Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
12. decembra 2017 o 12:02
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

McLaren vzdáva hold pretekárskej legende takýmto extrémnym počinom. Senna má 800 koní a sklenené dvere

TECH
Uložiť Uložené

Za vskutku kontroverzným dizajnom sa ukrýva technika, ktorá stavia novinku na úroveň hyperšportu P1.

McLaren nám už nejaký ten mesiac naznačoval, že opäť chystá veľkú novinku. Viac podrobností sme nemali, zrejmé však bolo, že pôjde o ďalší z modelov Ultimate Series, teda počin, ktorý sa zaradí bok po boku hyperšportu P1. V uplynulý hodinách rúško tajomstvá opadlo, nakoľko McLaren oficiálne predstavuje extrémny model, ktorý nesie názov Senna.

Pôvodne sa hovorilo o označení P15, čo bolo akési kódové označenie novinky, napokon však produkčná verzia ponesie meno podľa legendárneho brazílskeho pilota, keďže práve Ayrton Senna svojho času pretekal pod záštitou tejto značky. Briti si tak touto formou ctia jednu z najznámejších motoristických osobností. Pravdou však je, že superšport neprijíma verejnosť úplne najlepšie, za čo môže jeho vskutku kontroverzný až divný dizajn. Najmä z profilu vyzerá Senna skutočne zvláštne, automobilka však argumentuje, že prvoradá bola funkčnosť. 

Zaujímavý detail nesú nielen zadné partie s vysoko umiestnenými koncovkami výfukov, ale i bočné dvere, kde dizajnéri zapracovali materiál Gorilla Glass, teda vysoko-pevnostné sklo. Obdobne futuristicky pôsobí aj interiér, to najpodstatnejšie sa však skrýva pod povrchom. Technicky stavia Senna na základoch modelu 720S, srdcom novinky je teda 4-litrová V8-čka biturbo s výkonom 800 koní a 800 N.m.

To sú skutočne pozoruhodné údaje, najmä ak vieme, že celok váži len 1198 kilogramov. O prenos sily na zadnú nápravu sa stará dvojspojková prevodovka, zatiaľ čo superšport stojí na pneumatikách Pirelli P-Zero Trofeo R a o brzdenie sa starajú karbón-keramické brzdy. Doposiaľ presné rýchlostné parametre nepoznáme, ľudia zo zákulisia značky ale hovoria o šialených rýchlostiach. Senna má cestnú homologizáciu, no zároveň aj astronomickú cenovku - od 750-tisíc libier. Spomenúť vša treba, že istá časť (nevedno koľko) z ceny poputuje na nadáciu Ayrtona Senny. Vzniknúť má pritom až 500 kusov, všetky sú však údajne vypredané.

Domov
Zdieľať
Diskusia