Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 30. 10. 2020 meniny má Šimon, Simona

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Refresher - Rozhovory
7
Adam Novosad
15. apríl 2019, 10:42
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Námorník Igor: Vozíme náklad za viac než 15 000 000 €, v každom prístave čaká na muža nová žena (Rozhovor)

Igor pracuje na najväčších nákladných lodiach sveta.

Adam Novosad
15. apríl 2019, 10:42
Námorník Igor: Vozíme náklad za viac než 15 000 000 €, v každom prístave čaká na muža nová žena (Rozhovor)
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
7
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Ak poznáš rovnako zaujímavého Slováka či Slovenku, ktorí odišli z rodnej krajiny do sveta a venujú sa fascinujúcemu povolaniu, neváhaj a napíš nám na mail matus.banovic@refresher.sk. Veľmi radi by sme zdieľali ich príbehy s mladými ľuďmi na Slovensku. 

 

Stráviť niekoľko mesiacov na obrovskej nákladnej lodi, zarobiť slušné peniaze, vrátiť sa domov a potom celý cyklus zopakovať. Takto žije slovenský námorník Igor, ktorý sa však neplaví po našich riekach, ale ani po medzinárodnej trase na Dunaji.

 

Igor sa namiesto toho vypracoval na dôstojníka tých najväčších nákladných lodí na svete, ktoré po oceánoch a moriach prevážajú tisíce kontajnerov, pričom hodnota tovaru na palube dosahuje desiatky miliónov eur. 

 

My sme 31-ročného rodáka zo Sniny vyspovedali, pretože nás zaujímalo všetko to, čo sa o námorníctve povráva. Vyzvedeli sme, akú najnebezpečnejšiu situáciu na lodi zažil a zaujímali nás samozrejme aj témy medziľudských vzťahov, ktoré nám tento šťastne zadaný Slovák s radosťou objasnil. Nezabudni ho zároveň sledovať na Instagrame.

 

V tomto článku si prečítaš:
  • Ako sa Igor dostal do námorníctva
  • Kde všade po svete sa už plavil
  • Za čo je na lodi zodpovedný
  • Na koľko mesiacov vždy odchádza
  • Ako to vyzerá s organizovaným zločinom v námorníctve
  • Čo by sa muselo stať, aby sa nákladná loď potopila
  • Do čoho momentálne investuje zarobené peniaze

 

Námorník Igor: Na lodiach sa prevážali aj drogy, v každom prístave čaká na muža nová žena, smeje sa (Rozhovor)
Námorník Igor: Na lodiach sa prevážali aj drogy, v každom prístave čaká na muža nová žena, smeje sa (Rozhovor)Zdroj: world_of_seafarer/Instagram

 

Na akej lodi pôsobíš?

Momentálne pôsobím na 270 metrov dlhej námornej kontajnerovej lodi Monte Rosa ako druhý dôstojník navigátor.

 

Ako si sa ku svojej práci dostal?

Pri hľadaní pracovných príležitosti na internete som natrafil na ponuku štúdia na súkromnej Námornej škole v Bratislave. Zobral som si v banke študentskú pôžičku a dal sa na to. Škola sa v tom čase otvárala, takže som bol medzi prvými študentmi.

 

 

Kto ťa zamestnáva?

Momentálne pracujem pre najväčšiu kontajnerovú prepravnú spoločnosť Maersk.

 

Kde je registrovaná firma, ktorá ťa zamestnáva?

Firma je Dánska a loď pláva pod vlajkou Singapuru.

 

Kedysi absolvoval svoju prvú plavbu?

Prvú plavbu som absolvoval v roku 2010 a začínal som ako kadet na nákladnej lodi. Prvá plavba bola z lodenice v Číne (Yantian) do Anglicka (Newport).

 

Začínal si na lodi hneď na tvojej terajšej pozícii?

Nie, začínal som ako kadet, námorník druhej triedy, námorník prvej triedy a potom ako druhý dôstojník navigátor.

