Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
25. novembra 2017 o 10:26
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Aston Martin vyťahuje ďalšie eso z rukáva. Nádherný Vantage zaujme dizajnom a ohúri AMG technikou

TECH
Uložiť Uložené

Nová generácia modelu Vantage prichádza po dlhých 12 rokoch.

Iste nám dáte za pravdu, že súčasnú generáciu modelu Vantage Aston Martin držal pri živote dlho. Dôkazom toho bolo nielen nespočetné množstvo verzií a vyhotovení, ale aj viacero menších či väčších faceliftom. Niet preto divu, že Briti v zmysle posledných upútavok konečne predstavujú úplne novú generáciu. Ako sa hovorí, na dobre si treba počkať a platí to aj v tomto prípade. Nový Vantage dostáva dizajnové riešenia z modelov DB11, cítiť však i inšpiráciu z chystaného počinu pod názvom Valkyrie. Novinka vystupuje minoriade atraktívne, podstatne agresívnejšie a modernejšie, čom svedčí aj exemplár v krikľavej farbe. Hliníkové šasi pochádza z DB11, na dĺžku však športiak meria len 4465 milimetrov, čiže ide o značne kratšie a kompaktnejšie auto. Hmotnostne sme síce na úrovni až 1530 kilogramov, váha je ale perfektne rozložene v pomere 50:50.

Významnou novinkou je elektronicky ovládaný diferenciál, ktorý používa Aston Martin vôbec po prvýkrát. Štandardom je nepochybne adaptívny podvozok, pričom Vantage stojí na 20” kolesách obutých do pneumatík Pirelli P Zero. Interiéru dominuje úplne nová architektúra a modernejšie technológie. Za nimi do veľkej miery stojí značka Mercedes-Benz, čo možno badať nielen na displeji, jeho vizuálnom prostredí, ale aj združenom ovládači. Pochopiteľne, pozornosť sa sústredi najmä na pohonné ústrojenstvo, ktoré už tvoril dobre-známy 4-litrový osemvalec z dieľne AMG. 510 koní a 685 N.m zaručuje akceleráciu na stovku za 3,6 sekundy, maximálna rýchlosť je pritom 313 km/h. O prenos sily na výhradne zadnú nápravu sa statá 8-stupňová automatická prevodovka ZF, časom však dorazí aj manuál. Cenové relácie začínajú na čiastke od 154-tisíc €. 

Domov
Zdieľať
Diskusia