Po dočasne zastavenej distribúcii prichádza očakávaná výmena.
Keď svet obletela nečakaná správa, že jednému z prvých majiteľov ešte len nedávno predstaveného Android phabletu Galaxy Note7 zhorelo mobilné zariadenie počas nabíjania, mnohí z nás boli v tom, že ide iba o ojedinelý prípad, ktorý vznikol len kvôli používaniu neoriginálneho príslušenstva. No keďže počet prípadov neustále rástol, nakoniec začalo vyšetrovanie a jeho výsledok predsa len potvrdil, že koreňová príčina nespočíva v nabíjačke od tretej strany, ale priamo v napevno integrovaných batériách. Novinku nám dokonca oznámil sám šéf mobilnej divízie, Dj Koh.
S najväčšou pravdepodobnosťou ide o výrobnú chybu, ktorá má podľa dostupných informácií priamo od spoločnosti Samsung dosah na pomerne malé množstvo kusov (24 nepodarkov z jedného milióna). Celú situáciu však komplikuje fakt, že nikto presne nevie, ktorých sa to konkrétne týka. Juhokórejský výrobca preto po pozastavení distribúcie v Južnej Kórei prichádza s globálnou stratégiou, kde je ochotný vymeniť každý jeden predaný kus za úplne nový, poctivo skontrolovaný model Note7, pri ktorom by už podobné riziko hroziť nemalo. V rámci stratégie taktiež pozastavuje všetky predaje.
Jeden zo zhorených Galaxy Note7
Prsty v tom nepochybne mala aj snaha získať niekoľkotýždňový časový náskok pred úhlavným konkurentom Apple. Aby Samsung stihol Galaxy Note7 predstaviť a priniesť na významné spotrebiteľské trhy ešte pred príchodom iOS phabletu iPhone 7 Plus (predstavenie prebehne 7. septembra), musel opäť posunúť všetky minuloročné dátumy. Predchádzajúca generácia Note5 uzrela svetlo sveta zhruba v polovici augusta, no nástupca už začiatkom mesiaca. Vo výrobných, montážnych či logistických procesoch tak podľa všetkého vznikli poriadne hektické situácie a tie sa potom odzrkadlili v badateľne horšej kvalite, čo teraz navýši celkové náklady.
Samsung Galaxy Note7 začal výrobca predávať v prvých krajinách 19. augusta a oddnes, čiže od 2. septembra by mal byť hi-tech phablet dostupný už aj v našich obchodoch. Zrejme ale nastane menšie oneskorenie.
"Spoločnosť Samsung sa zaviazala k výrobe produktov tej najvyššej kvality a akúkoľvek správu o prípadných chybách od našich zákazníkov berieme veľmi vážne. V reakcii na hlásené prípady týkajúce sa Galaxy Note7 sme vykonali dôkladné vyšetrovanie a zistili sme poruchy na batérii tohto mobilného zariadenia. Doteraz k 1. septembru došlo k 35 prípadom, ktoré boli nahlásené po celom svete.
V súčasnej dobe vykonávame veľmi starostlivé kontroly s našimi dodávateľmi, aby sme zamedzili ďalšiemu šíreniu chybných batérií naprieč trhom. Keďže je bezpečnosť a spokojnosť zákazníkov našou absolútnou prioritou, pozastavili sme predaj Galaxy Note7.
Zákazníkom, ktorí si Galaxy Note7 už zakúpili, umožníme v nadchádzajúcich týždňoch výmenu. Zákazníci zo Slovenska môžu kontaktovať naše Zákaznícke kontaktné centrum na bezplatnej telefónnej linke 0800 726 786, kde im budú poskytnuté bližšie informácie ako ďalej postupovať a zodpovedané prípadné otázky k nimi zakúpenému modelu Galaxy Note7.
Sme si vedomí, že pre niektorých zákazníkov to môže znamenať isté nepohodlie, avšak pre Samsung je absolútnou prioritou, aby sme na trhu predávali bezchybné produkty tej najvyššej kvality. V spolupráci s našimi partnermi teraz hľadáme také cesty, aby prípadná výmena bola pre našich zákazníkov čo najjednoduchšia a efektívna."