Dizajnovo zaujímavejší variant zdieľa techniku so štandardným modelom Cayenne.
Keď v roku 2002 značka Porsche uviedla na trh Cayenne, azda každý automobilový fanúšik sa chytil za hlavu. Odstupom času však môžeme prehlásiť, že išlo o precedens, ktorým automobilka nastolila nový trend a stala tak sa obrovskou inšpiráciou. Navyše, nie je žiadnym tajomstvom, že nebyť športového SUV, tak v dnešnej dobe by tu už 911-ky, respektíve Porsche ako také nebolo.
Cayenne totiž trafil do čierneho a i keď sa na prvý pohľad vymyká tradíciám značky, obrovský úspech na seba nenechal dlho čakať. Doba sa však mení a posledné roky na trhu prevláda nový fenomén – SUV kupé. Práve o takomto modeli sa v Züffenhausene dlho hovorilo, no a v uplynulých hodinách sa produkčná verzia predrala na svet. Privítaj nové Porsche Cayenne Coupé.
Laický povedané, ide o Cayenne so zrezanou strechou, teda dynamicky poňaté SUV s siluetou strechy, ktorá pripomína vozidlá kupé. Úhlavný konkurent pre X6 a GLE Coupé vystupuje naozaj veľmi športovým dojmom, o čom svedčí najmä zadok – prepojené svetlá a výsuvný spojler pomerne značne pripomína modely 911.
Aj napriek tomu, že predok je prakticky zhodný s klasickými Cayennom, zmeny nastávajú už pri A-čkovom stĺpiku, keďže strecha verzie Coupé je až o 20 milimetrov nižšia. Navyše, štandardom je panoramatická strecha, ktorú je možné za príplatok vymeniť za karbónovú. Kupé je zároveň o 18 milimetrov širšie a ponúka batožinový priestor o veľkosti až 625 litrov. Zaujímavosťou je, že vo verzii Coupé Turbo má však kufor "len" 600 litrov.
Špeciálnu pozornosť upriamuje Porsche do oného výsuvného zadného krídla. Ide totiž o prvé SUV, kde je tento prvok súčasťou aktívnej aerodynamiky – pri rýchlosti nad 90 km/h sa spojler vysunie až o 135 milimetrov, čím citeľne zlepšuje prítlak na zadnú nápravu.
Interiér je prakticky totožný so štandardnom verziou, zmenou ale prešiel zadný rad sedadiel, kde sú sedadlá ukotvené o 30 milimetrov nižšie. Vnútrajšok je len štvormiestny. V ponuke sú zatiaľ dve verzie – Cayenne Coupé a Cayenne Coupé Turbo. Prvý menovaný vsádza na preplňovaný 3-litrový šesťvalec s výkonom 250 kW / 340 koní a 450 Nm.
Silnejší variant poháňa 4-litrová V8-čka s filtrom pevných častíc a výkonom 404 kW / 550 koní a 770 Nm. Akcelerácia tohto modelu na stovku je pritom možná už za 3,7 sekundy, maximálka je na úrovni 286 km/h. Už čoskoro by sa v ponuke mala objaviť nielen verzia GTS ale aj plug-in hybrid, naopak, na dieselový agregát zabudni.
Porsche je totiž jedna z prvých značiek, ktorá sa najmä skrz novú metodiku merania spotreby a emisné normy dieselov úplne zbavila. Novinku je možné objednať už teraz, k prvým zákazníkom sa dostane v priebehu nasledujúcich mesiacoch.