Zahrali sme si hru Harry Potter: Wizards Unite, má svoje prednosti aj slabosti.
Mobilná hra Harry Potter: Wizards Unite na štýl Pokémon Go je konečne na svete. Oficiálne spustenie hry bolo naplánované na 21. júna 2019, k dispozícii je teda už vyše týždňa. Za ten čas štúdio Niantic, ktoré stojí za obomi spomínanými hrami, stihlo v čarodejníckom svete opraviť niekoľko fatálnych a aj menej dôležitých bugov.
S recenziou teda prichádzame o niečo neskôr ako zvyčajne, a to v čase, keď je hra už dostatočne optimalizovaná na plynulé hranie. Inými slovami, je hrateľná. Vydali sme sa teda do ulíc s mobilom, aby sme ti dopodrobna ukázali, čo všetko môžeš „zažiť“ v novej hre, od ktorej sa očakávalo, že do sveta čarodejníkov vtiahne milióny hráčov.
Začiatok výrazne pomalší v porovnaní s Pokémon Go
Očakávalo sa, že hra plná mágie a nadprirodzených bytostí bude hitom. Opak sa stal realitou, za prvých 24 hodín si hru zahralo „len“ 400 000 hráčov. Pokémon Go si za rovnaký čas stiahlo neuveriteľných 7,5 milióna ľudí. Rozdiel je teda citeľný. Na Google Play si hru do dnešného hra, 30. júna, momentálne stiahlo vyše 5 miliónov hráčov.
Inštalácia hry prebehla bez problémov a prvé, čo sme museli spraviť, bolo vyplnenie dátumu narodenia. Následne sme narazili na prvý bug. Hra nás upozornila, aby sme ju nehrali za volantom. My sme sa však ešte nachádzali v redakcii, prvý dojem z hry teda nebol pozitívny.
Hrou nás sprevádza samotný Harry Potter a Constance Pickering. Predstavujú základné funkcionality hry a dostávajú nás do deja. Príbeh hry je zasadený do obdobia po porážke obávaného Voldemorta a spomínaní hrdinovia pracujú na Ministerstve mágie. My sme sa taktiež stali zamestnancom ministerstva a pridávame sa do boja proti hrozbe s názvom Calamity.
Čo je Calamity?
V krátkosti a veľmi zjednodušene, postrácali sa predmety a našou úlohou je čo najrýchlejšie všetko nájsť a vrátiť späť. Naším prvým zadaním bolo zachrániť Hagrida a vrátiť ho späť domov. Pomocou jednoduchého kúzla (spravili sme čiaru prstom po displeji) sme ho zachránili a získali prvú odmenu a „nálepku“ Hagrida, ktorá sa uložila do inventára. Prehľadným spôsobom nám následne naši mentori predstavujú herné prostredie.
Spočiatku sme boli mierne dezorientovaní. Na displeji toho bolo veľa a dokým sme sa zoznámili s herným prostredím, prešlo približne 10 minút. V hre máš „knižnicu“, v ktorej nájdeš všetko, čo si doposiaľ objavil, zatiaľ tam máme len Hagrida.
Po dosiahnutí levelu 6 sme si mohli vybrať jednu z troch profesií. My sme si vybrali Aurora (naše kúzla sú účinnejšie proti temným bytostiam, zvieratá nám udeľujú extra poškodenie). Každá profesia má jednu pozitívnu a jednu negatívnu vlastnosť.
Mohli sme si tiež vybrať jednu zo štyroch fakúlt Rokfortskej strednej školy čarodejníckej. Vybrali sme si Slizolin.
Štúdio Niantic sa poučilo z minulosti a nespravilo rovnaké chyby, ako pri pokémonoch. Nechýbajú každodenné úlohy, môžeš si vytvoriť originálny profil, upravovať svoju čarovnú paličku. Máš teda možnosť vyprofilovať svoju postavu tak, ako uznáš za vhodné.
Štúdio si dalo pozor aj na to, čo sa im pri Pokémon Go spočiatku vymklo z rúk. Pravidelne upozorňujú hráča na to, aby si pri hraní dával pozor. Keď dosiahneš rýchlosť automobilu, hra ťa upozorní, aby si sa nehral za volantom.