Peniaze síce hýbu svetom, no pre H&M majú designer kolekcie úplne iný význam.
Najznámejšia švédska odevná spoločnosť a zároveň jeden z najväčších výrobcov oblečenia na svete pokračuje už vyše 11 rokov vo svojich luxury designer spoluprácach so svetovo uznávanými návrhármi, no aj keď by sa na prvý pohľad mohlo zdať, že každý rok z týchto spoluprác profituje len H&M a samotný dizajnér má z kolekcie viac škody než osohu, pravda je asi niekde medzi. Väčšina návrhárov totiž dostala od H&M za svoje zásluhy zhruba milión, čo v prípade značky Balmain, ktorá mala v roku 2012 obrat okolo 30 miliónov €, vôbec nie je až tak málo. Okrem toho sa týmto spôsobom darí Balmain získať všeobecnú pozornosť a udržať si pritom svoju exkluzivitu. Slovami výkonného riaditeľa parížskeho brandu, Emmanuela Diemoza: "Vďaka tejto spolupráci si naši zákazníci uvedomia, ako všetci chcú Balmain, no pritom si ho nemôžu dovoliť."
Olivier Rousteing tento rok navrhol desiatky modelov pre obe pohlavia, no aj napriek tomu sa do predaja dostanú jednotlivé kúsky len v limitovaných množstvách, ktoré by sa mali z väčšej časti vypredať behom prvých minút. V porovnaní s celoročnými tržbami druhého najväčšieho predajcu oblečenia na svete to však nie je takmer nič, a tak majú pre H&M tieto spolupráce úplne iný význam. 5. november totiž nie je jediným veľkým dátumom, ktorý má tento projekt ešte pred sebou, keďže už dnes sa bude konať formálne predstavenie v New Yorku, pod ktorým si môžeš predstaviť prehliadku a afterparty s množstvom celebrít. Hennes & Mauritz tak vďaka týmto kolekciám na seba strhuje množstvo pozornosti zo sveta high fashion, čo má vo výsledky vplyv najmä na posilnenie ich pozície v rámci fast-fashion konkurencie. Z opačnej strany sú zase samotní návrhári radi, ak môžu upustiť od 5 miestnych cenoviek a vytvoriť tak pre zmenu aj zopár bežne dostupných kúskov, ktoré priblížia ich meno širokej verejnosti.
“Nechceme, aby sa Balmain alebo Olivier stali H&M. My chceme, aby sa H&M stalo na krátky moment Balmain.” nechal sa počuť dvorný fotograf parížskej značky, Mario Sorrenti. Cieľom tímu dizajnérov na čele s Olivierom tak inými slovami bolo len to, aby sa mohol za 200 € bežný zákazník H&M cítiť ako zákazník Balmain, ktorý práve minul 20 000 €.
Plejádu známych tvárí kolekcie tento rok vedie najmä Gigi Hadid, Jourdan Dunn a Kendall Jenner, ktorá spolu s Olivierom stojí aj na čele instagramovej #HMBalmaination.