Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 7. 7. 2020 meniny má Oliver

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Filmy a Seriály - Pod radarom
2
Dominik Vetrák
6. január 2019, 20:04
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Animovaný Spider-Man je obrovský hit a hororová novinka Escape Room zaujala divákov v celej Amerike (Box Office)

Prvé tohtoročné tržby nás veľmi potešili.

Dominik Vetrák
6. január 2019, 20:04
Animovaný Spider-Man je obrovský hit a hororová novinka Escape Room zaujala divákov v celej Amerike (Box Office)
Zdroj: Warner Bros.
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

V decembri ma zastupoval kolega Dušan, no od nového roka ťa budem svetovými tržbami zase raz sprevádzať ja. Dnes sa budeme venovať Aquamanovi, ktorý si budúci týždeň siahne na miliardu. Priestor dáme ale aj iným úspešným či menej úspešným filmom. Ešte predtým však klasický pohľad na uplynulý týždeň na Filmkulte.

 

Na 5. mieste máme stále čerstvú informáciu o vzťahu Ramileho Maleka so svojou hereckou kolegyňou Lucy Boynton. S ňou sa spoznal na natáčaní Bohemian Rhapsody, kde stvárnila manželku Freddieho Mercuryho. Dvojica si k sebe našla cestu a už dlhší čas spolu tvorí pár.

 

Ešte lepšie sa darilo... ešte čerstvejšiemu článku. Dali sme pre teba dokopy rebríček 10 najlepších filmov roka 2018. Hlasovalo 10 redaktorov a my veríme, že budeš s výberom spokojný. 

 

Zaujal ťa aj pohľad na seriály, ktoré tento rok končia. Rozlúčiť sa budeme musieť s Game of Thrones, Orange is the New Black a mnohými ďalšími. Zvedaví ste boli aj na to, ako je možné, že Dwayne Johnson zinkasuje za rovnakú úlohu ako jeho kolegyňa Emily Blunt o rovných 13 miliónov viac.

 

Najčítanejším článkom sa suverénne stalo "odhalenie" prvého interaktívneho filmu (niečo na štýl Bandersnatch od Netflixu) na svete. Adam ti v článku prezradil, že pochádzal z Československa a nebyť komunistov, hovorilo by o ňom dodnes všade po svete.

 

 

Keďže si však hladný po tržbách, rovno sa do nich aj pustíme. Prvé miesto očakávane stále okupuje Aquaman. Vianočné dátumy ostali tak trochu prázdne a Aquaman nemal nijakú blockbusterovú konkurenciu. V USA tak dokázal zarobiť ďalších 30 miliónov, pričom zahraničie prispelo ďalšími 160 miliónmi. Čítate správne. Aquaman vo svojom 4. týždni celosvetovo zarobil takmer 200 miliónov a určite sa nezastaví pred hranicou 1,1 miliardy dolárov a pravdepodobne aj viac.

Už teraz je fishman najúspešnejším DCEU počinom a najväčším DC filmom od čias Temného rytiera. Určite prekoná aj doteraz najzárobkovejší DC film vôbec, The Dark Knight Rises (1,084 miliardy dolárov). Práce na dvojke už dávno začali a je možné, že ju Warner stihne ešte na rok 2020. Avšak, vzhľadom na prítomnosť Avatarov v decembrových dátumoch skôr počítame s tým, že dvojku uvidíme na v zime/na jar 2021. Kto bude režírovať nevedno, ale James Wan to pravdepodobne nebude.

 

Na druhom mieste tržieb z USA sa nachádza nový horor Escape Room. Ten sa nechal inšpirovať klasikami, ako Kocka či Saw, no a diváci na to skočili. A podľa všetkého im to vôbec nemôžeme zazlievať, keďže sa snímka kvalitatívne (minimálne na pomery žánru) vydarila. A darí sa jej aj kasovo.

 

Čísla z celého sveta zatiaľ nemáme, no len v USA sa podarilo hororu uchmatnúť 18 miliónov dolárov. Natočenie stálo len 9 miliónov dolárov, takže sa projekt nepochybne dostane do zelených čísel a vzhľadom na jeho záver a tržby je jasné, že sa do dvoch rokov dočkáme pokračovania. Dej hovorí o 6 ľuďoch, ktorí sa ocitnú v záhadnej miestnosti. Musia využiť svoju inteligenciu a pokúsiť sa utiecť. Ak sa im to nepodarí, čaká ich bolestivá smrť.

 

 

Na treťom mieste je Mary Poppins Returns. Bohužiaľ, reinkarnácia slávnej Disney postavičky sa nepodarila až tak, ako by sme si všetci predstavovali. A to ako kvalitatívne, tak kasovo. Disney síce minulý rok opäť trhalo rekordy, no vyslalo do kín aj filmy, ktoré sa im z finančného hľadiska v konečnom dôsledku ani neoplatilo natáčať. 

