Japonci si vzali titul od nemeckého Volkswagenu.
Aj napriek tomu, že časy zo Severejnej slučky nepovažuje mnoho ľudí za dôlězité či relevantné, automobilky čoraz viac využívajú Nürburgring na svoju propagáciu a buduvanie mena či reklamy. Posledné roky sme tak svedkami ostrého súperenia prakticky vo všetkých segmentoch. Či už ide o snahy o celkový rekord okruhu, rekordný čas medzi superšportmi, sedanmi či kombíkmi alebo napríklad ostrými hot-hatchmi s predným pohonom. Najmä posledná menovaná skupina sa teší skutočne veľkej rivalite, a to posledné roky najmä medzi európskymi modelmi a japonskou automobilkou Honda. Tej naposledy zobral titul špičkový Volkswagen Golf GTI Clubsport S, ktorý zas súperil hlavne s modelmi ako Renault Mégane RS či Seat Leon Cupra. Japonci však okamžite reagovali, že svoje kvality opäť časom obhája, no a ten moment nastáva práve teraz.
Honda sa totiž do zeleného pekla vrátila a na azda najťažšom okruhu sveta spravila zase raz prievan v tabuľke automobilov s predným pohonom. Najnovšia generácia legendárneho modelu Civic v povestnej verzii Type R absolvovala okruh v čase 7:43,80, čím si Honda zlepšila čas o približne 7 sekúnd v porovnaní s predošlou generáciou "tajp-áru", no zároveň porazila aj spomínané GTI-čko o necelé štyri sekundy. Najnovší Civic Type R je typ pádom kráľom a oficiálne najrýchlejšou prednokolkou na Nürburgringu. Zaujímavosťou je, že Honde k tomu stačilo o 10 koní viac (320 koní) a 16 kilogramov menej od predchodcu, i keď japonskí technici upriamujú pozornosť najmä na vylepšenú aerodynamiku a vyšperkovaný podvozok. Niet sa čomu diviť, veď najnovší Type R vyzerá dizajnovo akoby vypadol z tej najdivokejšej počítačovej hry. Na záver už len dodajme, že onú rekordnú jazdu si môžete pozrieť nižšie. Už len veriť, že Honda nás narozdiel od Lamborghini neoklamala.