15. marca 2017, 23:35

Prvé recenzie bombového Baby Drivera hovoria jasnou rečou. Naplnila novinka kultového Edgara Wrighta očakávania alebo ide o priemer?

FILMY A SERIÁLY EDGAR WRIGHT

Mali by ste sa tešiť?

Len nedávno sme vám priniesli trailery k výborne vyzerajúcej novinke Edgara Wrighta s názvom Baby Driver, a už tu máme prvé ohlasy fanúšikov, ale aj kritikov. Film síce ešte nebeží v oficiálnej distribúcii (musíme si počkať do augusta), ale premiéroval na tohtoročnom SXWS festivale. Ako sa teda nevrlým recenzentom a náročným divákom pozdával naspeedovaný príbeh šoféra prominentných gangstrov, ktorý musí kvôli zdravotným dôvodom neustále počúvať hudbu?

Zdroj: Sony Pictures

Prevláda nadšenie. Zdá sa, že snáď všetci, čo Baby Drivera videli, jednohlasne chvália. Magazín The Tracking Board poznamenal, že Baby Driver je len ďalším dôkazom, že „Edgar Wright proste nie je schopný natočiť zlý film.“ Chváli sa akcia, soundtrack, herci, ale aj kamera Billa Popea. Consequence of Sound na svojom twitteri dodali: „Baby Driver je La La Land akčných automobilových filmov.“ Callie Ivy snímku popísala ako „fenomenálne majstrovské dielo“, a dodala, že po skončení celá sála vybuchla v ohromujúci aplauz. Ana Roland napísala: „Baby Driver. Nič podobné ste doteraz nevideli. Gangsterský podrazový muzikál.“ Anthony Rodriguez natvrdo napísal, že ide o „jeden z najlepších filmov, aké som videl!“ Okrem nadšených výkrikov na sociálnych sieťach, máme k dispozícii aj prvé oficiálne recenzie.

RECENZIA: Last Night in Soho RECENZIA: Last Night in Soho 16. novembra 2021, 13:30

Michael Roffman z Consequence of Sound v tej svojej nešetril chválou. Podotkol, že Edgar Wright potvrdil, že dokáže majstrovsky spracovať akýkoľvek žáner. Baby Driver je podľa neho štylizovaný ako energický technicolorový muzikál plný akcie. Prirovnal ho k takým klasikám, ako Wild at Heart od Davida Lyncha či True Romance Tonyho Scotta. Chválil samozrejme aj hercov. Chémia medzi Anselom Elgortom a Lily James je vraj doslova intenzívne hmatateľná, a Spacey, Hamm a Foxx si svoje roly tiež údajne užívajú naplno. „V dnešných dňoch je vzácne vidieť vysoko premyslenú žánrovku ako Baby Driver,“ dodáva Roffman. „Môžeme byť radi, že žijeme v dobe, kde existujú režiséri ako Edgar Wright.“

Zdroj: Sony Pictures

Ani Ashley Menzel z We Live Entertainment nezostala pozadu. Svoju recenziu začala nadšeným „Holy sh*t!“ a pokračovala tým, že „Baby Driver je totálna pecka a jasne najlepší 'car chase' film v histórii.“ Okrem toho vychválila všetkých hercov a ich vzájomnú dynamiku. Peter Debruge z Variety Baby Driver tiež pochválil, hoci kritizoval, že film je miestami až príliš zmätený a lavíruje medzi viacerými žánrami. Joanna Robinson zase podotkla, že Wrightovi sa občas stáva osudným jeho výrazný vizuálny štýl, ktorý zvykne nadraďovať nad postavy. Ale aj jej článok sa niesol v nadšenom duchu. Režisérova priznaná inšpirácia Quentinom Tarantinom je údajne veľmi dobre viditeľná z každého záberu.

Podľa všetkého nás teda čaká poriadne vytunená pecka, ktorú by bol hriech vynechať na striebornom plátne. Mnoho ľudí bude iste po prvých ohlasoch nedočkavo odpočítavať dni do premiéry. Skúsme však svoje očakávania držať trochu na uzde. Zatiaľ síce všetko nasvedčuje tomu, že nás čaká nehorázna jazda, ale príliš veľa hypu ešte nikdy neurobilo dobrotu. Aj keď v prípade Baby Drivera bude sakra ťažké tlmiť natešenosť.

Zdroj: Sony Pictures

Edgar Wright si k svojej novinke napísal aj scenár a v hlavných úlohách sa nám predstavia Ansel Elgort, Lily James, Kevin Spacey, Jon Bernthal, Jon Hamm, Jamie Foxx a Eiza González. V slovenských kinách si Baby Driver užijeme 17. augusta tohto roku.