Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
21. februára 2019, 12:06
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Prvé elektrické Audi pokorilo slávnu lyžiarsku zjazdovku a spoznalo slovenskú cenu

Prvé elektrické Audi pokorilo slávnu lyžiarsku zjazdovku a spoznalo slovenskú cenu
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/audi-e-tron-extreme-technology-demonstrator-on-legendary-streif-11323" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">audi-mediacenter.com</a>
TECH AUDI
Uložiť Uložené

Úloha bola jasná, vyšplhať sa zjazdovkou smerom hore.

Zimné športy a značka Audi sú už dlhé roky neodmysliteľnou súčasťou, pod čo sa nepochybne podpisuje legendárny pohon quattro. Práve vďaka nemu nájdeš väčšinu nielen domácich lyžiarskych stredísk obrandovaných touto značkou. Inak tomu nie je ani na slávnom Hahnenkamme, kde najnovšie zahviezdilo prvé čisto elektrické Audi. 

Reč je o elektromobile e-tron, ktorého kvality sa automobilka rozhodla odprezentovať na zjazdovke Steif, teda na trati, ktorá patrí medzi tie najnáročnejšie na svete. Samozrejme, pointou je ukázať schopnosti elektrickej novinky, pozornosť však bola upriamená do demonštrácie elektrického pohonu quattro.

Pre tieto účely postavilo Audi na trať upravený e-tron s dodatkom extreme. Jeho podstatou bola trojica elektromotorov (dva vzadu, jeden vpredu) so systémovým výkonom 370 kW / 503 koní a krútiacim momentom na kolesách 8 920 Nm. Takto výkonný elektromobil sa následne postavil pod strmú časť zjazdovky, kde dochádza až k 85-percentnému stúpaniu. Úloha bola jasná, vyšplhať sa smerom hore.

Odporúčané
Audi vylepšuje elektrickú sústavu modelu Q4 e-tron. Výsledkom je vyšší výkon, rýchlejšie nabíjanie aj väčší dojazd Audi vylepšuje elektrickú sústavu modelu Q4 e-tron. Výsledkom je vyšší výkon, rýchlejšie nabíjanie aj väčší dojazd 27. septembra 2023, 10:00

Vozidlo dostalo z pochopiteľných príčin ochrannú klietku, športové sedačky so 6-bodovými pásmi a pneumatiky s hrotmi. Samozrejme, z bezpečnostných dôvodov bol e-tron vedený vodiacim lanom, to však slúžilo len na udržanie správneho smeru/zamedzenie skĺznutia, nie ťahanie. Ako tento akt pod taktovkou Mathiasa Ekströma dopadol, zistíš na priloženom videu.

 

Na záver dodajme informáciu z domáceho prostredia. Prvé čisto elektrické Audi je možné počnúc dnešným dňom kúpiť na našom trhu s cenou začínajúcou na úrovni od 81 400 €. Dodajme, že 100-percentný elektromobil e-tron vo verzii 55 quattro disponuje výkonom 265 kW / 360 koní a 561 Nm, v rámci funkcie Boost je to až 408 koní a 664 Nm.

V zmysle metodiky WLTP by sa mala kombinovaná spotreba energie pohybovať na úrovni 22,6 až 26,2 kWh/100 km. Ak sa pýtaš na virtuálne späťáky, tak ich cena je spolu s príslušnými OLED displejmi (prvé v sériovom aute) na úrovni 1 731 €

 
Domov
Zdieľať
Diskusia