Samozrejme, také jednoduché to nejde a vzhľadom na to, že si to môžu dovoliť a svoje portfólio tak príjemne rozrásť, určite to nikto v Disney neľutuje (teda aspoň väčšinu). Z Mary Poppins sa nestane žiadny miliardový hit, no aspoň nejaké tie milióny zarobí. V kinách je len 3. týždeň, no na konte má už celosvetovo 257 miliónov dolárov, pričom až 138 sa prikotúľalo z USA. Pol miliardy asi nepadne, ale Disney smútiť až tak nemusí. Ako sme už spomínali, do tých zelených čísiel sa novinka režiséra Boba Marshalla dostane.

 

My sa však už dostávame k štvrtému miestu. Na ňom sídli Spider-Man: Into the Spider-Verse. Snímku sme v našom rebríčku top 10 najlepších filmov minulého roka dosadili na skvelú 7. priečku. Ja osobne, vrátane ďalších kolegov, sme ju v tých osobných mali ešte vyššie. Komiksoví fanúšikovia, obľubovači Spider-Mana či len ľudia užívajúci si vynikajúce animáky určite chápu, prečo tak veľmi milujeme práve tento.

 

 

Aj preto nás nesmierne teší, že sa mu darí aj kasovo (teda okrem toho, že ho kritici vynášajú do nebies). Spidey je v kinách už 4 týždne, no a počas nich sa mu podarilo zmotať slušných 275 miliónov dolárov. Pol miliardy zjavne nepadne, ale tých 430-450 je reálnych, čo by znamenalo, že snímka na seba zarobí. Pripočítať k tomu môžeme merchendise, nevyhnutný predaj práv na vysielanie a zisky z predaja fyzických nosičov a v Sony budú viac než spokojní. 

Aj preto neváhali a odklepli rovno dve pokračovania. Jedným bude ženská tímovka vedená Spider-Gwen, no a tým druhým bude klasické pokračovanie s Milesom. Viac sa o týchto budúcich projektoch dozvieš tu. A ak si nového Spider-Mana stále nepodporil, už-aj to naprav.

 

Za zmienku nepochybne stojí aj Eastwoodovo Mule. Zahral si v ňom hlavnú rolu a rovno aj režíroval. A aj keď podľa zahraničných recenzií nejde o takú pecku, aké nám v rokoch minulých zvykol priniesť, nudiť by ste sa nemali. Myslia si to aj americkí diváci, ktorí na film chodia v húfoch. Po 4 týždňoch zarobil len v USA 80 miliónov. Pri pohľade na rozpočet (50 miliónov) sa však bojíme, či to v konečnom dôsledku bude stačiť. My drámu uvidíme už o pár dní, tak sme zvedaví, čo na nej stálo tak veľa peňazí. 

 

Na záver tu máme ešte Bumblebeeho. Ten o pár dní prekročí hranicu 300 miliónov dolárov, no žiadne šampanské sa v Paramounte strieľať nebude. Sériu čaká reštart a pár ročná pauza. A my sme za to veľmi radi, hoci práve Bumblebee sa nám veľmi páčil.

 

 

To je od nás pre tentokrát všetko. Pokiaľ sa chceš v tabuľke lepšie orientovať, Minulý týždeň (MT) znamená poradie snímok pred siedmimi dňami (N je novinka a nedá sa teda nijako porovnávať).

 

Víkend USA prezradí, koľko zarobila snímka na pôde Spojených štátov, pod -/+ sa skrýva údaj o percentuálnom náraste/strate tržieb v porovnaní s minulým týždňom. Celosvetovo je jednoduchý súčet všetkých tržieb na planéte a Týždeň ti napovie, ako dlho už snímka beží v kinách.

 

Na záver ešte dodáme, že naša rubrika Box Office je pravidelná a sledovať ju na našom webe môžeš v pravidelných týždňových intervaloch (predchádzajúce časti spolu s ďalšími informáciami o tržbách nájdeš na tomto odkaze).

 

Poradie MT Názov filmu Víkend USA -/+ Celosvetovo Týždeň
1. 1. Aquaman $30,700,000 -41.1% $940,720,880 3.
2. N Escape Room $18,000,000 - - 1.
3. 2. Mary Poppins Returns $15,773,000 -44.4% $257,929,305 3.
4. 4. Spider-Man: Into The Spider-Verse $13,010,000 -30.8% $275,361,346 4.
5. 3. Bumblebee $12,775,000 -38.9% $289,128,140 3.
6. 5.

The Mule

$9,040,000 -25.7% - 4.
7. 6. Vice $5,803,490 -25.3% - 2.
8. 8. Second Act $4,910,000 -33.3% $39,547,075 3.
9. 9. Ralph Breaks the Internet $4,685,000 -30.3% $404,764,171 7.
10. 7. Holmes and Watson $3,400,000 -54.1% $35,510,922 2.
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
3
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.