 MB dát a batéria taktiež dostala zabrať, minuli sme približne 2 000 mAh, čo je 75 % baterky nášho mobilu.
Hra je skôr pre fanúšikov, hráčov neosloví
Prečo hra Pokémon Go bola taká úspešná a čarodejníkom sa až tak nedarí? Je to pravdepodobne tým, že pokémoni spopulárnili niečo, čo tu ešte nebolo (prepojenie virtuálneho svet s tým skutočným na takej prepracovanej úrovni) a umožnili hráčom vrátiť sa do detských čias. Nostalgia, nový typ hry a pretekanie sa s priateľmi, kto má väčšiu zbierku pokémonov, bol zásah do čierneho.
Nostalgia by pri čarodejníkoch mohla do istej miery fungovať. Avšak hier na podobný princíp je už niekoľko a svet Harryho Pottera zrejme nenadchne také obrovské množstvo ľudí, ako to bolo v prípade pokémonov.
Hra je v rámci prepracovania, či už ide o grafiku alebo herné funkcionality, na vysokej úrovni a určite si nájde svojich skalných. Nie je to však hra, ktorá presvedčí masy ľudí, aby sa stretli pred sochou a spoločne bojovali proti príšerám. Bežného hráča nenadchne, neprináša prakticky nič nové v porovnaní s pokémonmi.

Zároveň je na mieste dodať, že vo veľkom meste je šanca, že si hru dokážeš plnohodnotne zahrať. V menších mestách však môže byť ale pre hráča problém, aby si čarodejnícky svet užil. Navyše, keďže počiatočná komunita je oveľa menšia, ako sa pôvodne očakávalo, hráčov mimo mesta hra pravdepodobne omrzí po pár hodinách hrania.
Titul Harry Potter: Wizards Unite plánoval byť hitom ako Pokémon Go, no nestalo sa. Nie je to ani hra, ktorú človek začne hrať, keď sa nudí. Držať ju pri živote môžu len fanúšikovia Harryho Pottera. Uvidíme, ako sa jej bude v budúcnosti dariť, lenže nič veľké neočakávame.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.