Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
14. marca 2017, 14:39
Čas čítania 0:00
Samuel Majdek

Sú mladé, krásne a milujú zvieratá: Riešili sme aj orla so zlomeninou či ježka s kožnými problémami

ZAUJÍMAVOSTI
Uložiť Uložené

Vo veterinárnej ambulancii Zebra robia všetko pre zdravie zvierat. Priznávajú, že bez digitálneho marketingu by to avšak v dnešnej dobe nešlo.

Sú mladé, krásne a milujú zvieratá. Dnes spoločne robia všetko pre zdravie domácich miláčikov vo veterinárnej ambulancii ZEBRA, ktorá sa nachádza na bratislavských Dlhých Dieloch. Samotná ambulancia vznikla pred troma rokmi a za tento krátky čas si stihla vybudovať silnú základňu klientov. Za úspechom stoja hlavne kvalitné skúsenosti a prax, ale rovnako aj digitálne zručnosti, ktoré sú v dnešnej dobe pri podnikaní veľmi dôležité. O začiatkoch ambulancie, úspechu v podnikaní, ale aj bizarných pacientoch sme sa rozprávali so zakladateľkou Naďou.

Sú mladé, krásne a milujú zvieratá: Riešili sme aj orla so zlomeninou či ježka s kožnými problémami
Zdroj: Lenka Imrichová

Vedeli by ste nám v krátkosti predstaviť, ako vznikla veterinárna ambulancia Zebra? Koľko je už na trhu a ako sa zrodil tento nápad? 

Brány našej ambulancie sme otvorili v januári 2014. Prvotným modelom bola ambulancia jedného lekára. Vlastnú prax som si založila po piatich rokoch pôsobenia na iných veterinárnych pracoviskách v Prahe a v Trnave, kde som nadobudla zručnosti, skúsenosti a prax, potrebnú pre samostatné fungovanie. Je potrebné podotknúť, že napriek tomu, že som vždy túžila osamostatniť sa, na predchádzajúcich pracoviskách - klinikách som naozaj získala veľmi veľa, komunikačné zručnosti a cenné skúsenosti od starších kolegov, ktoré sú z môjho pohľadu tak nevyhnutné a dôležité pre vlastnú prax. Bolo mojím šťastím, že kolektív mi bol zároveň vždy veľkou oporou. Mesto bolo jasné asi vždy - moje rodné mesto Bratislava, ku ktorému mám blízky vzťah, poznám jeho obyvateľov a mám radosť, že môžem aj takto prispieť môjmu rodisku.

Vidíme, že máte Facebookovú stránku, odkiaľ sa ešte o vás chovatelia môžu dozvedieť?
Okrem stránky na Facebooku používame AdWords, máme Instagramový účet a samozrejme web.

Byť online je dnes pre veľa firiem veľmi dôležité. Do akej miery je online marketing dôležitý pre Váš biznis?
Éra papierových telefónnych zoznamov je preč, veľmi veľa ľudí vyhľadáva informácie hlavne online, preto je to nevyhnutnosť a samozrejmosť. Rovnako ako je to u osobných profilov na sociálnych sieťach, aj vďaka firemnému máte možnosť byť k ľuďom bližšie a zdieľať s nimi vaše myšlienky rýchlejšie a jednoduchšie.

Čo je najdôležitejšie pri využívaní digitálneho marketingu? V čom Vám pomáha najviac?
Snažíme sa byť prítomní tam, kde nás ľudia môžu hľadať. Vďaka sociálnym sieťam máte zase možnosť, dať napr. aj ľuďom, ktorí vás ešte nenavštívili, nahliadnuť do toho, čomu sa venujete a povedať im o tom, akí ste a ako to robíte. Digitálny marketing nám pomáha osloviť nových ľudí a rozširuje o nás povedomie. Najmä na začiatku to bola prakticky nevyhnutnosť.

Aké dôležité sú podľa Vás digitálne zručnosti? Čo by ste odporučili mladým ľuďom?
Orientácia je dôležitá. Mali by ste poznať všetky možnosti a nástroje, ktoré sa Vám môžu hodiť alebo ich budete potrebovať. Adaptovať sa je nevyhnutné.

TIP: Ak sa chceš zorientovať v online marketingu a chýbajú ti digitálne zručnosti, tak odporúčame bezplatný online kurz Digitálna garáž
Sú mladé, krásne a milujú zvieratá: Riešili sme aj orla so zlomeninou či ježka s kožnými problémami
Zdroj: Lenka Imrichová

Čo je náplňou vašej veterinárnej ambulancie? 