 

Námorník Igor: Na lodiach sa môžu prevážať aj drogy, v každom prístave čaká niektorých mužov nová žena, smeje sa (Rozhovor)
Námorník Igor: Na lodiach sa môžu prevážať aj drogy, v každom prístave čaká niektorých mužov nová žena, smeje sa (Rozhovor)Zdroj: world_of_seafarer/Instagram

 

Čo by si odporučil Slovákom, ktorí by chceli robiť to, čo ty?

Určite ako prvé by si mali vyskúšať plavbu loďou a zistiť, či majú alebo nemajú morskú chorobu. A zistiť si veľa informácii o tejto práci.

 

Na ako dlho zvyčajne odchádzaš na more?

Zvyčajne je to 4 mesiace na lodi, 4 mesiace doma. Záleží od firmy a na vzájomnej dohode.

 

Aké trasy zvyčajne absolvuješ?

Momentálne absolvujeme trasu Severná Amerika (New York, Philadelphia, Norfolk, Charleston, Jacksonville, Port Everglades) a Južná Amerika ( Santos, Montevideo, Buenos Aires, Rio Grande, Itapoa, Santos, Rio De Janeiro, Salvador, Pecem) a späť do severnej.

 

Čo je tvoja zodpovednosť na lodi?

Ako som už spomínal som druhy dôstojník navigátor. Mojou úlohou je:

  • plánovanie trás, udržiavanie máp a publikácii „up-to-date“
  • udržiavanie funkčnosti navigačných a iných prístrojov na mostíku
  • počas plavby držím službu na mostíku (šoférujem loď)
  • v prístave dohliadam na správnu nakládku a vykládku lode a celkový chod lode 
  • keďže nemáme doktora, tak pôsobím ako zdravotník (prvá pomoc, liečba chorôb po porade s tele-medikom)
  • bezpečnostný dôstojník (safety officer)

Čo považuješ za svoju najvzácnejšiu trasu, ktorú si absolvoval?

Asi moja prvá plavba kadeta z Číny do Anglicka. Všetko bolo nové a zaujímavé,  prvý let, spoznávanie nových ľudí, spoznávanie života na lodi, učenie sa ruského jazyka, čierny pasažier na lodi. Bolo toho veľa.

 

Námorník Igor: Na lodiach sa prevážali aj drogy, v každom prístave čaká na muža nová žena, smeje sa (Rozhovor)
Námorník Igor: Na lodiach sa prevážali aj drogy, v každom prístave čaká na muža nová žena, smeje sa (Rozhovor)Zdroj: world_of_seafarer/Instagram

 

Čo sa na tvojej lodi preváža?

Kontajnery, v ktorých je všeličo. Vo väčšine prípadov ani nevieme, čo je v nich, ak to nie je nebezpečný náklad alebo chladené/mrazené produkty.

 

Ako vyzerá tvoj bežný deň na lodi?

Počas plavby mám dennú a nočnú službu celý týždeň. A cez pracovné dni 1,5 hodiny nadčasu na povinnosti, ktoré sú mimo mostíku. Takže: 12:00 – 16:00 denná služba, 16:00 – 17:30 nadčas, 00:00 – 04:00 nočná služba.

 

Ako tráviš voľný čas na lodi?

Knihy, fitko, sauna, bazén, filmy a ak kuchár povolí, tak sem-tam navarím niečo domáce.

 

Čo je na tvojej práci najhoršie a najlepšie?

Najhoršie je, že som mimo domova 4 mesiace ale keďže firmy ako Maersk majú na lodiach internet, tak je to ľahšie. Najlepšie je to, že práca nie je monotónna. Stále noví ľudia nové zážitky, prístavy, lode, krajiny.

 

Ako to vyzerá so sexom pri takejto práci?

 

Článok môžeš dočítať len s aktívnym REFRESHER+
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Už od 1.99 € mesačne
VIAC O PREDPLATNOM

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Čo sa medzi námorníkmi hovorí o sexe v prístavoch
  • Ako Igor odpovedal na otázku, koľko peňazí zarába
  • Aký najnebezpečnejší zážitok na mori zažil
  • Čo by sa muselo stať, aby sa loď potopila
  • Ako je možné, že sa na lodiach môžu prevážať aj drogy
  • Akú hodnotu môže mať tovar na lodi, za ktorý je Igor zodpovedný

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
16
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.