Kiežby sme sa dočkali i sériovej verzie v takomto podaní.
S otvorením automobilového veľtrhu vo Frankfurte prichádza na rad množstvo odhalení, prezentácií, a teda noviniek. Výnimkou nie je ani značka MINI, keďže okrem nedávno odhalenej elektrickej verzie spoznávame aj ďalší, tentokrát oveľa zaujímavejší počin. Jeho celý názov znie John Cooper Works GP Concept, z čoho je jasné, že ide o koncepčnú podobu, z tej sa však môže veľmi rýchlo stať tá sériová. MINI už neraz v minulosti neraz predstavilo niekoľko exkluzívnych a striktne limitovaných edícií s obdobným názvom, ostatne, práve najnovšia podoba má priamo nadviazať na predošlé modely John Cooper Works GP a Cooper S s John Cooper Works GP kitom. Okrem toho, ďalšou podstatou novinky je oslava 50. výročia od niekdajších triumfov značky v rámci Rely Monte Carlo.
Ako naznačuje samotný dizajn, ktorý je vo veľkom okorenený o početne zastúpený karbón, spojitosť s pretekárskymi ambíciami nie je čisto náhodná. Štúdia je nielen že značne agresívnejšia, ale výrazne nabrala aj na šírke. Široké nárazníky a mohutné prahy vytvárajú spolu s rozmerným strešným spojlerom veľmi sebavedomý podtón, automobilka pritom hovorí o vyváženom rozložení hmotnosti, vďaka čomu majú byť opäť docielené “motokárové” jazdné vlastnosti. Exteriér je lakovaný v čiernej farbe farbe Black Jack Anthracite, výraznou mierou mu však sekundujú červene kontrastné prvky v odtieni Curbside Red. Aj napriek množstvu koncepčných prvkom je naďalej vo veci tradičný rukopis značky MINI, nechýbajú tak dobre známe okrúhle predné svetlomety, uprostred umiestnené koncovky výfukov či oválne zadné svetlá, ktorá však dostali veľmi efektnú grafiku - polovičná britská vlajka Union Jack na každej strane.
Okruhový koncept stojí na 19″ diskoch, pričom polep s číslom 0059 na boku karosérie odkazuje na rok, kedy sa zrodilo klasické MINI, čiže 1959. Interiér ostáva verný základným prvkom a príslušným tradíciami, povšimnúť si ale môžeme plne digitálny prístrojový panel, ako aj zväčšený centrálny displej. Koncept zobrazovania a ovládania s head-up displejom umiestňuje všetky podstatné informácie tak, aby sa nachádzali v zornom poli vodiča. Interiér napokon počíta s ochrannou klietkou, dvojicou škrupinových sedadiel s 5-bodovými bezpečnostnými pásmi, zadná lavica sa pritom úplne vytratila. Viac informácií o technike pod kapotou sa iste dozvieme priamo na autosalóne.