ZEBRA funguje ako ambulancia prvého kontaktu - v skratke niečo ako všeobecný lekár v humánnej medicíne. Túto úlohu vnímame ako veľmi podstatnú, aj keď je možno často podceňovaná - lekár by mal okrem preventívnych úkonov (vakcinácie, strihania pazúrikov a pod.) rozpoznať základne príznaky ochorení, na základe ďalších vyšetrení nasadiť zodpovedajúcu terapiu, poskytovať konzultácie a v prípade požiadaviek nad rámec našich kompetencií pacienta referovať na spoľahlivé pracovisko vyššieho stupňa. Každý si veterinára vyberá sám, my máme kolegiálne vzťahy s niektorými pracoviskami, kam odporúčame zložitejšie prípady, klient má teda možnosť výberu na základe našich najlepších odporúčaní. Práve systém referovania pacientov so spätnou väzbou a kolegialitou si veľmi ceníme, ale žiaľ, považujeme ho, najmä v Bratislave a okolí, za nedostatočný. Korektnými vzťahmi nielen s klientami, ale aj s konkurenciou tak nestrácame spojenie medzi nami a pacientom. ZEBRA ponúka kompletnú základnú starostlivosť o domáce zvieratá, chirurgiu mäkkých tkanív, poradenstvo a u exotických druhov aj hospitalizácie.  

Aké všetky zvieratá sa vo vašich priestoroch dočkajú starostlivosti? 

Našimi pacientami sú hlavne psy a mačky, od roku 2015 poskytujeme aj servis a odborné ošetrenie plazov, vtákov, hlodavcov a drobných cicavcov, ktorý zastrešuje naša kolegyňa MVDr. Monika Krajčovičová.

S akými problémami k vám chodia chovatelia najčastejšie? Spomeniete si aj na nejaké netradičnejšie prípady? 

Dôraz kladieme v prvom rade na prevenciu a osvetu. Aj pri bežnom očkovaní psíka či mačičky zvieratko dôkladne vyšetríme, s majiteľom konzultujeme všetky potenciálne problémy, snažíme sa zodpovedať všetky ich otázky a vysvetliť každý postup ošetrenia. Najčastejšími zdravotnými potiažami, s ktorými pacienti prichádzajú, sú zažívacie problémy a ochorenia uší, a taktiež tzv. sezónne ochorenia - parazitózy, infekčné ochorenia dýchacích ciest a pod. Kuriózne prípady sú skôr z portfólia živočíšnych druhov, ktoré k nám prichádzajú - spomeniem orla so zlomeninou či ježka s kožnými problémami. Áno, aj takéto zvieratá sú u nás chované a treba k nim pristupovať s rovnakou vážnosťou ako k bežne chovaným druhom.

Veľa ľudí má strach z doktorov. Správajú sa aj zvieratá podobne? Ako v takom prípade prebieha vyšetrenie? 

Takzvaná fóbia z bieleho plášťa je starý známy a večne živý fenomén. My preferujeme objednávací systém - každý klient má možnosť sa na vyšetrenie vopred objednať. To je vhodné najmä u mláďat, prvých návštev a bojazlivých zvierat - objednávanie je bezplatné, skráti sa tak čakacia doba, stres pred vyšetrením a uľahčí sa hladký priebeh ordinovania.  Ako ambulancia rodinného typu sa snažíme s klientami vybudovať pevný a dôveryhodný vzťah. Tým, že zvieratko poznáme dlhšiu dobu, vieme o jeho prípadných alergiách, individuálnych reakciách pri vyšetrení, vieme tak zareagovať v nepredvídateľných situáciách. Aj náš kolektív udržujeme stabilný, aby klient nevidel pri každej návšteve novú tvár. Samozrejme, ošetríme každého pacienta, v prípade výskytu akútneho prípadu či chirurgického zákroku, ktorý má vždy prednosť a ostatných klientov sa snažíme potom čo najskôr informovať o predĺžení čakacej doby či možnosti preobjednania sa na iný termín.

Kto tvorí váš tím doktorov? 

Za štyri roky existencie sme sa rozrástli na stabilný tím troch doktoriek. Snažíme sa navzájom maximálne podporovať, pretože preferujeme dlhodobú spoluprácu. Menovite je to MVDr. Naďa Mocná, MVDr. Monika Krajčovičová a MVDr. Martina Schönová.

Sú mladé, krásne a milujú zvieratá: Riešili sme aj orla so zlomeninou či ježka s kožnými problémami
Zdroj: Lenka Imrichová

Ponúkate aj iné, doplnkové služby? 

Na základe dopytu sme krátko po otvorení začali ponúkať služby zvieracieho salónu - kúpanie, strih, toaleta ušníc psov a mačiek. Salón funguje 1-2x do týždňa objednávkovým systémom.

Nadi ďakujeme za rozhovor a celému tímu veterinárnej ambulancii ZEBRA držíme palce.

Domov
Zdieľať
Diskusia