Nedeľa 18. 11. 2018 meniny má Eugen

hľadaj na refresheri

Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Zaujímavosti
4
Emil A.
13. október 2017, 11:19

Ako môžu letecké spoločnosti predať viac leteniek, ako je sedadiel v lietadle?

Ak by sa predalo toľko leteniek, koľko je miest v lietadle, vo väčšine prípadov by tretina sedadiel nebola obsadená.

Emil A.
13. október 2017, 11:19
Ako môžu letecké spoločnosti predať viac leteniek, ako je sedadiel v lietadle?
Zdroj: pexels.com
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
4
Uložiť na neskôr.
Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.

Pred pár mesiacmi sme boli svedkami neslávneho incidentu, kedy bol cestujúci vyhostený z vypredaného lietadla United Airlines aj napriek tomu, že mal kúpenú letenku. Pre letecké spoločnosti je bežnou záležitosťou predávať viac leteniek, ako je sedadiel v lietadle, no dovoľuje to zákon? V leteckom priemysle sa totitž každoročne viac ako 40 000 cestujúcich nedobrovoľne nedostane na let práve kvôli nedostatku sedadiel.

 

Podľa historických leteckých údajov, aerolínie sa stretávajú s 1 % cestujúcich, ktorí sa jednoducho neukážu a ich sedadlo tak ostane prázdne. Medzi hlavné dôvody patrí napríklad uviaznutie v dopravnej zápche, choroba, zaspatie alebo jednoducho cestujúci zabudne na daný let. Toto percento sa líši v závislosti od viacerých faktorov, vrátane toho, či ľudia cestujú na dovolenku alebo na služobnú cestu. V prípade, že si cestujúci zakúpi letenku s možnosťou storna, letecká spoločnosť tak stráca príjmy kvôli prázdnym sedadlám.

 

Ako môžu letecké spoločnosti predať viac leteniek, ako je sedadiel v lietadle?

 

Aby teda nedošlo ku situácii, že lietadlo má príliš veľa prázdnych miest, aerolínie predávajú viac miest, než je k dispozícii. Zákon tento postup dovoľuje a dokonca nenariaďuje presné percento, koľko sedadiel môže letecká spoločnosť predávať naviac. Namiesto toho sa letecké spoločnosti snažia na základe rôznych algoritmov odhadnúť, koľko cestujúcich sa pravepodobne nedostaví na let. Cieľom je pochopiteľne využiť takmer plnú kapacitu lietadla, bez toho, aby museli cestujúceho dobrovoľne alebo nedobrovoľne vyprevadiť z lietadla, aj keď mal kúpenú letenku. Algoritmus, samozrejme, musí brať do úvahy aj to, ako následne bude letecká spoločnosť kompenzovať stratu cestujúcim.

 

V roku 2016, 12 najväčších leteckých spoločností so sídlom v USA odmietlo 475 000 osôb, vrátane 41 000, ktorých museli nedobrovoľne "odstrániť" z paluby. Podľa štatistík tak pri zhruba každých 100 000 letoch sa 6 cestujúcich nedobrovoľne nedostane na let. Číslo však postupne klesá, v roku 2015 to bolo 7 pasažierov na taký istý počet letov. Podľa európskych a amerických pravidiel musí letecká spoločnosť najskôr vyzvať cestujúcich, či sú ochotní sa dobrovoľne vzdať svojho miesta za finančnú kompenzáciu. Ak sa nenájde žiadny dobrovoľník, aerolinky majú právo náhodne vybrať pasažierov, ktorým vyplatia odškodnenie vo výške 250 - 600 € podľa dĺžky letu, bez ohľadu na to, či chcú alebo nechcú opustiť palubu lietadla. Okrem iného majú poškodení nárok na telefonické hovory, občerstvenie a prípadne aj ubytovanie. Vo väčšine prípadov sa drvivá väčšina vzdá svojho miesta a opustí lietadlo za dohodnuté odškodnenie.

 

Ako môžu letecké spoločnosti predať viac leteniek, ako je sedadiel v lietadle?

 

V horších prípadoch to môže dopadnúť aj takto:

 

Ohodnoť článok
89
Zdieľaj článok
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol ohodnotiť článok.
Prihlásiť sa
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.