Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
28. júna 2018, 12:23
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Najvýkonnejší Aston Martin v histórii zaujme nielen V12-kou, ale aj dychberúcim dizajnom

TECH
Uložiť Uložené

Novodobá čerešnička na torte z dielne britskej značky je realitou.

Aston Martin nás v závere minulého roka oboznámil s úplne novým modelom Vantage, ktorý sa po dlhých rokoch dočkal nástupcu. Mohlo sa zdať, že Briti sa teda budú najbližšie obdobie zaoberať práve najmenším počinom v portfóliu, opak je však pravdou. Na svetlo sveta sa totiž predrala nová vlajková loď značky, model DBS Superleggera, ktorý sa zároveň stáva tým vôbec najvýkonnejším modelom v histórii Aston Martin.

Jeho príchod znamená nahradenie Vanquishu S, ako pritom tvrdia kompetentní, nové DBS-ko má kombinovať špičkovú akceleráciu s nezabudnuteľnými jazdnými zážitkami. Ba čo viac, Andy Palmer, generálny riaditeľ značky hovorí o úplnom vrchole v rámci segmentu Super GT. Novinka vychádza z novej DB11-ky, ide tak o odľahčený a výkonnejší variant, ktorý je štandardne vybavený adaptívnym podvozkom (režimy GT, Sport a Sport Plus) a má 21" disky obuté do pneumatík Pirelli P Zero.

Najvýkonnejší Aston Martin v histórii zaujme nielen V12-kou, ale aj dychberúcim dizajnom
Zdroj: media.astonmartin.com

Optickou dominantou modelu DBS Superleggera je masívna predná maska a úplne nový nárazník, dvojfarebné lakovanie karosérie a značne prepracovaná zadná časť. V interiéri pribudli vyzývavejšie detaily, karbón či Alcantara, podstatou je však samotné srdce. To tvorí 5,2-litrová V12-ka s výkonom až 533 kW / 715 koní a krútiacim momentom 900 N.m. Agregát je umiestnený úplne vzadu, čo prispieva k ideálnemu rozloženiu hmotnosti.

1693-kilogramové DBS Superleggera vystrelí na stovku za 3,4 sekundy, na 160 km/h je za 6,4 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je obmedzená na úrovni až 340 km/h. Rýchlostné parametre sú o to fascinujúcejšie, ak napíšeme, že poháňaná je výhradne zadná náprava, kam putuje sila prostredníctvom mechanického samosvorného diferenciálu, respektíve 8-stupňovej automatickej prevodovky ZF. Novinka zavíta na trh v druhej polovica roka, cenové relácie pritom na domácom trhu začnú na úrovni od 225-tisíc libier. 

Domov
Zdieľať
Diskusia