Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
22. mája 2019 o 13:18
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Pekelný Mégane R.S. Trophy-R pozametal Nürburgring v rekordnom čase a stal sa najrýchlejšou prednokolkou

Pekelný Mégane R.S. Trophy-R pozametal Nürburgring v rekordnom čase a stal sa najrýchlejšou prednokolkou
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.group.renault.com/global/en-gb/groupe-renault/media/pressreleases/21226024/nouvelle-megane-rs-trophy-r-record-au-nurburgring-pour-le-modele-le-plus-performant-jamais-commercia" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">renault.com</a>
TECH RENAULT SVETOVÉ REKORDY
Uložiť Uložené

Renault je kráľom medzi hot-hatchmi s predným pohonom.

Civic Type-R, a nielen ten, má problém. Odveký kolotoč o tom, kto prevezme žezlo na slávnom Nürburgringu sa opäť roztočil, keďže na časovú listinu sa pripisuje ďalší úplne nový počin. Aby sme boli presnejší, nasledujúce riadky sa budú niesť v rovine ostrých hothatchov s predným pohonom a ich schopnostiach na Severnej slučke.

Renault totiž práve prichádza na svet s informáciou, že nový Mégane R.S. Trophy-R pokoril Zelené peklo v rekordnom čase, čím stanovil nový rekord medzi prednokolkami. Nazúrený Francúz obehol 20,6-kilometrový okruh s časom 7:40,1 s, čím prekonal súčasného kráľa Nürburgringu medzi vozidlami s výhradne predným pohonom, Civic Type-R (7:43,80 s). Automobilka pritom dodáva, že úplne celé jedno kolo Nordschleifu (20,832 km) atakovalo Trophy-R s časom 7:45,389 s.

Pekelný Mégane R.S. Trophy-R pozametal Nürburgring v rekordnom čase a stal sa najrýchlejšou prednokolkou
Zdroj: media.group.renault.com

Celú jazdu môžeš pochopiteľne vidieť na videu nižšie, no a treba uznať, že to bola naozaj pekelná jazda. Mégane R.S. vo vyhotovení Trophy-R príde na trh až koncom roka, svetová premiéra je ale naplánovaná počas blížiacej sa Veľkej ceny F1-ky v Monaku o pár dní. Všetky podrobnosti ešte naďalej nevieme, oficiálnej fotografie z rekordnej jazdy ale čo-to naznačujú.

Oproti klasickému Méganu R.S. Trophy bude R-kový variant údajne až o 130 kilogramov ľahší, zlepšený bude podvozok aj celková aerodynamika. O pohon sa samozrejme stará 1,8-čka TCe s výkonom 221 kW / 300 koní. Väčšiu pozornosť si ale zaslúžia kolesá.

Fotografie naznačujú, že R-ko dostane očividne karbónové disky (obuté do pneumatík Bridgestone Potenza S007) a dokonca aj karbón-keramické brzdy. To je v danom segmente skutočne nevídané, otázkou však zostáva cena. Predpokladajme, že takéto brzdy budú pravdepodobne za príplatok, nič to ale nemení na tom, že výraznou mierou túto chuťovku predražia, čo môže byť v danej veľkostnej i cenovej triede problém. Nechajme sa teda prekvapiť a počkajme si na oficiálne informácie. 

Domov
Zdieľať
Diskusia