Nekompromisnému nemeckému tuningovému mágovi sa najnovšie nevyhlo ani nové GLE Coupé vo verzii AMG.
Pri príležitosti autosalónu v Dubaji si zástupcovia renomovanej spoločnosti Brabus pripravili ďalšiu chuťovečku, ktorá sa nesie v duchu firemných tradícií - nekompromisne prepracovaný exteriér, interiér ako i motorový priestor. Ako základ na zrealizovanie opäť veľkolepých úprav tentokrát nemeckému tunerovi poslúžilo nové GLE Coupé, a to konkrétne jeho najsilnejšia verzia, GLE 63 S Coupé. Vrcholné vyhotovenie s rukopisom technikov z Affalterbachu sa prezlieklo do celočierneho kabátu, ktorého podstatou je nový, prepracovaný predný a zadný nárazník, bočné prahy a množstvo ďalších karbónových doplnkov, vrátane čiernej prednej masky či decentného zadného spojlera. Nechýbajú ani povestné koncovky výfukov, no a v neposlednom rade čierne až 23" disky Monoblock Y Platinum Edition, ktoré schovávajú na modro lakované strmene brzdovej sústavy.
Ako je už zvykom, i tento exemplár je ovešaný plaketami a logami Brabusu, čo značí, že zdvojené B-čko nájdeme opäť aj v mriežke chladiča, kde nahrádza trojcípu hviezdu. Pochopiteľne, podobný trend evidujeme aj v interiéri, kde nájdeme odkazov na úpravcu azda ešte viac. Vnútrajšku dominuje modré čalúnenie v odtieni Azure Blue Mastik a viacero pozmenených detailov, či už ide o nové pedále, čierne lesklé dekóry alebo tradične rozmerné páčky za volantom. Zadná posádka sa môže navyše tešiť z nových obrazoviek multimediálneho prostredia.
Najväčšiu pozornosť si však zaslúži 5,5-litrový osemvalec, ktorý štandardne v prípade GLE 63 (S) ponúka 557, respektíve 585 koní. V rámci jeho rozsiahlych úprav počítajúcich napríklad s osadením nových turbodúchadiel a premapovaním riadiacej jednotky, jeho sila poskočila na úroveň 515 kW / 700 koní, a to za prítomnosti krútiaceho momentu až 960 N.m. Takto upravené GLE-čko je tak osadené známym výkonnostným paketom B63S - 700, ktorý v tomto prípade zaručuje štýlovému SUV-čku akcelerovať na stovku len za rovné 4 sekundy, zatiaľ čo jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 300 km/h.
Ako je však zvykom, 700-koňová verzia nie je tým posledným slovom, zabúdať totiž netreba na balík B63S - 850, ktorý predstavuje už známe posilnenie až na hodnotu 625 kW / 850 koní. Za týmito zmenami sa však už skrýva agregát zväčšený na 5,9-litra ako i dychberúci krútiaci moment 1 450 N.m. Vďaka nemu dokáže približne 2,4-tonové kupé vystreliť na 100 km/h len za 3,8 sekundy a zastaví sa až v rýchlosti 320 km/h, kedy sa ozve obmedzovač.